Hur hittar man nån?

Som någon annan sa så tror inte heller jag att ett förhållande är mirakellösningen på problemen. Jag trodde det för egen del ett tag, men är det inte bara för att tvåsamhet är norm? Klart att man vill hitta kärleken och en partner, men det är sjukt mycket viktigare att hitta sig själv.

Kärleken kommer förhoppningsvis sen.

"Alla" har dessutom inte en massa erfarenhet som man skulle kunna tro. Väldigt många människor är tillsammans med personer de mötte i tonåren. Kanske sin första kärlek.

Och om man vänder på det, om du träffade en person i din ålder som varit singel hela livet, skulle du tycka att den var konstig/ fel/ ointressant?

Bättre att vara ensam om man inte hittar någon som är minst lika bra som en själv och accepterar en som den man är.

Ja, jag tänker inte ta vem som helst! Då hade jag inte varit singel nu.

Letar fortfarande efter svaret vad man ska ha nån till? När man väl träffar nån, vilket har betydelse för hur man ska träffa nån.
Du menar att om TS svarar att hon vill träffa någon att bygga modelljärnväg med så skulle du rekommendera en förening för detta?

Då tror jag du övertolkar TS fråga.

Du menar att om TS svarar att hon vill träffa någon att bygga modelljärnväg med så skulle du rekommendera en förening för detta?

Då tror jag du övertolkar TS fråga.

Man kan också tänka så här att om nån ska uppfylla en stor mängd egenskaper och intressen, så kan vederbörande vara svårare att finna, än om man delar upp egenskaperna och intressena.

trådar där man bara svarar på en fråga är trista, det är intressantare att få frågan att flyga ltíte

Det ligger mig såklart i fatet att jag inte direkt vågar kontakta nån, inte har råd att hänga på dejtingsidor för tillfället, samt inte är direkt attraktiv själv.
Det är en klyscha men jag upplever den sann! Ens insida gör utsidan! Om man själv tycker att man är oattraktiv så blir man ofta det i andras ögon också. Man lixom utspelar osäkerhet. Men jobbar man med insidan blir man mycket mera attraktiv! Det är i alla fall min egna reflektion :)

Jag är själv lite utseendefixerad, och det gör att jag drar mig undan. Alltså, jag måste inte ha en modellsnygg kille, men med ett utseende som tilltalar mig.
Eftersom jag inte trivs som tjock själv, så vill jag helst ha en kille med samma tanke.
Men lite därför jag inte funkar på dejtingsidor, det är för lätt att rata pga utseendet.
Får en känsla av att du ratar både dig själv och andra med övervikt. Om du vill bli accepterad som du är måste du nog själv acceptera andra som de är; mänskliga med fel och brister.

Får en känsla av att du ratar både dig själv och andra med övervikt. Om du vill bli accepterad som du är måste du nog själv acceptera andra som de är; mänskliga med fel och brister.

Det gör jag. Men ska jag klara att hålla vikten så kan jag inte bo med nån som äter allt sånt jag försöker hålla mig ifrån. Men allt är ju relativt, han måste inte vara smal. Övervikt funkar men inte för mycket. Jag tycker inte det är attraktivt helt enkelt.

Det gör jag. Men ska jag klara att hålla vikten så kan jag inte bo med nån som äter allt sånt jag försöker hålla mig ifrån. Men allt är ju relativt, han måste inte vara smal. Övervikt funkar men inte för mycket. Jag tycker inte det är attraktivt helt enkelt.
Men då får ni ju hjälpas åt att gå ner i vikt ihop..

självklart behöver du inte vara attraherad av alla, det är okej att inte vara attraherad av alla män.

Men i all välmening så får jag känslan av att du dömer dig själv väldigt hårt och att du också skulle tjäna på att vara mer accepterande både mot dig själv och andra...

Men då får ni ju hjälpas åt att gå ner i vikt ihop..

självklart behöver du inte vara attraherad av alla, det är okej att inte vara attraherad av alla män.

Men i all välmening så får jag känslan av att du dömer dig själv väldigt hårt och att du också skulle tjäna på att vara mer accepterande både mot dig själv och andra...

Ja, vill han också gå ner så är det såklart en annan sak. Jag dömer mig själv väldigt hårt, ja. Ett av mina problem.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 896
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: malumbub
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 132
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V