Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hittat några via FB men de är ingen som ens bor i närheten, 30 mil bort är den närmsta till andra sidan den stora pölen Atlanten.Forum (buke och familjeliv har funkat för mig) samt diverse facebookgrupper. Jag vet tex de som träffat nya vänner genom köpochsälj-grupper på FB... Kanske inget man räknat med när man börjar rensa huset...
![]()
Pole danceSom vuxen har jag hittat vänner via arbetsplatser, buke, fritidsaktiviteter (i mitt fall pole dance), genom vänners vänner och grannar.
Vänner måste inte vara i samma livssituation eller ålder, viktigast är att man har trevligt tillsammans.
Pole dancedet lät kul även om jag inte gillar dans och är smidig som ett kylskåp
googlade precis på det och hittade det där jag bor, tyvärr hade vårens kurser dragit igång för två veckor sedan
![]()
Hey ;( jag behöver vara med från första början från den minsta lilla detalj i den allra sämsta nybörjargruppen, men det ska helt klart kollas upp till höstenRing och kolla om du får hoppa på ändå!
Annars tar du det till hösten och något annat nu
Hey ;( jag behöver vara med från första början från den minsta lilla detalj i den allra sämsta nybörjargruppen, men det ska helt klart kollas upp till hösten
@starcraft: Måste man vara vältränad och smidig för att ens försöka med pole dance? (förstår ju att det underlättar.. men är det ett krav?)
Men flytta hit då så kan du leka med mig.Det känns inte som jag har en enda vän kvar och livet börjar kännas väldigt tomt.
Mina sk "fd" vänner verkar ha glömt av mig helt, eller rättare sagt passar jag som singel inte in i deras "parmiddag"liv, och de singel"vänner" jag har verkar inte heller så intresserade av att ses, eller jo ibland men då är det alltid på mitt initiativ och eftersom jag som person inte vill störa eller tränga mig på så blir det allt längre mellan gångerna då jag hoppas att förslag om att umgås ska komma från andra någon gång vilket extremt sällan händer.
Jag har underbara kollegor på jobbet, men det känns inte som att det skulle finnas någon plats i deras liv för närmare vänskap heller, de har redan stora aktiva vänskapskretsar och fullt upp med det mesta.
När jag tidigare höll på med hästarna så träffade jag ju en hel del människor där igenom, men efter ha lagt ner hästeriet så har även den sociala biten försvunnit.
Min "dröm" är att hitta en vän som vill träffas då och då och som gärna vill ut och resa i vår vida värld också, men var hittar man nya vänner?
Sådär skriver folk hela tiden och jag bara undrar - hurdå? Inte för att jag aktivt är på jakt efter nya vänner men jag som är "normalsocial" har ändå hängt här aktivt i rätt många år och har träffat ett fåtal irl. Det är ju ett rätt stort steg ifrån att träffa en person till att börja betrakta den som en vän.Buke är en utmärkt plats för att träffa nya - underbara - vänner!![]()
Det känns inte som jag har en enda vän kvar och livet börjar kännas väldigt tomt.
Mina sk "fd" vänner verkar ha glömt av mig helt, eller rättare sagt passar jag som singel inte in i deras "parmiddag"liv, och de singel"vänner" jag har verkar inte heller så intresserade av att ses, eller jo ibland men då är det alltid på mitt initiativ och eftersom jag som person inte vill störa eller tränga mig på så blir det allt längre mellan gångerna då jag hoppas att förslag om att umgås ska komma från andra någon gång vilket extremt sällan händer.
Jag har underbara kollegor på jobbet, men det känns inte som att det skulle finnas någon plats i deras liv för närmare vänskap heller, de har redan stora aktiva vänskapskretsar och fullt upp med det mesta.
När jag tidigare höll på med hästarna så träffade jag ju en hel del människor där igenom, men efter ha lagt ner hästeriet så har även den sociala biten försvunnit.
Min "dröm" är att hitta en vän som vill träffas då och då och som gärna vill ut och resa i vår vida värld också, men var hittar man nya vänner?
På den orten jag bor, blir man betraktad som utböling i flera generationer, känns det som. Gick på öppna förskolan, och folk var trevliga men blev aldrig inbjuden till träffarna hemma hos folk...Jag har lärt känna en del genom barnen, främst öppna förskolan. Men kanske ingen bra ide att skaffa barn endast av den anledningen.![]()
På den orten jag bor, blir man betraktad som utböling i flera generationer, känns det som. Gick på öppna förskolan, och folk var trevliga men blev aldrig inbjuden till träffarna hemma hos folk...![]()
Sådär skriver folk hela tiden och jag bara undrar - hurdå? Inte för att jag aktivt är på jakt efter nya vänner men jag som är "normalsocial" har ändå hängt här aktivt i rätt många år och har träffat ett fåtal irl. Det är ju ett rätt stort steg ifrån att träffa en person till att börja betrakta den som en vän.
Sådär skriver folk hela tiden och jag bara undrar - hurdå? Inte för att jag aktivt är på jakt efter nya vänner men jag som är "normalsocial" har ändå hängt här aktivt i rätt många år och har träffat ett fåtal irl. Det är ju ett rätt stort steg ifrån att träffa en person till att börja betrakta den som en vän.
Jo, men jag gillar inte att vara i sällskap med personer som tydligt inte vill ha mig där. Om man sitter flera stycken runt ett bord och de andra blir inbjudna och de inte bjuder in mig, fast jag sitter bredvid en av de som blev bjuden, så tvingar jag mig inte på.Antingen får man bjuda själv eller ta varje öppning som finns. Jag har gjort både och. Är helt hopplös om folk nämnet ordet "välkommen" (eller något liknande). Till skillnad från många andra tar jag det alltid bokstavligt även om det inte var en direkt inbjudan och bjuder sedan in mig själv när det passar. Lite som en vampyr![]()