Hur kan detta vara lagligt?

Sv: Hur kan detta vara lagligt?

Skilj på sak och person. Att man har en åsikt betyder inte per automatik att man även utövar den.

Då får du vara mer nyanserad i dina svar så det inte finns utrymme att misstolka dem!

Kimz0r skrev:
Skilj på sak och person. Att man har en åsikt betyder inte per automatik att man även utövar den.

Eftersom du så ivrigt försvarar sex med djur i olika trådar vore det bra att veta hur det egentligen ligger till, så man vet exakt var du står.

Nyanserad? Hur menar du? Kan du ge ett exempel?

Jag har aldrig försvarat sex med djur. Jag motsätter mig bara en kriminalisering av detsamma.

Kimz0r skrev:
Jag har aldrig försvarat sex med djur. Jag motsätter mig bara en kriminalisering av detsamma.

Jag tolkar det som att du har sex med djur.

Vad hände med en saklig diskussion? Varför tycker du att det är dåligt när människor har sex med djur och varför ska det vara olagligt?

Lady_S skrev:
Vad hände med en saklig diskussion? Varför tycker du att det är dåligt när människor har sex med djur och varför ska det vara olagligt?

Ok. En till som tycker att det är bra när människor har sex med djur, och tycker det ska vara lagligt.
Utövar du det själv?

Jag föreslår att du försöker dig på en saklig diskussion utan personangrepp och godtyckliga tolkningar.

Kimz0r skrev:
Jag föreslår att du försöker dig på en saklig diskussion utan personangrepp och godtyckliga tolkningar.

Jag vill veta var jag har dig, så sålänge du inte säger motsatsen, kommer du att låta mig tro att så är fallet.
Kanske dags att "komma ut ur garderoben"?

Jag har inte haft sex med djur, har aldrig haft, kommer aldrig att ha. Attraheras inte av något annat än män av arten homo sapiens sapiens. Är heterosexuell med andra ord.

Jag läste i den gamla tråden ett inlägg av dig som jag bara måste kommentera. Du skrev:

"Jag försöker bara visa på det faktum att zoofili är en sexuell läggning precis som vilken annan, lite mer vanlig, sexuell läggning som helst, d.v.s. zoofiler dras till djur, och då gärna en given art, på samma sätt som heterosexuella attraheras till det motsatta könet, med vissa preferenser. Även pedofili, tro det eller ej, är en sådan sexuell läggning. Att zoofili och pedofili anses vara abnormala är en konstruktion av samhället, för rent krasst och primitivt är funktioner och mekanismer desamma som hos heterosexuella."

Vad i hel*ete vill du säga med detta?! Försvarar du pedofili också? Hur kan pedofili vara en naturlig sexuell läggning? Är det vissa barn som har en medfödd önskan att våldtas av vuxna män? Och vid vilken ålder övergår människan med denna sexuella läggning från att föredra rollen som "offer" till att bli "förövare" och själv förgripa sig på barn - eller vad väljer du att kalla det, förövare och offer låter ju så negativt eller??!!! Jag har tyckt att dina inlägg har varit barnskligt kontroversiella och rätt korkade, men nu tycker jag faktiskt att du är ganska sjuk på riktigt!!

JAG MÅR ILLA.

Pedofili är en naturlig sexuell läggning, eftersom den av naturen förekommer. Läggningen finns heller inte hos barnen, utan hos den vuxne, och den vuxne har ofta vetat om läggningen sedan puberteten eller ännu tidigare. Jag försöker bara förklara att zoofili och pedofili, liksom heterosexualitet, styrs av och beror på samma primitiva mekanismer i hjärnan, och att det är samhället som har bestämt att det ena är acceptabelt, men inte det andra, och därför vill få det att låta som att pedofiler och zoofiler är sjuka, när så inte är fallet. Pedofiler känner samma attraktion och kärlek till barn som heterosexuella känner för människor av motsatt kön, och zoofiler av den art de föredrar, alltså måste samtliga läggningar styras av samma mekanismer. Det gör det givetvis inte rätt för dem att utöva sin läggning, jag har aldrig påstått motsatsen men dock försökt förklara att samhället försöker göra läggningarna till mer än vad det är.

Sedan vill jag även rätta dig. Det är inte bara män som kan ha pedofila läggningar, utan även kvinnor.

I övrigt kan du ju sluta med att med flit feltolka mig och komma med personangrepp. Om jag är sjuk för att jag vägrar tycka som man ska bara för att, utan föredrar att vända och vrida på företeelser i samhället för att skapa mig en egen bild och åsikt, så får det stå för dig. Personligen anser jag att människor som bara accepterar allting rakt av är både tråkiga och korkade.

