Hur hittar man nån?

Rent krasst finns det nog bara två alternativ. Det ena är att ändra på något, t ex börja gå ut, vara på dejtingsidor osv. Det andra är att du sitter kvar hemma och väntar på att någon ringer på dörren och frågar om ni ska bli tillsammans. Alternativ två kan förstås ta lite tid.

Fast jag tycker att alternativ två låter skit gött! nu har jag visserligen sambo,men skulle vi gå isär kommer jag stenhårt satsa på alternativ två

Jag kör buss, träffar hundratals människor i alla åldrar varje dag. Om jag hade varit attraktiv borde nån ha brytt sig? Visst, jag får "erbjudanden", men det är inte många.

Visst är vi värda det! Men från det till att hitta nån annan som tycker det? Jag är själv lite utseendefixerad, och det gör att jag drar mig undan. Alltså, jag måste inte ha en modellsnygg kille, men med ett utseende som tilltalar mig.
Det är klart man måste vara med någon man tycker är attraktiv och känns personkemi.
Men om man inte har så förutbestämda krav på hur personen ska se ut tror jag man vinner på det.

Det är klart man måste vara med någon man tycker är attraktiv och känns personkemi.
Men om man inte har så förutbestämda krav på hur personen ska se ut tror jag man vinner på det.

Nej, det har jag inte. Bara omfånget. Eftersom jag inte trivs som tjock själv, så vill jag helst ha en kille med samma tanke.
Men lite därför jag inte funkar på dejtingsidor, det är för lätt att rata pga utseendet.

Fast nu förväntar du dig att andra ska ta kontakt med dig? Tar du kontakt med de du tycker är attraktiva?

Det låter som du nu vill hitta anledningar för att klanka ner på dig själv.

Jag är väldigt social, men har dålig självkänsla. Jag tror att alla attraktiva män är upptagna. Eller skulle känna sig obekväma om jag flirtade.

Jag provade dejtingsida (gratisvarianten finns också) och efter flera år där jag hade aktiva perioder till och från på dessa sidor, en massa dejter senare där inget direkt blev något, så plötsligt hade jag en dag ett mail ifrån en kille med lite halvdålig bild, ingen presentation och ändå svarade jag och det är det bästa valet jag gjort i mitt liv! :love: Sitter här med vår drygt 1 månad gamla dotter i knäet :D

Jag konstaterade att när man mest är i stallet kommer man inte träffa någon om man inte anstränger sig, så dejtingsida blev ett bra val då jag kunde fixa med det när jag hade tid, istället för att försöka klämma in typ en ny hobby i mitt liv..

På dejtingsidor står det också på typ 99% av killarna att dom vill resa mycket. Visst kan jag åka utomlands, men med 4 katter kan jag inte åka jämt. Sållar jag på löjliga grunder? :p

Jag provade dejtingsida (gratisvarianten finns också) och efter flera år där jag hade aktiva perioder till och från på dessa sidor, en massa dejter senare där inget direkt blev något, så plötsligt hade jag en dag ett mail ifrån en kille med lite halvdålig bild, ingen presentation och ändå svarade jag och det är det bästa valet jag gjort i mitt liv! :love: Sitter här med vår drygt 1 månad gamla dotter i knäet :D

Jag konstaterade att när man mest är i stallet kommer man inte träffa någon om man inte anstränger sig, så dejtingsida blev ett bra val då jag kunde fixa med det när jag hade tid, istället för att försöka klämma in typ en ny hobby i mitt liv..

Nämen vad roligt :love: Grattis :D

Jag kör buss, träffar hundratals människor i alla åldrar varje dag. Om jag hade varit attraktiv borde nån ha brytt sig? Visst, jag får "erbjudanden", men det är inte många.
Men finns det ingen på jobbet? Bussförare är väl ett ganska så mansdominerat yrke?

Där jag jobbar så måste det vara den största kontaktförmedlingen i hela Göteborg. Sååååå många som har hittat varandra där (bla jag och min man).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 896
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: malumbub
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 132
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2