Hur kan detta vara lagligt?

Sv: Hur kan detta vara lagligt?

Tölva skrev:
Om du inte har så mycket känsla eller empati för djur, så du inte förstår att sex mellan människa och djur kan skada djuret, är man inte lämpad att ha något djur anser jag.

Hur pass jag har empati eller känsla för mina djur är nått som du inte har en blekaste aning om. Så det kan du lägga ner.
Hur skadar det djuret då? Jag vill ha fakta, inte dina åsikter. Dom betyder inget sålänge dom inte kan bevisas.

MissFideli skrev:
Skulle det vara omöjligt att älska barn när man kan älska nån av samma kön? Nån av det andra könet? Ett djur? Jag ser ingen skillnad. Känslomässigt. Är det så svårt att förstå att det är skillnad på känsla och handling?
Känslan går aldrig att påverka, man kan inte bestämma vem man blir kär i. Däremot kan man bestämma vad man gör åt det och det är den handlingen som blir kriminell.
Ni drar ju paralleller mellan känsla och handling, det går inte. Det är två vitt skilda saker.
'

Hela samhället anser att pedofiler är störda och gör mycket stor skada, och det vet var och en.
Men det här forumet lyckas vara nerlusat med folk som dyker upp ur skrymslen o vrår med de mest sjuka värderingar, nästan oemotsagda.
Märkligt.
Undrar hur redaktionerna och befolkningen skulle reagera om de som bär på de här dunkla åsikterna vågade sig på att formulera sig i insändarform i dagstidningarna?

MissFideli skrev:
Hur skadar det djuret då? Jag vill ha fakta, inte dina åsikter. Dom betyder inget sålänge dom inte kan bevisas.

HJÄLP! Var är alla djurvänner och normala människor i det här forumet?

JAg tycker fortfarande att du skall läsa hela de gamla trådarna.
Där står allt som du undrar över.
Även detta.
Samt vilka åsikter människorna har egentligen.
Inte de åsikter som du tror att de har.
Du begriper helt klart inte bakgrunden till dessa åsikter, och bör därför läsa in dig på dessa.

Seså, gå och läs trådarna nu, och läs hela till slutet.
Det bör ta dig några timmar.
Och tills dess så hoppas jag att denna tråden är låst eller borttagen.

Inte_Ung skrev:
Anja och Tölva, Lägg ner!
Allt ni nu gör är att ägna er åt personangrepp.
JAg skall nu be moderator antingen att låsa eller ta bort denna gamla tråd.
JAg tycker att det räcker med de gamla låsta som vi har.
Ni har inget, absolut inget nytt att kommamed i denna debatten.
Allt är redan sagt.
Och det flera gånger dessutom.

För det första tycker jag att du i första hand ska be pedofiler och zoofiler att lägga ner.
Och jag tycker som du, att tråden ska stängas för att inte ge dessa mer spelrum.

Du kan aldrig ha hunnit läsa de andra trådarna på denna korta tiden.
Tag och gör det, så kanske du förstår att frågan inte är så svart-vit som du vill göra gällande.

Däremot så har varken zoofiler eller pedofiler något nöje av en tråd som denna.
Och de argumentarar i princip aldrig för sin sak i trådar på sådana här forum.
Det här handlar om andra saker.
Såsom rättssäkerhet och vilka sexuella läggningar som skall anses vara tillåtna.
Man måste komma ihåg att även homosexualitet ingår i det paket av sexuella preferenser som ingår i många människors uppfattning om vad som är otillåten sexuell perversion.
Och att det gamla förbudet mot tidelag var intimt sammankopplat med lagen mot homosexualitet.

Så risken med att införa en lag mot tidelag är att moralister får vatten på sin kvarn för att även förbjuda annat som de tycker är äckligt och omoraliskt.

Tycker du att vi skall ha ett samhälle där homosexualitet och gruppsex är förbjudet?
För så kan det bli om man börjar att införa en morallag mot tidelag.

I övrigt så är pedofili förbjudet i lag och alla handlingar som kan åsamka djur lidande förbjudet enligt djurskyddslagen.
Vilket gör att all utövande av djursex som åsamkar djuren smärta och annat lidande redan är olagligt.

Så vad vill du ha?

Inte_Ung skrev:
Du kan aldrig ha hunnit läsa de andra trådarna på denna korta tiden.
Tag och gör det, så kanske du förstår att frågan inte är så svart-vit som du vill göra gällande.

