Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
ett enstaka hinder typ 1,35-1,40. Bana typ 1,20-1,30.
Jag är ingen höjdmänniska hemma så, jag kan typ tävla på den nivån jag tränar hemma, fast många säger att man ska typ träna 10 cm högre o bla bla. För mej funkar det finfint att bara hoppa o träna för då finns avståndgrunderna där när man ska tävla ändå.
Nu kanske det låter typ som att jag typ tävlar högre än vad jag har tränat, men så illa är det inte
OJ vilket långt svar det blev
Hoppat en häck på 140 av misstag med en d-ponny fullblod/new forest. Fick inte stopp på fanskapet så jag styrde mot häcken och hon klippte den! *suck* iaf, jag gör aldrig om det.......
Kan tilläggas att det är preskriberat nu, det var några år sedan jag kunde klassas som ponnyryttare.......
Jo det var såhär. Han var en unghäst och det var första gången jag red honom. Han var lite seg att svänga och jag hade inte riktigt vant mig vid det. Jag kom i galopp på ett hinder mot stallet (i paddock) och sen efter hindret skulle jag rida vidare på fyrkantsspåret och "styrde" honom åt höger. Men han fortsatte rakt fram mot stallet över paddockstaketet.
har väl hoppat omkring 125-130 med min sjuåriga haflinger(vid dessa hopptilllfällen var han 6), både räcken, oxrar och trippelbarrar.
hela banor har jag hoppat mellan 110-120.
Foder & Strö
Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Kropp & Själ
Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
Hästhantering Ett kort instick när det gäller PPID och fång. Det är inte alla hästar med PPID som blir fångkänsliga. En del blir tydligt fångkänsliga...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.