Hur kan detta vara lagligt?

Sv: Hur kan detta vara lagligt?

Kimz0r skrev:
Det har jag aldrig sagt. Jag säger bara att min åsikt är i sammahanget irrelevant, eftersom man, när det gäller ett sådant här ämne, bör hålla sig så saklig och objektiv som möjligt.

Hela samhället bygger på folks åsikter, i förlängningen opinionsbildning, och i slutänden fria val = demokrati

Din åsikt är en i mängden, lika värdefull som någon annans.
Men eftersom vi lever i en demokrati, kommer alltid majoroteten att bestämma i samhällsfrågor, liknande denna.

Du kan inte motstrida hela samhällets struktur.

Tölva skrev:
Hela samhället bygger på folks åsikter, i förlängningen opinionsbildning, och i slutänden fria val = demokrati
Ganska överskattat med parlamentsval, om du vill veta. Visst är det en viktig garant för frihet och en effektiv maktdelningsteknik. Men på en fri marknad, eller varför inte en promenad på stan, så kan man göra tusentals val varje dag.

Tölva skrev:
Men eftersom vi lever i en demokrati, kommer alltid majoroteten att bestämma i samhällsfrågor, liknande denna.
Att 51% har total makt över de återstående 49% är precis lika mycket tyranni som om en ensam diktator bestämde allt.

Tölva skrev:
Du kan inte motstrida hela samhällets struktur.
Om strukturen nu är så antitidelag, hur kommer det sig att det faktiskt har varit lagligt i 62 år? Dessutom hoppas jag verkligen att våra kära folkvalda undviker denna fråga som en krigszon och en död skunk. Redan nu kan man åka dit på högre straff för vanligt hetero-sex än för mord. Inte en till moralistisk sexlag, tack! Dessutom finns det tusen andra, betydligt viktigare problem än vad djurägare har för sig i sänghalmen. (Ursäkta ordleken.) Eller är "skatter", "tillväxt" och "säkerhet" bara slumpmässiga ljud för dig?

MVH
/D

Kimz0r skrev:
Det har jag aldrig sagt. Jag säger bara att min åsikt är i sammahanget irrelevant, eftersom man, när det gäller ett sådant här ämne, bör hålla sig så saklig och objektiv som möjligt.
Du säger att känslor inte ska ta överhanden vid lagstiftning. Om vi inte främst ska använda våra känslor till att avgöra vad som är rätt och fel, vad ska vi då använda för verktyg? Din åsikt om vad som är rätt och fel är inte irrelevant, även åsikter kan vara sakliga och objektiva.

Tölva skrev:
Nej, alla åsikter och idéer är inte lika mycket värda.

Vi har två par ridbyxor. En av märket A och en av märket B. A är genomusla; varma på sommaren, kalla på våren och hösten, dålig skärning och obekvämt tyg. B är utmärkta; svala på sommaren, varma på våren och hösten, utmärkt skärning och utsökt tyg. De flesta skulle lätt välja B framför A. De flesta skulle anse blotta åsikten att byxa A är bättre är skrattretande.

Men så var det där med värdenihilism och majoritetsbeslut. Efterssom alla åsikter är lika mycket värda och att majoriteten har rätt att bestämma över minoriteten för att de är fler så leder det till en intressant slutsats: Om alla andra i ditt stall bestämmer att du skall rida i byxa A om du vill fortsätta rida där, trots att alla andra rider i byxa B, så har du bara att rätta dig efter deras vilja. Och efterssom alla åsikter är lika mycket värda så kan du inte ens kalla dom för hycklare när de själva rider i de bättre byxorna.

Nu vore det ju inte så farligt om man på ett stall skulle bli så storhetsvansinniga. Det finns ju alltid en exitstrategi -att byta stall. Dessutom skulle folk skygga för det stallet när nyheten kommit ut. Problemen blir dock värre när man låter hela länder styras efter "principerna" värdenihilism och majoritetsstyre.

MVH
/Daidalos

Allas åsikter är lika mycket värda i ett lands fria val.
Det är demokratins grundidé.
Det finns många andra länder som inte har det.
Diktaturer som exempel.

Tölva skrev:
Diktaturer som exempel.
:bow: :bow: :bow:

Kimz0r skrev:
Gäller denna inställning från dig när du sitter o leker på fyllan vid datorn för att dagen efter läsa dina outhärdliga och barnsliga inlägg där du skriver i osammanhängande meningar? Det lever 2 personer i en kropp hos dig.... Du skriver utan känslor i tidelagsinläggen på dessa forumen säger du.Och du trycker ned de som skriver från sina känslor, man ska också vara väl insatt enligt dig annars har man inte i en diskussion att göra.Hur ska man ta dig på allvar då när du från dag till dag hoppar från saklig diskussion till småbarns stadiet?
Seriöst? Du borde bestämma dig för vem utav dina 2 damer du ska vara:devil: :devil: :devil:

Guuuuud vad hemskt att jag sitter vid datorn på fyllan, guuuuud så HEMSKT att jag är aktiv på Buke även när jag är på fyllan. Låt bli att läsa om du mår SÅ fruktansvärt dåligt av min existens. Det finns f.ö. en blockerafunktion. Vadå två personer? Oavsett om jag är full eller spiknykter är jag en och samma person. Jag har inte tryckt ner någon, och dessutom är det LITE skillnad på diskussionerna du jämför.

Och vilket användarnamn är du vanligtvis aktiv med på Buke? :devil:

Kimz0r skrev:
Guuuuud vad hemskt att jag sitter vid datorn på fyllan, guuuuud så HEMSKT att jag är aktiv på Buke även när jag är på fyllan. Låt bli att läsa om du mår SÅ fruktansvärt dåligt av min existens. Det finns f.ö. en blockerafunktion. Vadå två personer? Oavsett om jag är full eller spiknykter är jag en och samma person. Jag har inte tryckt ner någon, och dessutom är det LITE skillnad på diskussionerna du jämför.

Och vilket användarnamn är du vanligtvis aktiv med på Buke? :devil:
Lilla vän eftersom du tror att man måste vara under dolt nick för besvara dina "seriösa" inlägg kan jag upplysa dig om att jag har endast 1. Jag följer dock trådarna noga innan jag gör inlägg.Därför min reaktion på just dina inlägg.:smirk:
Har inte nämnt att det skulle vara HEMSKT att skriva onykter på Buke, däremot otroligt barnsligt,onödigt och meningslöst:cool:
Men ska man bli tagen seriöst så får man vara seriös.Vilket jag absolut inte tar dig för längre när jag upptäckte dina tramstrådar.

Hur seriös är du själv, med tanke på att du stormar in i den här tråden med både personangrepp och påståendet som ö.h.t. inte har med tråden att göra? :smirk:

Tölva skrev:
Diktaturer som exempel.
Nej, åsikter och idéer är inte lika mycket värda. I en diktatur så kan man man förvisso också säga att alla åsikter och idéer inte är lika mycket värda, men att de åsikter man inte gillar försöker man tysta med våldsmakt. Eller så kan tyrannerna vara riktigt listiga och faktiskt säga att alla åsikter är lika mycket värda, men att efterssom de utländska imperialisternas populärkultur har fått ett "orättvist" övertag mot den "folkliga och uppbyggliga" kulturen som staten försöker förmedla, så kan man börja med att trakassera de skivaffärer som säljer t.ex. rockmusik.

Eller vad sägs om denna idé: Det är bättre att köpa en begagnad ridhjälm på en loppmarknad än att köpa en ny. Visst kan det finnas sprickor i den som kan visa sig bli fatalt om du trillar av. Men hur ofta trillar du av hästen och ramlar på huvet? Och om du skulle göra det, hur stor är då sannolikheten att du slår i just där sprickan är? Nej, då är det bättre att spara några hundra kronor än att vara rädd för att man kan bli ful i frisyren.

All empiri och teori säger att denna idé är fullkomligt urusla. Det är för att konsekvenserna av den är urusla. Idén kan inte vara lika bra eller bättre än idé att ridhjälmen alltid skall köpas ny. Och det finns bara ett sätt att få idén om att begagnade ridhjälmar på loppmarknader är lika säkra som nya i affärer: med våldsmakt.

MVH
/D

Daidalos svarade på Tölvas inlägg
här förkortat:
Nej, åsikter och idéer är inte lika mycket värda.

Men Tölva skrev:
Å det senare är ju rätt.
Annars är det väl litet si å så med värdet av ett tyckande
innan det blir nåt av det...
Innan man kommer till någon form av röstning.
För att inte nämna att flera vill ha om-röstning om huruvida
vi ska gå ut ur EU eller inte.
Men det har inte blivit av ännu trots att mååånga vill
gå ur.

Daidalos skrev:
Nej, åsikter och idéer är inte lika mycket värda. I en diktatur så kan man man förvisso också säga att alla åsikter och idéer inte är lika mycket värda, men att de åsikter man inte gillar försöker man tysta med våldsmakt. Eller så kan tyrannerna vara riktigt listiga och faktiskt säga att alla åsikter är lika mycket värda, men att efterssom de utländska imperialisternas populärkultur har fått ett "orättvist" övertag mot den "folkliga och uppbyggliga" kulturen som staten försöker förmedla, så kan man börja med att trakassera de skivaffärer som säljer t.ex. rockmusik.