Däremot så har varken zoofiler eller pedofiler något nöje av en tråd som denna.
Och de argumentarar i princip aldrig för sin sak i trådar på sådana här forum.
Det här handlar om andra saker.
Såsom rättssäkerhet och vilka sexuella läggningar som skall anses vara tillåtna.
Man måste komma ihåg att även homosexualitet ingår i det paket av sexuella preferenser som ingår i många människors uppfattning om vad som är otillåten sexuell perversion.
Och att det gamla förbudet mot tidelag var intimt sammankopplat med lagen mot homosexualitet.

Så risken med att införa en lag mot tidelag är att moralister får vatten på sin kvarn för att även förbjuda annat som de tycker är äckligt och omoraliskt.

Tycker du att vi skall ha ett samhälle där homosexualitet och gruppsex är förbjudet?
För så kan det bli om man börjar att införa en morallag mot tidelag.

I övrigt så är pedofili förbjudet i lag och alla handlingar som kan åsamka djur lidande förbjudet enligt djurskyddslagen.
Vilket gör att all utövande av djursex som åsamkar djuren smärta och annat lidande redan är olagligt.

Så vad vill du ha?

Jag har läst hela de gamla trådarna när de var aktuella.
Så jag är mycket välinformerad.
Jag anser att Sverige ska ha en lag mot sex med djur.
Kopplingen till homosexuella människor har ingenting med saken att göra, och din rädsla för att dessa ska ta skada av en sådan lag tycker jag är irrelevant.

Och vad är ditt motiv för en sådan lag när det gäller just hästar och kor då?
För du kan ju inte direkt hävda att de tar skada.
Och hur skall det lösas med insemination och tappning av sperma i det läget?
Får den som tappar en hingst på sperma njuta av det samtidigt eller skall den vara garanterat ickenjutande och hur skall då kontrollen av detta gå till?
Och vad händer om bonden Olsson får stånd när han inseminerar sina kor?
Skall han straffas för det då?
Och vem skall uföra den kontrollen?

Bara några praktiska detaljer sådär.
Har du några bra lösningar på dem?

Inte_Ung skrev:
Och vad är ditt motiv för en sådan lag när det gäller just hästar och kor då?
För du kan ju inte direkt hävda att de tar skada.
Och hur skall det lösas med insemination och tappning av sperma i det läget?
Får den som tappar en hingst på sperma njuta av det samtidigt eller skall den vara garanterat ickenjutande och hur skall då kontrollen av detta gå till?
Och vad händer om bonden Olsson får stånd när han inseminerar sina kor?
Skall han straffas för det då?
Och vem skall uföra den kontrollen?

Bara några praktiska detaljer sådär.
Har du några bra lösningar på dem?

När samhället är i behov av en ny lag, stiftar det den.
Det finns arbetsgrupper som sedan arbetar kontinueligt med att finslipa detaljerna kring dessa. Så fungerar vårt system.
Det trodde jag du visste.
Alla jag har pratat med har trott att det redan finns en sådan lag.
Så den är nog inte långt undan!

Med tanke på att den inte har funnits sedan 1944, alltså borta i 62 år, så är den nog tämligen långt borta.

Och jo, jag vet hur lagar stiftas.
Och det är bl.a. de frågor som jag tog upp här som måste vara lösta innan en lag mot tidelag kan införas.
Och hittils, så är inte dessa frågor lösta, så det lär dröja länge om det alls blir något.
Däremot så kommer det nog en förstärkning av djurskyddslagen angående djursex inom kort.
Försök att vara glad över det så länge.

Inte_Ung skrev:
Med tanke på att den inte har funnits sedan 1944, alltså borta i 62 år, så är den nog tämligen långt borta.

Och jo, jag vet hur lagar stiftas.
Och det är bl.a. de frågor som jag tog upp här som måste vara lösta innan en lag mot tidelag kan införas.
Och hittils, så är inte dessa frågor lösta, så det lär dröja länge om det alls blir något.
Däremot så kommer det nog en förstärkning av djurskyddslagen angående djursex inom kort.
Försök att vara glad över det så länge.

De pågående diskussionerna och ökad medvetenhet i veterinärkretsar och dess samfund kommer att påverka lagstiftningen
framledes. Det är det ingen tvekan om. Det är på gång.

Tack, MissFideli. Du har helöt rätt! :)

anja skrev:
Ursäkta??

Handlar pedofili om kärlek? Det är då något jag missat.

Har du egna erfarenheter av att bli "älskad" av en pedofil? Älskar du barn? Kan du beskriva den upplevelsen? Något du rekommenderar? :devil:
Det du ägnar dig åt nu är personbangrepp. Tidfiagare i tråden jar jag gjort klarrt att jag är heteroseuixuell, d.g.s. endast attraheras av mäm pch då i fertil ¨ödert- Är dewtssuitm sambo. Men ja, jag har eftaernheter av pedouigflle, då jag är uopvöuxen emd seella övergepp.

Skilj på sak poch person,.

Ursäktar stavgele,, nyss hemklommen eftger gferrstgokväll.

Korekt utgörd zofilei skada r inbte. Stora djur tar inte skoada iova liten mansel,n,m.

Jag har a,dirf sagt att pedivuler inte prsatakr skada. Du vet inget om mina v-rderj ngar, så jag föreslåt att du är tust stillls fu vet vad fu flpartar om.

Jag kan förstå att man känner ren sexuell dragning till djur och till barn. På samma sätt som man kan projicera de känslorna mot gummidockor, löspenisar etc. Men då använder man faktiskt bara offret som ett objekt för att tillfredsställa sig. Jag vet att pedofiler och djursexare kan intala sig att det de känner mot sitt offer är kärlek, och att det argumentet används bland dem.

Men det är INTE kärlek eller sunt på något sätt!! Det borde du veta som själv har varit utsatt för det. Pedofiler är människor som är extremt egoistiska och störda. Väldigt ofta har de själva utsatts för sexuella övergrepp eller andra trauman, vilket har orsakat en störning i deras känsloliv. Hur det förhåller sig med zoofiler vet jag inte säkert, vet inte om det gjorts någon forskning kring det, men det är i alla fall klarlagt att det förhåller sig så bland pedofiler. Så varför ska du lägga ner energi på att försvara deras upplevda störda känslor, särskilt om du inte ens själv är zoofil eller pedofil?

Man kan INTE likställa homosexualitet med pedofili och zoofili på det viset som ni gör. Man gjorde det på 40-talet ja, för att det ingick i samma omoraliska paket som inte passade in i det kristna moraliska samhället. Men skillnaden är milsvid, och det har visst alla redan fattat utom ni. Homosexualitet är kärlek mellan två jämlika människor som har valt det själva av fri vilja, medan pedofili och zoofili är ett ojämställt förhållande mellan en förövare och ett offer i någon mening, som bygger på att den ena parten har ett fysiskt och/eller psykiskt övertag mot den andra, som inte har möjlighet att värja sig. För att de befinner sig i ett beroendeförhållande mot den andra, för att de skrämts till tystnad, eller för att de helt enkelt inte kan prata, som i djurens fall.

Ett annat argument som du dragit fram är varför vi inte skulle kunna utnyttja djur sexuellt när vi nu utnyttjar dem på så många andra sätt för vårt eget egoistiska nöjes skull, som att vi rider på dem, stänger in dem etc. Det är en annan moralisk fråga, och den är lite mer komplicerad för du har en poäng där. Men i min värld skulle det naturliga svaret vara att istället för att acceptera ännu ett sätt att utnyttja djur på så skulle man snarare sluta ha husdjur och ridhästar.

Hur som helst, jag hoppas också att moderatorn tar bort den här frågan för hela diskussionen är sjuk. Att folk ens bryr sig om att försvara skiten.

I won't even dignify this with an answer...

...speciellt inte som du lägger ner sådan energi på att tolka mig godtyckligt, och lägga fram argument på detsamma, samt osanna påståenden och t.o.m. saker som jag aldrig har sagt.

Tölva skrev:
Alla jag har pratat med har trott att det redan finns en sådan lag.
Så den är nog inte långt undan!
Och jag tror att denna låga kunskapsnivå om lagarna är en av de faktorer som kommer att göra att lagen dröjer.
Länge.

Kom med litet kreativa lösningar i stället för att tjata om att andra skall komma med dem.
Så tag och försök att svara på mina frågor.
Dessa frågor MÅSTE ha ett svar innan någon lag kan komma till stånd.

Och om man så gärna vill ha den här lagen som du vill, så borde du ju ta och försöka att bidraga litet till utvecklingen i frågan.

Dina åsikter är föråldrade och felaktiga.
Sexualiteten är så mycket mera komplex än så.
Eller kanske mera grundläggande och medfödd än vad många vill erkänna.

Nåväl, du har fortfarande inte bidragit med något nytt som jag inte har läst i trådar här förut.

Så jag finner denna tråden totalt onödig.

Jag har faktiskt läst de gamla trådarna...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 853
Senast: Texaz
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 549
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.