Hur höga är era 2 åringar? Halvblod

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zeena
  • Startdatum Startdatum
Z

Zeena

Vilken mkh har de idag och vilken förväntad mkh ?

Min är 152. Hoppas den blir 163, mamman 161.
Aerline H-Robin Z

Kan man göra tattarmåtten på en 2 åring

Sv: Hur höga är era 2 åringar? Halvblod

Min 03:a var 160 i somras....

Skulle tippa på 165 nu. Jag måste nog ta och mäta henne. Stod och ögonmåttade igår mot min hovis, hon är 163 tror jag, och Strax däromkring ligger min häst.

Jag tippar på att hon kommer landa på en bra bit över 170, kanske 176 ca.

Hon är e. Biggles - Maximilian

Min numera sålda -03:a var 156 cm i december (född juni). E Aer 1014 (170 cm) u xx-sto på 165 cm. Tror nog hon blir närmare 170 cm, 167-68 nånting.

Mitt sto född juni -03 var 157 cm januari. Mamman är 168, tror hon blir lika stor ungefär. Stammen är Akribori - Nactus.

Mitt sto Bourbon-Bernstein var 156 cm
i december, hon är "beräknad" till ca 168, men hoppas hon stannar runt 164.

Hingst e: Aerline H-Stanford nu 158 cm förväntad mankhöjd: ca. 166 cm.

Min 03 är 155 cm hög och efter Marwin-Anart.
Förväntad höjd ca 165-167( Hjälp, jag som aldrig har haft en egen häst över 160 ;) )

Min 03 är ca 163 cm hög, efter Don Primero-Napolion.
Förmodar att han blir runt 170.

Hur är era i "typen"?

Min är ganska så kort i kroppen och högrest, även om han är några cm högre bak.

Senast ändrad av en moderator:

:( :( Era är så stora och min bara 152, han kommer bli en liten plutt :confused:
Min är dessutom född i April, kastrerades i slutet av oktober.
Heimdahl tordde han skulle bli en stor kille, :idea: hoppas han är sen bara :crazy:

Hingst f. juni -03 e. Camaro M - Cardento

Är nu ca 1.64 m. Skulle tro att han blir ca 1.72, som sin mamma.

Jag har inte mätt vår 03:a, men tippar på ca 160 cm. Han är ganska liten mot vad våra brukar vara som 2-åringar, men är också lite senare född. Han blir nog som de flesta andra i samma stam, mellam 167-170cm. De växer jämnt och snyggt, så man ser liksom aldrig när det drar iväg.
Våra 04:or var för en månad sedan 143, 146, 151 resp 152 cm.

Min är också ca 152 cm något högre bak. Född i juli. Hoppas hon blir något över 160 cm. E Aerline H

Roligt att så många har avkommor till Aerline! Min Aerline är ju 04:a så hon är bara snart 9 månader och 140 cm i mkh. Kommer nog inte att bli så stor (mamman 159 cm).

Vi hade en annan Aerline här i stallet för ett tag sen, han var 5 år och 157 cm i mkh.

Stallets 03:a e Wetano är 161 cm i mkh, väldigt lätt i typen, kalvig & långbent. Beräknas bli över 170 cm, tatarmåttet hade sagt 174 cm har jag för mig.

Min 03 varnt 155 i manken och 158 korset (tror jag) i januari. Hans mamma (e.partisan) är 163. Pappan är Last Liberty. Tror han blir mellan 165-167. Han är långlinjerad, och har allt på rätt ställe. Var otroligt finlemmad men börjar grova sig lite. Svart utan tecken :d

Jarrah skrev:
Jag har inte mätt vår 03:a, men tippar på ca 160 cm. Han är ganska liten mot vad våra brukar vara som 2-åringar, men är också lite senare född. Han blir nog som de flesta andra i samma stam, mellam 167-170cm. De växer jämnt och snyggt, så man ser liksom aldrig när det drar iväg.
Våra 04:or var för en månad sedan 143, 146, 151 resp 152 cm.

Vore kul att veta vilket föl - okey, åring, (härstamning) som har respektive mankhöjd!

Liknande trådar

Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
12 497
Senast: Marita73
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 169
Senast: Juli0a
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: fio
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 429
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb