Hur högt har du hoppat?

Inte så högt, har hoppat ca 70 cm med en svensk ridponny, kat. D på ridskola.

Har också av misstag råkat hoppa ett staket på ca 80 cm med en korsningsponny, d-ponny, privatägd.

Med min 11-åriga C-ponny har jag hoppat 1,10 "rättuppstående" och 1,00+ "oxer"!

:bump:

När jag var 14 år hoppade jag en trippelbarr på 145 cm. Med en häst korsning Nordsvensk/Halvblod. Kan tillägga att jag gör aldrig om det.

Efter det har jag bara hoppat 120 cm med ett Halvblod.

ett enstaka hinder typ 1,35-1,40. Bana typ 1,20-1,30.

Jag är ingen höjdmänniska hemma så, jag kan typ tävla på den nivån jag tränar hemma, fast många säger att man ska typ träna 10 cm högre o bla bla. För mej funkar det finfint att bara hoppa o träna för då finns avståndgrunderna där när man ska tävla ändå.

Nu kanske det låter typ som att jag typ tävlar högre än vad jag har tränat, men så illa är det inte ;)
OJ vilket långt svar det blev :o

Hoppat en häck på 140 av misstag med en d-ponny fullblod/new forest. Fick inte stopp på fanskapet :o så jag styrde mot häcken och hon klippte den! *suck* iaf, jag gör aldrig om det.......

Kan tilläggas att det är preskriberat nu, det var några år sedan jag kunde klassas som ponnyryttare....... :D

har hoppat 1,30 med en kompis häst (fbl), men det var ett par år sedan.
nuförtiden hoppar jag inte frivilligt, och aldrig över 1m... :crazy: ;) :D

Jo säg det!! :p

Jo det var såhär. Han var en unghäst och det var första gången jag red honom. Han var lite seg att svänga och jag hade inte riktigt vant mig vid det. Jag kom i galopp på ett hinder mot stallet (i paddock) och sen efter hindret skulle jag rida vidare på fyrkantsspåret och "styrde" honom åt höger. Men han fortsatte rakt fram mot stallet över paddockstaketet. :p :D

Med ponny 130 (för över 10 år sedan D-ponny)
Med förrafodervärdshästen 140 (träning, Halvblod)
Med min nuvarande häst 130 (träning och Hannoveraner)

110 cm enstaka hinder.
ca 60 cm bana, men det var lääänge sedan, jag har hoppskräck nu! :crazy:

har väl hoppat omkring 125-130 med min sjuåriga haflinger(vid dessa hopptilllfällen var han 6), både räcken, oxrar och trippelbarrar.
hela banor har jag hoppat mellan 110-120.

Kan ju tillägga att han är c-ponny också.

Liknande trådar

Foder & Strö Nån som kan hjälpa mig, har ett hösilage med väldigt högt manganvärde (se bild). Hur ska jag balansera det med koppar o zink? Alltså...
Svar
1
· Visningar
322
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
580
Senast: skiesabove
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 318
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023