Hur hittar man nån?

Men finns det ingen på jobbet? Bussförare är väl ett ganska så mansdominerat yrke?

Där jag jobbar så måste det vara den största kontaktförmedlingen i hela Göteborg. Sååååå många som har hittat varandra där (bla jag och min man).

Vill helst inte ha en kollega som pojkvän. Och majoriteten är redan gifta.

Jag är en hemmasittare. Har inget direkt socialt liv (låter värre än det är, jag trivs som ensamvarg) och tränar inte på gym. Gillar inte dejtingsidor alls :o

Hur träffar man då nån? Tips på ideer? En vädjan på fb? :p
Du skulle ju kunna gå ut på torget och skrika jag vill ha nån.

Du sätter upp många hinder! Jag levde ihop med en kollega i flera år, vissa veckor satt bara han och jag ihop sex nätter av sju. Och vet du vad? Jag saknar det!

Problemet jag ser är dels kultur/religion och dels är jag rädd att det bara blir gnäll vid middagsbordet.

Det ligger mig såklart i fatet att jag inte direkt vågar kontakta nån, inte har råd att hänga på dejtingsidor för tillfället, samt inte är direkt attraktiv själv.
Det finns ju happypancake, som är gratis. Ska själv testa den efter nyår, sitter i samma sits som dig och tänkte ta itu med problemet, när den som var potentiell partner som jag träffade via jobbet visade sig inte vara rätt för mig..

Jag håller med! Men jag kan ju inte direkt ge ut visitkort till alla snygga killar på bussen.
Det är det ingen som har sagt.
Men det låter som du vill träffa någon. Men du vill inte förändra ngt dvs du vill inte ta kontakt med folk och du vill inte vara med på dejtingsida.

Om man vill att något ska vara annorlunda i sitt liv så måste man förändra det själv.
Vad kan du förändra? Vill du ha en förändring?

Jobbet har jag haft i många år, fick det typ genom att ringa ett samtal. Nya vänner har jag mest fått via nätet, forum och katterna. Men det är ju bara tjejer. Det är egentligen bara en jag umgås med, nybliven mamma som ligger i skilsmässa... Dricker inte alkohol, men kanske går det att gå på fester ändå? Men hur hittar jag då fler vänner?

Jag är nykterist och har roligast på fester. :angel: Nä, men alkohol måste inte inkluderas bara för att man går på fest.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 896
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: malumbub
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 132
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka