Jag kan förstå att man känner ren sexuell dragning till djur och till barn. På samma sätt som man kan projicera de känslorna mot gummidockor, löspenisar etc. Men då använder man faktiskt bara offret som ett objekt för att tillfredsställa sig. Jag vet att pedofiler och djursexare kan intala sig att det de känner mot sitt offer är kärlek, och att det argumentet används bland dem.
Men det är INTE kärlek eller sunt på något sätt!! Det borde du veta som själv har varit utsatt för det. Pedofiler är människor som är extremt egoistiska och störda. Väldigt ofta har de själva utsatts för sexuella övergrepp eller andra trauman, vilket har orsakat en störning i deras känsloliv. Hur det förhåller sig med zoofiler vet jag inte säkert, vet inte om det gjorts någon forskning kring det, men det är i alla fall klarlagt att det förhåller sig så bland pedofiler. Så varför ska du lägga ner energi på att försvara deras upplevda störda känslor, särskilt om du inte ens själv är zoofil eller pedofil?
Man kan INTE likställa homosexualitet med pedofili och zoofili på det viset som ni gör. Man gjorde det på 40-talet ja, för att det ingick i samma omoraliska paket som inte passade in i det kristna moraliska samhället. Men skillnaden är milsvid, och det har visst alla redan fattat utom ni. Homosexualitet är kärlek mellan två jämlika människor som har valt det själva av fri vilja, medan pedofili och zoofili är ett ojämställt förhållande mellan en förövare och ett offer i någon mening, som bygger på att den ena parten har ett fysiskt och/eller psykiskt övertag mot den andra, som inte har möjlighet att värja sig. För att de befinner sig i ett beroendeförhållande mot den andra, för att de skrämts till tystnad, eller för att de helt enkelt inte kan prata, som i djurens fall.
Ett annat argument som du dragit fram är varför vi inte skulle kunna utnyttja djur sexuellt när vi nu utnyttjar dem på så många andra sätt för vårt eget egoistiska nöjes skull, som att vi rider på dem, stänger in dem etc. Det är en annan moralisk fråga, och den är lite mer komplicerad för du har en poäng där. Men i min värld skulle det naturliga svaret vara att istället för att acceptera ännu ett sätt att utnyttja djur på så skulle man snarare sluta ha husdjur och ridhästar.
Hur som helst, jag hoppas också att moderatorn tar bort den här frågan för hela diskussionen är sjuk. Att folk ens bryr sig om att försvara skiten.