Kimz0r skrev:
Pedofili är en naturlig sexuell läggning, eftersom den av naturen förekommer. Läggningen finns heller inte hos barnen, utan hos den vuxne, och den vuxne har ofta vetat om läggningen sedan puberteten eller ännu tidigare. Jag försöker bara förklara att zoofili och pedofili, liksom heterosexualitet, styrs av och beror på samma primitiva mekanismer i hjärnan, och att det är samhället som har bestämt att det ena är acceptabelt, men inte det andra, och därför vill få det att låta som att pedofiler och zoofiler är sjuka, när så inte är fallet. Pedofiler känner samma attraktion och kärlek till barn som heterosexuella känner för människor av motsatt kön, och zoofiler av den art de föredrar, alltså måste samtliga läggningar styras av samma mekanismer. Det gör det givetvis inte rätt för dem att utöva sin läggning, jag har aldrig påstått motsatsen men dock försökt förklara att samhället försöker göra läggningarna till mer än vad det är.

Sedan vill jag även rätta dig. Det är inte bara män som kan ha pedofila läggningar, utan även kvinnor.

I övrigt kan du ju sluta med att med flit feltolka mig och komma med personangrepp. Om jag är sjuk för att jag vägrar tycka som man ska bara för att, utan föredrar att vända och vrida på företeelser i samhället för att skapa mig en egen bild och åsikt, så får det stå för dig. Personligen anser jag att människor som bara accepterar allting rakt av är både tråkiga och korkade.

Sök hjälp är du snäll.

Tölva skrev:
Sök hjälp är du snäll.

Fast på sätt och vis har hon ju rätt. Känslan ifråga är ju helt naturlig. Jag är inte emot en kriminalisering av tidelag eftersom jag inte vet om det kan påverka djuret negativt, men att det kan påverka ett barn negativt är ju bevisat åter och åter igen. Så man kan kriminalisera handlandet, men känslan kan du aldrig komma åt.
Det är nog det hon vill ha sagt. Och som sagt, bara för att man är emot nått betyder ju knappast det att man utövar saken ifråga själv.

Du måste skilja på att hålla sig neutral och att förespråka. BIG difference.

Ursäkta??

Handlar pedofili om kärlek? Det är då något jag missat.

Har du egna erfarenheter av att bli "älskad" av en pedofil? Älskar du barn? Kan du beskriva den upplevelsen? Något du rekommenderar? :devil:

anja skrev:
Ursäkta??

Handlar pedofili om kärlek? Det är då något jag missat.

Har du egna erfarenheter av att bli "älskad" av en pedofil? Älskar du barn? Kan du beskriva den upplevelsen? Något du rekommenderar? :devil:

Skulle det vara omöjligt att älska barn när man kan älska nån av samma kön? Nån av det andra könet? Ett djur? Jag ser ingen skillnad. Känslomässigt. Är det så svårt att förstå att det är skillnad på känsla och handling?
Känslan går aldrig att påverka, man kan inte bestämma vem man blir kär i. Däremot kan man bestämma vad man gör åt det och det är den handlingen som blir kriminell.
Ni drar ju paralleller mellan känsla och handling, det går inte. Det är två vitt skilda saker.

Senast ändrad:

MissFideli skrev:
Fast på sätt och vis har hon ju rätt. Känslan ifråga är ju helt naturlig. Jag är inte emot en kriminalisering av tidelag eftersom jag inte vet om det kan påverka djuret negativt, men att det kan påverka ett barn negativt är ju bevisat åter och åter igen. Så man kan kriminalisera handlandet, men känslan kan du aldrig komma åt.
Det är nog det hon vill ha sagt. Och som sagt, bara för att man är emot nått betyder ju knappast det att man utövar saken ifråga själv.

Du måste skilja på att hålla sig neutral och att förespråka. BIG difference.

Om du inte har så mycket känsla eller empati för djur, så du inte förstår att sex mellan människa och djur kan skada djuret, är man inte lämpad att ha något djur anser jag.

Anja och Tölva, Lägg ner!
Allt ni nu gör är att ägna er åt personangrepp.
JAg skall nu be moderator antingen att låsa eller ta bort denna gamla tråd.
JAg tycker att det räcker med de gamla låsta som vi har.
Ni har inget, absolut inget nytt att kommamed i denna debatten.
Allt är redan sagt.
Och det flera gånger dessutom.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 853
Senast: Texaz
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 549
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.