Eller vad sägs om denna idé: Det är bättre att köpa en begagnad ridhjälm på en loppmarknad än att köpa en ny. Visst kan det finnas sprickor i den som kan visa sig bli fatalt om du trillar av. Men hur ofta trillar du av hästen och ramlar på huvet? Och om du skulle göra det, hur stor är då sannolikheten att du slår i just där sprickan är? Nej, då är det bättre att spara några hundra kronor än att vara rädd för att man kan bli ful i frisyren.

All empiri och teori säger att denna idé är fullkomligt urusla. Det är för att konsekvenserna av den är urusla. Idén kan inte vara lika bra eller bättre än idé att ridhjälmen alltid skall köpas ny. Och det finns bara ett sätt att få idén om att begagnade ridhjälmar på loppmarknader är lika säkra som nya i affärer: med våldsmakt.

MVH
/D

Sänder dina inlägg till vän i regeringen, som ett exempel på folkets röst,så kan du vara säker på att bli hörd. Intressant läsning för vederbörande.

Opartisk skrev:
Lilla vän eftersom du tror att man måste vara under dolt nick för besvara dina "seriösa" inlägg kan jag upplysa dig om att jag har endast 1.
Nu så har jag läst samtliga dina inlägg som finns på Bukefalos just nu.
Och alla inläggen är otrevliga.
Om du inte har något annat nick också, så måste det ju betyda att du alltid är så otrevlig.
Huga.

KimzOr..:bow: .jasså är det så det ligger till...
...jag tyckte väl att dina inlägg var lite..:angel::angel: ..ibland :p

Vad vore diskutionerna på Buke utan utstickare.
Passar på att tacka för motstånd och huvudbry!
Även om det blir :mad: :crazy: :( :devil: :eek: :o ibland.

Opartisk skrev:
Lilla vän eftersom du tror att man måste vara under dolt nick för besvara dina "seriösa" inlägg kan jag upplysa dig om att jag har endast 1. Jag följer dock trådarna noga innan jag gör inlägg.Därför min reaktion på just dina inlägg.:smirk:
Har inte nämnt att det skulle vara HEMSKT att skriva onykter på Buke, däremot otroligt barnsligt,onödigt och meningslöst:cool:
Men ska man bli tagen seriöst så får man vara seriös.Vilket jag absolut inte tar dig för längre när jag upptäckte dina tramstrådar.
Om man kollar på dina egna inlägg så vet jag inte om du är direkt rätt person att sitta och tala om barnsliga, onödiga och meninslösa komentarer? :devil:
Fast du är väl lika seriös som du är opartisk? :angel:

Tölva skrev:
Sänder dina inlägg till vän i regeringen, som ett exempel på folkets röst,så kan du vara säker på att bli hörd. Intressant läsning för vederbörande.
För det första har jag inga vänner i regeringen. Hade jag det så skulle det vara något fel på mig.

Och för det andra har du ingen rätt att vara snorkig. Det finns bara tre rätta sätt att svara på ett inlägg. Tala om vad som var fel, tala om vad som var rätt eller strunta i det.

/D

anja skrev:
Jasså, varför skulle du inte vilja låna ut dina djur till det?
En hästägare behöver inte svara på den frågan. För hästarna är hästägarens egendom. Samma princip som att jag inte behöver svara på frågan om någon här vill låna min teve.

Inte_Ung skrev:
Mina hästar är helt enkelt förbjudna att ha människosex.
Av säkerhetsskäl.
Du har haft ett allvarligt snack med dom, alltså.

Parlamentsval åsidå så skrev Tövla även:
Tölva skrev:
Den enda slutsats jag kan dra av detta är att om någon inte tycker samma sak som Tölva så kan inte hon argumentera mot det, för alla åsikter var ju lika värda. Och man kan bara argumentera mot något som man tycker är mindre värt. Om åsikten eller uttrycket däremot misshagar Tölva så kan hon och hennes kompisar ju alltid slå denne på käften med hjälp av staten.

MVH
/D

Ja jag är ju som jag är...så
jag måste konstatera ett faktum som alla redan vet, nämligen att:

:devil: Det går hett till i de här trådarna om Tidelag :devil:

Nästan alltid samma personer som "trillar dit"
i dessa otroligt flänsiga diskutioner.
Bl.a. Jag själv som fortfarande är:
För en lag MOT Tidelag.

Åh nu har jag hittat på en slogan...

:eek: SKYDDA DJUREN från DJURISKA människor :eek:

Stisse kämpar vidare

Tölva skrev:
Med tanke på den regeringen som vi har, så spelar det nog ingen större roll.
Eller är du kompis med Bodström?
Han är ju i alla fall utbildad i sitt ämne.
Dessutom så är det hans bord, det där med lagar.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 853
Senast: Texaz
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 549
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II