Sv: Hur har ni gjort?
Vi låg två dygn på eftervårdsavdelning och sedan 4 dygn på patienthotellet.
Jag hade lite struligt med ammningen med sonen, medan dottern var som en sugpropp. Så det var skönt att få hjälp med pump och ersättning, mängd osv. Det kändes också bra att vi redan på patienthotellet bestämde att vi inte skulle hetsa upp oss över amningen utan att jag skulle försöka och om det inte fungerade så skulle jag pumpa och ge flaska.
Att stanna nästan en vecka kändes helt perfekt!
/Timsetim
Hur har ni valt att göra efter förlossningen? Stanna kvar så länge man kan/får på BB eller åka hem nästan direkt? Hur länge brukar man få stanna? Börjar dra ihop sig för min och har lite funderingar bara. Fått många rekommendationer från olika håll. En del säger stanna minst en vecka, andra stanna om du får 2 veckor. För man vet aldrig om babyn inte vill ta bröstet, få gulsot osv.
Vi låg två dygn på eftervårdsavdelning och sedan 4 dygn på patienthotellet.
Jag hade lite struligt med ammningen med sonen, medan dottern var som en sugpropp. Så det var skönt att få hjälp med pump och ersättning, mängd osv. Det kändes också bra att vi redan på patienthotellet bestämde att vi inte skulle hetsa upp oss över amningen utan att jag skulle försöka och om det inte fungerade så skulle jag pumpa och ge flaska.
Att stanna nästan en vecka kändes helt perfekt!
/Timsetim