Hur högt satsar ni?!!!

Sv: Hur högt satsar ni?!!!

För tillfället tävlar jag på debutant nivå, men till nästa år har jag tänkt gå upp i lätt. Då hinner jag slipa lite mer på banhoppningen samt att jag hinner göra 4-5 debutant starter :bump:

Men man vill ju inte gå uppåt i klasserna för snabbt, även om min lilla flicka oftast går på som ett ånglok i terrängen ;)

Vi tränade på klubbens "storhäst" bana i veckan och där hoppade hon både trappa. pallisad, jordhög med stock och stenmur. Så om jag bara har modet går ska det nog gå bra, jag har tänkt mig att vi ska ha startat åtminstonde en Msv B innan min ponnytid är över :banana:

Jag rider häst, är bara så van att säga debutant och lätt. :angel:
Så jag kan rida mina godkända debutant i år och starta lätt nästa sommar, eller tillochmed året därpå? (med samma häst).
Är reglerna rlika för att kvala till enstjärnig??

Mjaeää, för att kvala till CNC* ska du ha gjort tre 100-klasser med kvalificerande resultat samt fälttävlansmärket steg 2.

På häst kan man kvalificera sig häst och ryttare för sig, förutom till t.ex. SM.
Men ja, du kan rida dina godkända 90 i år och starta 100 2008, eller 2009.

*kl*

Än sålänge så är siktet intsällt på *ig klass, men det som kommer sätta stopp för oss är definitivt inte hästens kapacitet.
men ryttarens mod räcker inte till hur höga hinder som helst :p så om jag når mitt mål och inte vågar högre får vi satsa på msv dressyr istället :)

Ponnyn har gått 4 debutant med felfri terräng i alla, tränat terränghinder upp till MsvB, så målet ligger väl där. Största problemet är nog hoppmomentet :angel: , men iaf nästa år borde det inte vara några problem. Dressyren spelar ju inte så stor roll hur det går, man får ju iaf fortsätta :p

Halvblodet har ju gått CNC* med felfri terräng redan som 6 åring (8 nu och förhoppningsvis snart dräktig), då hade jag pilot eftersom jag var alldeleds för liten och oerfaren :angel:
Så när hon har fått bebis räknar jag med att hon kan ta mig till 1* och kanske Junior SM om det går snabbt, sen får jag se om vi kanske tar oss till 2* tillsammans också, sedan tar det nog stopp med hoppningen för hennes del.

Bebisarna ska ju minst gå OS iaf :angel:
Föds förhoppningsvis nästa år:
e. Jaguar Mail u. Ovannämnda halvblodssto
e. Hip Hop u. Fullblodssto

Nä, ärligt talat är det väl lite tidigt att säga än :D

Vad gäller SM så gäller reglerna på förbundets sida. De uppdateras lite då och då, (utan att man ska märka det :devil: ).

Jo, SM ändras ju lite då och då. Som häromåret när SM på ponny gick en klass lägre pga få kvaltävlingar.
Dock kan jag gissa att det här som står i TR ska vara vägledande i fortsättningen :)

Givetvis vill man ta sig så långt som möjligt just nu har vi ridit 0,90 klass och planerat att debutera 1,00 nästa start. Jag tror att jag och häst har kapacitet till *-ig iaf men det får ju framtiden utvisa. Mitt mål är iaf *-ig till att börja med inom en ganska snar framtid. Kommer inte terräng/hoppning räcka till sen får det bli dressyrsatsning då han från början var dressyrhäst.

Det viktiga just nu är att vi har roligt ihop och känner oss säkra på det vi gör.

Kollade på badmintonen härom dagen och det är klart man blir otroligt sugen så man kan ju inte låta bli att (hoppas) drömma lite. :)

Jag kom med på uttagningen inför OS (2012) satsningen på oss fälttävlansryttare. De va nåt år sen nu... som det var uttagning.... och sen la dom det på is....
Iaf så gjorde förbundet klart att man kan glömma OS om man inte har minst 10 hästar. Man ska ha minst en i varje klass och helst ett gäng i ****. Alltså måste man ha ett antal miljoner på banken.
Gissa om drömmarna landade i svindlande fart på marken...
Och nu har jag "bara" en kuse kvar. Som jag hoppas mkt på. Han kan nog nå rätt långt med sin gång, hoppkapacitet och psyke. Han är liten med jättegalopp.
Min förra häst var oxå liten men med symaskinsgång...Vi red tre EM och ***...för han hade viljan.
Sen hade jag världens finaste häst som jag fick ge bort för hon var skadad hela tiden.
Så jag har lärt mig att det räcker inte att bara ha en fin häst om man vill tävla med Pippa.
Det jag uppskattar mest hos en hästfrälst är inte hur höga målen är utan att man avgudar sin häst.
Lycka till alla ni ambitiösa fälttävlansdiggare!

Jag tänkte väl snarare att du hade lite fel angående hennes kapacitet, om inget drastiskt hänt, har hon helt klart kap. för *-ig, minst. Om inte fröken Algotsson hade helt fel förstås...

Senast ändrad:

Jag kom med på uttagningen inför OS (2012) satsningen på oss fälttävlansryttare. De va nåt år sen nu... som det var uttagning.... och sen la dom det på is....
Iaf så gjorde förbundet klart att man kan glömma OS om man inte har minst 10 hästar. Man ska ha minst en i varje klass och helst ett gäng i ****. Alltså måste man ha ett antal miljoner på banken.
Gissa om drömmarna landade i svindlande fart på marken...
Och nu har jag "bara" en kuse kvar. Som jag hoppas mkt på. Han kan nog nå rätt långt med sin gång, hoppkapacitet och psyke. Han är liten med jättegalopp.
Min förra häst var oxå liten men med symaskinsgång...Vi red tre EM och ***...för han hade viljan.
Sen hade jag världens finaste häst som jag fick ge bort för hon var skadad hela tiden.
Så jag har lärt mig att det räcker inte att bara ha en fin häst om man vill tävla med Pippa.
Det jag uppskattar mest hos en hästfrälst är inte hur höga målen är utan att man avgudar sin häst.
Lycka till alla ni ambitiösa fälttävlansdiggare!

Fast det där skall du nog ta med en nypa salt , jag menar dom som till slut får åka till OS eller VM eller vad det nu är blir ofta dom som har hästar som står på benen inför just det mästerskapet. Jag menar det finns ju några stycken som inte har några placeringar att stolta med direkt som ändå rider mästerskap för att där inte finns någon annan och dom har bara en häst i svår klass tja som dom flesta faktiskt.
Det är ju faktiskt bara Viktoria och Linda som har haft fler än en häst att välja på och det är ju faktiskt så det oftast är även om man skall ha en hopphäst i svår klass och fyra hästar i **** så lär det inte hända i sverige any time soon iallafall. Så satsa på :)

Som jag skrev, minst 100. Eftersom jag inte mindes om hon gått Msv eller bara var klar för Msv var det svårt att veta.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 915
Senast: lizzie
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 625
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Hästmänniskan Jag har ett problem. Jag har idag två hästar, en som är min egen och en som jag har på foder. Min är en islandshäst som gått femgång och...
Svar
12
· Visningar
1 683
Senast: whattodo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?