Hur kan detta vara lagligt?

Det är väl just det som är kruxet, att vi som människor och djurägare har moraliska aspekter på saker som djur kanske inte ens bryr sig om. Oavsett vad vi tycker så räknas det inte som djurplågeri bara för att ett djur blir "utnyttjat" i sexuella sammanhang - det krävs någon typ av lidande.

Nej, det är inte olagligt och jag tror faktiskt inte de flesta djuren lider så länge det är ett "tillräkligt stort djur", om någon försöker sätta på en hamster kommer den garanterat att lida.

tycker det var intressant att läsa vissas tankar, det verkade oftast inte om det är så att de som tänder på hästar, tänder på alla hästar utan har en "käresta".

Jag tycker personligen att detta är ett helt onaturligtbeteende och fan ta den om jag skulle komma på någon hos mina hästar.. :mad:

:eek: och var läser ni :eek: jag hittar inget äckligt eller är jag blind :o

Var är den olagliga sidan,, ska skicka den till min kompis som är på Krim och höra med honom om jag nu hittar vad ni äcklas över???

Länken finns i första inlägget, och så forum längst upp till höger, ser ut ungefär som Buke.. :crazy:

sidan är inte olaglig eftersom Zoofili inte är olagligt..

Länken finns i första inlägget, och så forum längst upp till höger, ser ut ungefär som Buke.. :crazy:

sidan är inte olaglig eftersom Zoofili inte är olagligt..

Sidan skulle förmodligen inte vara olaglig ändå? Kanske med motiveringen att den uppmuntrar till brott.

Hur som helst har jag svårt att bli upprörd så länge de inte skadar djuren på något sätt. Det äcklar mig, men jag har svårt att bli förbannad så länge djuren "är med på det"...
:crazy:

Jag kan absolut inte förstå hur någon kan tända på ett djur men för att göra det olagligt räcker inte motiveringen att det är äckligt. Det finns förmodligen andra bra anledningar till att det borde vara olagligt däremot. Jag kan tänka mig att djuren faktiskt i många fall tar skada och att dessa människor sällan tar hänsyn till djurens vilja..

Så slutpoängen blir ändå den att även om jag personligen önskar att de här människorna inte fanns så måste man ha ett bättre skäl mot dem för att olagliggöra deras handlande än att de är äckliga.

Det fanns en länk där som beskrev tillvägagångs-sätt. Med bilder och allt. Den skulle varit olaglig om tidelag fortfarande varit olagligt. Ty den Uppmanade verkligen till just Tidelag. En typ av "Hanbok i Zoofili".

Okej. Tja jag måste säga att en sida av mig önskar att jag kunde göra det enkelt för mig och helt enkelt säga att det borde vara olagligt. :(

Det borde vara olagligt därför att ingen kan vara säker på att djuren samtycker och inte tar skada av det. Alla sexuella handlingar ska ske på lika villkor och man får aldrig utnyttja någon som står i beroendeställning till en. Ett husdjur står i allra största grad i beroendeställning och lika villkor kan det aldrig bli.

Nu är förvisso djur inte att jämställa med människor i lagens mening, men djur ska skyddas mot onödigt lidande. Det utflippade beteende hundarna har för sig som beskrivs av besökare på sidan tyder i allra högsta grad på lidande. Min hundar brukar bete sig så när jag bestraffat dem riktigt hårt, råkat göra illa dem eller liknande.

jag vågar inte gå in på länken (kommer troligen spy om jag ser nått sånt). Fy fan stackars djur :( :mad:

Jag tar verkligen avstånd från ovan nämda hemsida, men känner ändå att jag måste säga något hemskt kontoversiellt här ändå. Hoppa inte på mig, men klura på det här en stund:

Har eran häst på något vis uppenbarligen lämnat samtycke om att bli riden, eller t.o.m bett er om det, och är inte hästar i beroende ställning till oss, som kanske t.o.m slaktar de om de inte är i ridbart skick?

Det utflippade beteende hundarna har för sig som beskrivs av besökare på sidan tyder i allra högsta grad på lidande.
Så tolkar jag det också. Men då hamnar det ju under generalklausulen, att man inte får utsätta djur för lidande. Dessutom så beskrivs handlingar i forumet som "Handboken" inte rekommenderar. "Handboken" påpekar NOGA att tikar endast är intresserade vid löptid, medan forumdeltagarna påstår att deras "Älskling" d.v.s. tik, är intresserad däremellan. Dessutom så tycker jag att forumdeltagarnas beskrivning av sina Tikar och Tikarnas uppförande, på ett otäckt sätt påminner om hur sexuellt utnyttjade barn beter sig.

Och deras beskrivning av sig själva på samma sätt som förövarna. "Men hon ville ju, hon kom ju och satte sig i mitt knä."

Har eran häst på något vis uppenbarligen lämnat samtycke om att bli riden, eller t.o.m bett er om det,
Jo, det är ju så. Men i alla fall jag vet när jag gör hästen illa, så att jag kan låta bli att göra det.

Undantag sårvård o. dyl. då man kan vara tvungen att be hästen att uthärda smärtan, vilket också går alldeles utmärkt om ledarskapet är starkt. Jag vet ju att jag kan göra mina hästar ganska illa när jag måste sköta om en skada. Och jag vet att jag i alla fall kan be dem om att stå still och att de gör det även om det gör ont, för jag har ju sagt det. Det går nog utmärkt att tukta en tik till att uthärda på samma sätt för att ledaren begär det. Det skrämmer mig.

Nu har de ju låst forumet, så det går inte att gå in och läsa de - tydligen hetsiga - diskussioner som uppkommit.

Antar att det några här som reggat sig och startat debatt? :D Synd att man inte kommer åt det. Hade varit intressant att läsa hur de resonerar. :crazy:

Funderar på det med olagligt eller inte.

Har jobbat på ett fotolabb några somrar och hade tills den sista sommaren sluppit de riktigt äckliga korten (oftast olagliga). Men så kom det in en rulla som en på avdelningen fick framkalla...tja jag kan säga att det involverade en ko och en häst och en gubbe och et var INTE han som hade tagit korten *urk*.

I vilket fall efter att de framkallats skickades dessa till polisen. Vet inte hur det gick sen, men om nu det fotolabbet (stort) skickade det för anmälan så borde det väl vara olagligt?

I vilket fall borde det i alla fall vara det. Helt sjukt!! :mad:

Jo, men jag syftade mer på den initiala reaktionen om man fann någon i en "sexakt" med sin häst... :crazy:
Det beror litet på hur hästen såg ut att ta det.

Om hästen var lös, så skulle jag smacka och ropa. För då så skulle hästen springa därifrån. Men om de hade fångat hästen, och höll i den eller hade bundit den. Då så skulle jag springa dit och ta loss hästen snabbt och brutalt, och "bara råka" styra hästen så att vederbörande kom under och helst blev trampad. Nu så är det ganska svårt med mina hästar, då de är tränade till att akta människor. Sedan så skulle jag i båda fallen ringa till Polisen och försöka få min sambo att hålla kvar vederbörande tills att Polisen kom. Sambo är stor och stark och kan skrämmas när det behövs.

Jag har inte skrivit där. Det skulle inte tjäna någonting till. Att skicka länken till Polisen vore det bästa.

Jag läste där en stund, och det var inte så intressant.
Däremot så var länkarna riktigt fula, de borde gå att anmäla till Polisen. Och de kommer man fortfarande åt.

Hade inte vi både en "Lonewulf" och en "Vildvarg" här på Bukefalos förut?
Det här kanske är rätta stället att leta hästuppsprättare på?
Genom att läsa här på Buke, så kanske de tog reda på var det fanns hästar som gick obevakade, och så kunde de åka dit och utöva sina sjuka böjelser.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 853
Senast: Texaz
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 549
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama