Fast det gör väl alltid rabiata motståndare, oavsett vad de är motståndare till. Det låter som själva innebörden av rabiat.Rabiata motståndare till manlig omskärelse av små pojkar verkar använda samma argument som rabiata antivaccare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det gör väl alltid rabiata motståndare, oavsett vad de är motståndare till. Det låter som själva innebörden av rabiat.Rabiata motståndare till manlig omskärelse av små pojkar verkar använda samma argument som rabiata antivaccare.
Jag såg ett amerikanskt program en gång, där föräldrarna var oense om deras nyfödde sons omskärelse. Mamman vill inte då hon för det första inte ville att någon skulle skära i hennes barn om det inte var av medicinska skäl, för det andra så tyckte hon att man tar ifrån barnet rätten att själv bestämma.En annan grej jag undrar över: om det stämmer att 70-80 proc av amerikanska män är omskurna, vet någon om det skett när de var barn eller om det görs frivilligt, när de är vuxna? @hastflicka?
Som barnEn annan grej jag undrar över: om det stämmer att 70-80 proc av amerikanska män är omskurna, vet någon om det skett när de var barn eller om det görs frivilligt, när de är vuxna? @hastflicka?
Ja, 79 procent enligt @Elftor s pedia. Undrar om åtta av tio amerikaner alltså t ex har sämre sex än de skulle kunna ha.Jag såg ett amerikanskt program en gång, där föräldrarna var oense om deras nyfödde sons omskärelse. Mamman vill inte då hon för det första inte ville att någon skulle skära i hennes barn om det inte var av medicinska skäl, för det andra så tyckte hon att man tar ifrån barnet rätten att själv bestämma.
Pappan ville att pojken skulle omskäras, och hans skäl var att han annars skulle bli retad för att han hade så konstig snopp, då "alla andra" pojkar är omskurna.
Så det är tydligen normen för många amerikaner.
Ja, det fanns en massa bra siffror i @Elftor s länk. Tror det var 56 proc som nyfödda.Som barn
Att en liten skinnflärp kan vara så laddad.
Jag har liksom aldrig gett den så mycket uppmärksamhet som den tydligen förtjänar. Och att vi har manliga experter, vilken lycka!
Ja, det måste ju verkligen vara Mansplaining DeLuxe!
Hur kan han ens tro att han vet bättre än 100 kvinnor hur det känns i en kuk?
Självklart får du tycka precis vad du vill om mig o mitt sätt att uttrycka mig. Själv börjar jag lacka ur efter drygt 400 inlägg som bara mal runt, där det ideligen kommer in nya skribenter som ställer frågor som redan besvarats x antal gånger i tråden.Gud vilken låg nivå det är på din argumentation. Du kommer alltid bara in och svepande klagar på folk, istället för att bemöta argument och användare direkt.
Det du skriver ovan är för övrigt det tramsigaste jag sett på länge.
Självklart får du tycka precis vad du vill om mig o mitt sätt att uttrycka mig. Själv börjar jag lacka ur efter drygt 400 inlägg som bara mal runt, där det ideligen kommer in nya skribenter som ställer frågor som redan besvarats x antal gånger i tråden.
Ja själv lyfter du ju verkligen tråden när du slänger in såna inlägg.Självklart får du tycka precis vad du vill om mig o mitt sätt att uttrycka mig. Själv börjar jag lacka ur efter drygt 400 inlägg som bara mal runt, där det ideligen kommer in nya skribenter som ställer frågor som redan besvarats x antal gånger i tråden.
VA? Sorry, jag visste inte att du hade problem med läsförståelsen.Varför är omskärelse av barn så viktigt för dig?
Menar du på fullt allvar att dina påhopp på mig o mina inlägg främjar trådens innehåll/läsbarhet/intresse etc..?Ja själv lyfter du ju verkligen tråden när du slänger in såna inlägg.
Det finns ju också de som säger att sex blir bättre av att vara omskuren. Kanske har två av tio amerikaner sämre sex än de skulle kunna ha? (Det gäller att man omskär rätt gossar!)Ja, 79 procent enligt @Elftor s pedia. Undrar om åtta av tio amerikaner alltså t ex har sämre sex än de skulle kunna ha.
VA? Sorry, jag visste inte att du hade problem med läsförståelsen.
Du kanske skall läsa vad jag skriver, citera gärna vad jag skrivit det du påstår att jag gett uttryck för.
Det finns ju också de som säger att sex blir bättre av att vara omskuren. Kanske har två av tio amerikaner sämre sex än de skulle kunna ha? (Det gäller att man omskär rätt gossar!)
Jag är inte tillräckligt insatt i frågan för att kunna ta ett sådant ställningstagande, dessutom är det stor skillnad på omskärelse/stympning av gosse o flickebarn.Så du är mot omskärelse av barn?
Har någon påstått något annat?Men bara för att omskärelse är en gammal tradition betyder det inte att det är rätt. Många gamla traditioner har fått korrigeras med dagens människorätt alt. djurskydd.
De här diskussionerna hamnar oftast i att det handlar om sex.
Det är synd, för det finns så många aspekter av omskärelse. Jag är bara tillräckligt insatt i den judiska formen, men eftersom det handlar om tro blir det aldrig en balanserad debatt. Ovanligt lite antisemitism denna gång, i alla fall hittills.
Föräldrar fattar många beslut för sina barn utifrån vad de anser vara bäst. Jag och mina barns far fattade bl a beslutet att vår son skulle omskäras. På ett personligt plan kan jag meddela att han är stolt över att vara jude och omskuren. Nej, han är inte hjärntvättad.
På ett mer allmänt plan är det viktigt för oss judar eftersom det är fundamentalt för vårt folk och det skadar inte barnet när det utförs på ett bra sätt.
Alla andra sätt bör förstås vara otillåtna.