Hur högt har du hoppat?

Har hoppat 1.20 cm med en liten D ponny.
Har hoppat en bana på stor häst på 1.05 cm.

enstaka hinder då:
Shettis= rättuppstående 100 cm
B-Ponny= rättuppstående 130 cm
Halvblod= Stigsprång 155-160cm
Mina pållar utom B-ponnyn. Den hade jag på foder :)

Tävling, bana 1.40 1 gång.
1.60 oxer (bara ett hinder)
Svenskt halvblod

1.50 med lånad superhäst! Kombination med ett mindre hinder först, ett galoppsprång och sen det HÖGA hindret. (En schimpans hade kunnat göra det med den hästen..... :D)

Kul var det i alla fall!

Jag har hoppat 1,25 (enstaka hinder) med ett fullblod som jag var medryttare på för några år sedan.

Jag hade en D-ponny (fjordingkorsning) när jag var yngre (12-14år) som jag hoppade 70 bana med. På enstaka hinder hoppade vi väl 90 cm som max.
På stor häst har jag nog hoppat ca 90-100 cm som max. Har inte haft någon egen häst eller medryttarhäst att hoppa, så det har inte blivit att jag hoppat högre...
Kanske är jag lite feg också :o

:bump:

Har hoppat bana på 1,20 på D-ponnyn från ridskolan som jag tävlar med.
Vi har hoppat 1,35 på en höjdhoppning (barriärhoppning).

ett rättuppstående på 115 cm med min d-ponny på 142 .. ojoj, det kändes högt :crazy:

Jag har hoppat 80 cm som högst med flera olika hästar, bla en liten b-ponny och en av ridskolehästarna på ca 160 cm på min ridskola.

har hoppat ca 85 cm med en ridskolehäst, men vill hoppa högre än så! :bump: behöver träna lite bara.. har en medryttarhäst som hoppat 120 cm och har börjat träna hoppning med honom nu.. :D

/åsa

Jag har hoppat 1.30 med liten storhäst på ridskolan för några år sedan, vet ej vad han hade för ras.

Ridskolehästen som jag rider nu har jag nog hoppat max 1.25 med på enstaka hinder. Tävlingsmässigt ligger vi på 1.10 och han har en mankhöjd på ca.1.53, korsning welsh cob/halvblod

Jag har som högst hoppat enkla hinder på 1.30 (ridskolehäst) och tävlat 1.20 hoppning (privatägd häst som jag fick träna och tävla).

140-150 (enstaka hinder) med en arab på ca 152cm mnkh.
kan tillägga att det var mkt länge sedan :D
skulle alldrig våga det i dag :crazy: :p
mvh/Arabizar

Liknande trådar

Foder & Strö Nån som kan hjälpa mig, har ett hösilage med väldigt högt manganvärde (se bild). Hur ska jag balansera det med koppar o zink? Alltså...
Svar
1
· Visningar
322
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
580
Senast: skiesabove
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 318
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar