Hur högt satsar ni?!!!

Novali01

Trådstartare
:p

Ja, nu är det dags för en ny tråd här på FT...:bump:

Hur högt anser du att din/dina hästar kan nå och tänker du själv rida eller skaffa "pilot"?

Börjar väl själv...:angel:

Vill gärna rida skimmeln till *-ig själv men sen tar det tvärstopp! Ja, både ekonomiskt och höjdmässigt tar det tvärstopp för mig!:p MEN, om han nu visar sig räcka längre än så så skaffar jag en duktig pilot som INTE har mina begränsningar för till salu blir han inte....

Sv: Hur högt satsar ni?!!!

nu är de längesen jag tävlade fälttävlan och vet ärligt inte om ja kommer tävla igen även om ja gillar träningen.

Men de 2 hästar jag har att rida på i framtiden( är bara 3 år än så länge) är en övervuxen connemara vars mamma var en tiger på terrängen så han borde ju kunna gå lätt tycker jag.
Den andra är ett halvblod som hoppar trevligt (10 på tekniken på 3 års) och kommer framförallt bli hopphäst men funkar han på terrängen kan han nog få prova de med.
Säger väl lätt på honom oxå då jag inte har så stor koll på vad som egentligen krävs för *-ig.

Eftersom jag är för gammal för ponny så har min ponny en pilot ;) Hon ska debutera Lätt nästa helg och jag känner mig rätt säker på att hon har kapacitet för iaf Msv B fälttävlan.
Tvååringen vet jag inte alls än vad det ska bli av men hon är modig och framåt så det bådar ju gott. Tror på minst Lätt men hoppas såklart på högre :)

Halvblodet har gått Lätt fälttävlan vill jag minnas men tävlas inte i det nu. Jag är inte jätteinsatt i hästarnas fälttävlan men hon har ju iaf kapacitet för 100-klass. (Som väl motsvarar Lätt, eller?)

Chiva och jag var klara för MSV (nuvarande *-ig) när jag skadade mig. Kapacitet har/hade hon ju, det hon kör på är dressyren...

Jag rider * på min nu.
Han har nog kapacitet för **, och det planerar jag att debutera i år. Däremot vet jag inte om vi kan hävda oss på prispallen i **. Dressyren måste bli mkt bättre och så är vi ganska långsamma i terrängen.

Jag kommer iaf kunna satsa på hoppningen om nu han inte räcker längre i FT. Han hoppar väldigt väl!

Ja vi kommer nog klara av debutant iaf.. :angel:
Mer än så är jag inte säker på om jag vågar på henne. Plus att hon är så liten så hon inte hinner med tiden :p

Jag har ju planer på att betäcka henne om ett par år, och hennes bebis kommer självklart kunna gå mycket högre :D

Jag hoppas att någon gång i tiden kunna rida 3 stjärning. Mitt lilla halvblod som jag har nu hoppas jag på **igt när hon är ok igen.

Min lilla bebis vet jag inte hur långt han kommer kunna gå. Men hoppas ju klart han ska gå hela vägen men det får tiden utvisa. **igt ska han nog kunna gå iaf.:)

Min häst o jag ska vinna OS har vi kommit fram till:D

Haha, nä men ärligt...jag blev en gång tillsagd att sikta mot stjärnorna så kan jag iaf nå trädtopparna...siktar jag bara mot trädtopparna...jag då kan jag ju inte komma längre...:idea:

Men min tussa är bara 4 år i år:angel:
Men enligt hopptränaren så har hon jättebra teknik, bildbevis på första tävlingen 50-60cm KM:
8715295.jpg

När hon inte busar och lyckas slänga av mig så är hon duktig i terrängen också:
9779825.jpg

Och när inte piloten är hypernervös så går även dressyren kanon:
5211315.jpg

Så som ni ser sitter allt hos piloten= jag...men jag vill nog inte låta nån annan få det skojiga!!! Så jag kommer nog rida själv.
Och kapacitet, det tror jag helt klart att hon har...sen är det nog mkt mental träning för oss båda innan vi behärskar oss själva:D

Jag vill kvala Göte till *. Jag tror han skulle kunna gå det även om vi skulle bli hopplöst efter på tiden. Men det är sådant man får ta. Han hoppar väl och älskar att gå terrängen. Jag ska bara hitta en lämplig tävling att starta i 100 på.

Hästen jag ska rida i framtiden är bara 4år. Så det är ju svårt att säga och hon blir troligtvis inte mer än 158cm (iofs ganska stort för att va PRE sto). Men hon har galoppen och är väldigt spänstig så lätt ska vi väl kunna tävla, kanske kravla oss runt en 1* om vi kämpar på. Lite udda hästval kanske men hon hoppar 10ggr bättre än alla halvblod och ponnyer jag haft så det ser ganska ljust ut även om hon huvudsakligen är min hopphäst(satsar 130) men terräng är ju alltid kul.

Jag har ju nån gång sagt att jag ska rida OS 2012 och det står jag fast vid än så länge :D 5 år kvar :angel:
Hos hästen finns kapacitet för precis vad som helst, gäller att få rätt på alla spöken mellan öronen bara...
Och för egen del hänger jag med (hittills iaf) när han hoppar, underbara häst :love:
Jag ska bara hitta en rik gubbe att gifta mig med så det ekonomiska går ihop åxå ;)

Helt seriöst är målet 4* :), om vi fortsätter att tycka att det är kul så klart.
Har även som plan att iaf ha startat svårklass i dressyr och hoppning på honom nån gång i framtiden :D

Senast ändrad:

Mitt rimliga mål är * ig, vilket borde gå att uppnå då tränaren tyckte vi var redo för Lätt. sen har hon kap. för mkt mer då hon har stort mod o hoppar suveränt, dressyren är däremot en annan femma.
så vi tävlar mest vanlig banhoppning.
men man ska aldrig säga aldrig, hon kanske går 3* en dag..

Tja Internationell *** har jag och Hille redan startat och genomfört ett antal ggr att han har kapacitet för 4* finns det ingen tvekan om, det är bara det ekonomiska som sätter stopp där.

Barcelona har egentligen oxå minst lika stor kapacitet som honom ,dessutom är hon jämnare på tävling i alla momenten dvs hon flippar sällan ut i dressyren , hoppar nästan alltid felfritt osv , löser det sig med gravarna vilket det verkar ha gjort ser jag inget hinder för att även hon skulle kunna gå 4* faktiskt, hon har ju gått tom ** med alla sina problem hon har haft under åren dvs svårt att andas som åtgärdades med ett tungfelsbett , låsning i länden som vi hittade i vintras och som förmodligen gjorde det svårt för henne att hoppa gravarna så vad kan hon inte göra nu när hon är helt OK :)

Ja, mitt mål är att rida 2 debutanter nu i sommar i alla fall.
Lätt nästa år om allt går bra, är ju ny inom grenen.

Visst måste man rida 2 godkända debutant för att få starta lätt? Måste det vara under samma år?

Målet med Fille är Lätt fältävlan.

Bell vet jag inte vi har bara varit med på en terrängbana 1 gång så jag vet inte men om det fortsätter som när vi var ute sist så kan vi nog rida 1* om några år. Hon är ju bara 4 nu.

Visst måste man rida 2 godkända debutant för att få starta lätt? Måste det vara under samma år?

TR är lite oklart faktiskt. (Nähää.) Rider du ponny eller häst? (Du skriver klassnamnen som om du red ponny men det är ju de gamla namnen för Häst-klasserna så jag frågar.)
På ponny kan jag inte hitta något om vilka år det gäller. Där står bara "tillsammans minst ha genomfört". På häst står det "Med kvalificeringsperiod för nationella klasser (nedan) avses 'innevarande eller två föregående kalenderår".

Men jag kan svara dig rent generellt. Nej, det vore absurt om alla ekipage var tvungna att göra om sina kval varje år ;) Så rid du två godkända Debutant och starta sedan Lätt klass om ni är redo för det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 915
Senast: lizzie
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 625
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Hästmänniskan Jag har ett problem. Jag har idag två hästar, en som är min egen och en som jag har på foder. Min är en islandshäst som gått femgång och...
Svar
12
· Visningar
1 683
Senast: whattodo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?