Sv: Hur hittar man en kattunge?
Men snälla du, var läser du in det? Jag försökte vara noga med att formulera mig klart och tydligt eftersom du missförstod mig i mitt första inlägg, men misslyckades tydligen.
Det jag försökte säga (hoppas att jag kan uttrycka mig klarare nu) var att på grund av ovanstående (att alla inte tänker sig för så noga innan de skaffar kattunge, och på grund av att kattungar behöver sällskap av andra katter, vilket kanske inte alla oerfarna kattungeköpare vet) är det bra att katthemmen har klara och tydliga regler och höga krav på sina köpare. Hur i hela friden kan du få det till att jag skulle påstå att "katthemmen struntar i vem de säljer till, bara man köper två katter och betalar för dem"?
Jag tror inte heller att DU skulle sälja en kattunge till någon utan sunt förnuft, men det är ju inte ditt säljande av kattungar, utan katthemmens regler vid köp av kattungar som vi diskuterar. Därför vill jag än en gång poängtera: Att sälja kattungar till obetänksamma ägare vill ju uppenbarligen inte katthemmen heller. Därför har de regler, bland annat att man inte får köpa en kattunge av dem att ha som ensamkatt.