Jag tror det är fel att tänka att förhållandet ska ge dig självkänsla. Tyvärr.Så är det! Samtidigt är det nog nått jag måste ha med i livet för att stärka självkänslan. 37 år och fortfarande singel är inte kul. Snarare pinsamt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det är fel att tänka att förhållandet ska ge dig självkänsla. Tyvärr.Så är det! Samtidigt är det nog nått jag måste ha med i livet för att stärka självkänslan. 37 år och fortfarande singel är inte kul. Snarare pinsamt.
Jag känner igen mig i dig på massor av sätt. Och jag förstod inte att jag begränsade mig själv helt i onödan. Jag var länge rädd för att träna på gym, och gruppträningar framförallt för att jag inte visste hur det gick till, eller för att jag skulle vara "dålig", töntig eller fel osv. Men det är ju helt vansinnigt egentligen!Yoga har jag funderat på. Väldigt svårt för gruppsaker bara, lider av en ganska kraftig prestationsångest. Ska kolla vad som finns här i Täby dock, nu jobbar jag så jag kan göra sånt.
Problemet är om ingen finns där för att fånga upp en om processer och tankar startar.Om det inte startar processer så får man heller inte god effekt av det. Det är liksom det som är hela grejen. En sak man i alla fall ska tänka på är att göra övningarna enligt ett färdigt program och inte överskrida tidsgränserna.
Jag tror det är fel att tänka att förhållandet ska ge dig självkänsla. Tyvärr.
Och vilka är de andra grejerna?Inte enbart förstås. Men en av grejerna.
Nja...
Det är inte alltid bra då det kan starta olika processer i kroppen.
Om man inte mår bra tror jag det är bättre att prata med någon utbildad.
Problemet är om ingen finns där för att fånga upp en om processer och tankar startar.
Och vilka är de andra grejerna?
Ok. Bra gjort att du har kontakt med vården.Äter medicin och har kontakt med psykvården. Så hjälp finns. Jag behöver nog få igång nått, terapin hjälper inte för att jag inte lyckas ta det till mig. Sitter fast tankemässigt.
Ok. Bra gjort att du har kontakt med vården.
Jag hoppas då att vården har några förslag? Kan de föreslå någon motion eller hjälp så du ska kunna ta till dig terapin!
Så är jag med, charmig och utåtriktad i vissa situationer, lätt att få killkompisar, och kan verka säker, men det har stannat där och relationer blir vänskapsrelationer.Jag håller delvis med. Men jag tror inte många i första läget märker hur jag känner. Jag är nästan översocial utåt och har lätt för att få kontakt med folk. Framför allt i uniformen i bussen, det är löjligt nog min borg. Men jag kan ju inte direkt dejta i bussuniform i en buss?
Så är jag med, charmig och utåtriktad i vissa situationer, lätt att få killkompisar, och kan verka säker, men det har stannat där och relationer blir vänskapsrelationer.
Jag är i din ålder och har inte haft något förhållande på över tio år, och mitt längsta förhållande var tre månader. Delvis på distans dessutom.
Jag har känt mig som en oattraktiv looser.
Men i en djup svacka häromåret så lyckades jag vända den känslan och komma underfund med vad problemen var, och de bottnade faktiskt i mig själv. Jag hade för det första dömt ut mig själv som flickvänsmaterial, och som oattraktiv. Följden var att jag inte flirtade med folk, utan bara var artig och trevlig, jag vågade inte visa hur jag kände eftersom jag "visste" att det inte var någon idé. Jag var i princip ointresserad av att göra det bästa av mitt utseende genom att välja kläder (och smink) som jag verkligen trivdes i och kände mig fin i. För att det inte spelade någon roll... Och så vidare. Jag har haft oerhört många psykiska spärrar och en av dem är att jag varit singel så länge att jag är helt borta från marknaden, att tåget har gått.
Om man låter sig ha de tankarna så har man ett väldigt dåligt utgångsläge.
Det är svårt, men nödvändigt att försöka genomskåda sina demoner. Vart kommer de ifrån, och hur kan man övervinna dem?
Motion generellt brukar vara bra för psyket, och jag tyckte när jag väl kom över första rädslan att det gav mest att träna i grupp (på friskis). Man blir en i flocken, alla tittar på instruktören och det är en inkluderande atmosfär, efter ett tag i samma pass kan man heja på några kända ansikten och man skrattar ihop om det råkar bli "fel" ibland. Ofta kör de samma pass en hel termin, så man lär sig dessutom övningarna efter ett par gånger.
Äter medicin och har kontakt med psykvården. Så hjälp finns. Jag behöver nog få igång nått, terapin hjälper inte för att jag inte lyckas ta det till mig. Sitter faamutst tankemässigt.
Skitbra!! Jag insåg att "gamla jag" ibland flydde från hypotetiskt trevliga saker för att slippa vara social med folk jag inte kände så bra. Nu brukar jag istället för att säga nej jag måste hem helt automatiskt tänka ett extra varv (varför måste jag hem??) och inse att jag inte alls måste det, utan kan tacka ja och se vad som händer. Mycket trevligare för det mesta!Jag har precis börjat rida på ridskola. Psyket är totalt slut efter en lektion. Det bästa är att den ridskolan kör med fikastund efter lektionen, så istället för att fly hem "måste" man stanna kvar en stund. Nyttigt men jobbigt.
Hehe.. Bra! Då går vi ut ihop!Jag är jättebra på att ragga! Och bor väl också i närheten![]()