Hur höga är era nyblivna 2-åringar QH/Paint nu?

Sv: Hur höga är era nyblivna 2-åringar QH/Paint nu?

Vid vilken ålder kan man tro att de stannat i den ungefärliga växten ?
Även om det blir någon cm till eller så...

Jag uppfattade att min pålla hade växt klart vid 5 års ålder, hon är nu ca 153-155 cm ( helt perfekt storlek):D

Växer de mer så länge de är högre bak ?:confused:

Oftast...i alla fall kan man hoppas att dom växer sig jämna...för som en "superhorseman" sa...."Är dom bakhöga så säljer man dom till våren".....Alltså ej önskvärt!!:banana:

Nja, det är ofta en fel uppfattning folk har, oftast när folk tycker en quarter är överbyggd bak så beror det på deras muskler de har där, de är större och 'högre' än på andra raser, och kan ge intrycket av att de är överbyggda. Sen är det klart att det finns överbyggda quartrar också.
Min 04a mätte 154 cm oktober 06 och i december 07 mätte han 162...Kan ju säga att där emellan var han aldrig särskilt snygg:angel:

Okej, trodde det var mer vanligt förekommande på quartrarna än tex. halvbloden...
Okej, då är det bara att hoppas att man får någon dm till på min nu 146 lilla ... hade gärna haft MINST 10 cm till...;)

Jag uppfattade att min pålla hade växt klart vid 5 års ålder, hon är nu ca 153-155 cm ( helt perfekt storlek):D

Okej. ja, mindre än så vill man inte ha dem tycker jag...;)
men det är iofs en fråga från individ till individ...

Oftast...i alla fall kan man hoppas att dom växer sig jämna...för som en "superhorseman" sa...."Är dom bakhöga så säljer man dom till våren".....Alltså ej önskvärt!!:banana:

Okej. Jo självklart vill man ha en "jämn" annars blir det lite jobbigare..

Okej. ja, mindre än så vill man inte ha dem tycker jag...;)
men det är iofs en fråga från individ till individ...

Ja man slår sig ju bra redan av att ramla av från 155 cm höjd, så i det avseendet skulle hon gärna få vara mindre:D

Men visst vill man ha en hunter är det nog att föredra en större modell

Hej!

Min lilla kille som är född april 06 är 150 i manken och 155 över baken, jag tycker att det räcker nu:angel:

hej!
min lilla kille som är född april 06 är 150 i manken 0ch 155 över baken, jag tycker att det räcker =)

Sorry :crazy: HON ska det såklart vara

Malin

*kl*

Min 06 :a född i juni är nu 143cm i mankhöjd och 151cm över baken.
bilder kommer så fort jag blivit av med alla virus på den andra datorn :cool:

2008-01-07

17609713.jpg

17609853.jpg

Det är inte så superbra bilder, men hey, lite bilder i a f... :D

Min 2 åriga quarter hingst är 144 fram och 145 över rumpan :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 058
Senast: Farao
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 667
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 282
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka