K
Kimz0r
Sv: Hur kan detta vara lagligt?
Hästar och kor, däremot, tar knappast fysiskt skada av penetration av en manslem, då en manslem inte ens kan jämföras med en dito av djurets egen art. Vidare kan stora djur försvara sig, och jag har oerhört svårt att tro att t.ex. en häst tar mer psykisk skada av tidelag än av ridning, boxliv, betäckning, inseminering, gynekologiska undersökningar... Det är därför jag motsätter mig en kriminalisering av tidelag. En sådan vore inkonsekvent, eftersom vi tar oss friheten att rida på hästar, slakta kor, etc. Att just tidelag äcklar mer än kött beror ju enbart på att det handlar om sex, och vi vet ju alla hur skuldbelagd mänskligheten är på det området.
F.ö. finns det fall då hundar helt frivilligt har hoppat på idkat sexuellt umgänge med sina kvinnliga ägare.
Däremot vill jag påstå att det finns en ömsesidighet i zoofila "förhållanden". Zoofiler är mycket måna om att deras djur ska ha det bra och att det de gör ska bygga på frivillighet. Allt annat är bestialism, något som i det närmaste är att jämföra med våldtäkt.
När valde du att vara überhetero?
Alla djur som är små nog att hållas i en lägenhet, kan antas ta skada av penetration. Ergo, det faller under djurskyddslagen.anja skrev:För att klargöra min inställning: Jag personligen tycker att det mesta är ok så länge det bygger på frivillighet och ingen skadas (mot sin vilja). Jag lägger inga moraliska pekpinnar i hur folk väljer att leva sina liv. Däremot är jag av princip emot djursex, men inte i första hand av oreflekterat moraliska skäl. Tidelag som inte ger synliga skador kan vara lite klurigt att bedöma, eftersom vi aldrig säkert kan veta hur det påverkar djuret mentalt (eller fysiska skador som inte syns utanpå), men djuret kan hursomhelst aldrig ge aktivt medgivande till det. Om nu djuren strövade fria omkring i skogen och hypotetiskt skulle söka upp oss självmant för att ha sex med oss, skulle jag väl tycka att det var fullt acceptabelt. Men att hålla ett djur instängt i en lägenhet, avskärma det från möjligheten att ha naturlig kontakt med artfränder, och sedan dessutom utnyttja det sexuellt tycker jag snarare går att likna vid att ha djuren som sexslavar. Var är djurens fria vilja i ett sådant förhållande?
Hästar och kor, däremot, tar knappast fysiskt skada av penetration av en manslem, då en manslem inte ens kan jämföras med en dito av djurets egen art. Vidare kan stora djur försvara sig, och jag har oerhört svårt att tro att t.ex. en häst tar mer psykisk skada av tidelag än av ridning, boxliv, betäckning, inseminering, gynekologiska undersökningar... Det är därför jag motsätter mig en kriminalisering av tidelag. En sådan vore inkonsekvent, eftersom vi tar oss friheten att rida på hästar, slakta kor, etc. Att just tidelag äcklar mer än kött beror ju enbart på att det handlar om sex, och vi vet ju alla hur skuldbelagd mänskligheten är på det området.
F.ö. finns det fall då hundar helt frivilligt har hoppat på idkat sexuellt umgänge med sina kvinnliga ägare.
Det är här du börjar förvränga det jag sagt. Pedofiler och zoofiler kan känna kärlek till barn respektive djur, så långt är det rätt. Men jag har aldrig, aldrig påstått att det i pedofilernas fall handlar om ömsesidighet från barnets sida. Att ett barn kan (läs: KAN) njuta av det som sker har undersökningar visat, med de visar också att det är just p.g.a. den eventuella (läs: EVENTUELLA) njutningen som barnet sedan måste brottas med skuld och skam. Man vet också att barn som utsatts av sexuella övergrepp tar psykisk skada i 100% av fallen.anja skrev:Men det var inte detta jag egentligen gav mig in i diskussionen för, utan dina påståenden att pedofili etc. var naturliga böjelser, att det är kärlek på samma sätt som i ett "vanligt, normalt" förhållande osv. och då tyckte jag verkligen att du börjar gå över en gräns, det var jag bara tvungen att kommentera.
Däremot vill jag påstå att det finns en ömsesidighet i zoofila "förhållanden". Zoofiler är mycket måna om att deras djur ska ha det bra och att det de gör ska bygga på frivillighet. Allt annat är bestialism, något som i det närmaste är att jämföra med våldtäkt.
Du kan ju försöka få en homosexuell människa att erkänna att h*n valt sin läggning, med allt vad det innebär.anja skrev:Det är samhällets och vår egen moral som avgör vad vi tycker är äckligt eller fel. Den moralen skiljer sig naturligtvis mellan olika samhällen, i olika tidsperioder.
När valde du att vara überhetero?