Hur har ni gjort...

YorkWann

Trådstartare
...so mhar fler än en hund, som är totalt olika? Den ena ska ut och ta smällarna, hoppar mot himlen och ska leka, vill ut på en gång som smällarna börjar höras. Den andra är totalt livrädd, går på lugnande hela nyår och går sen inte ut på i stort sett hela dagen efter.....
Det är lite jobbigt det här. :crazy:
 
Sv: Hur har ni gjort...

Så den som gillar smällare "smittar" inte av sig på den rädda då? I så fall skulle jag nog ta ut dem en och en, den rädda bara för att rasta lite snabbt. Det viktiga är nog att man inte visar sig orolig själv, tror jag.
 
Sv: Hur har ni gjort...

skotträdsla smittar. har man en riktigt skotträdd hund bör man skilja den från sin skottfasta hund när det börjar smälla.

min ena är skottberörd, hon blir asförbannad på folk som uppför sig illa och smäller (ser hon inte de som smäller är det ganska ointressant). i år löper hon dessutom över nyår och då blir allt enormt förstorat, så hon fick sitta inne själv medan jag och andra jycken kalasade med grannarna.

jag är ganska glad över att det har smällts en del i mellandagarna, det har gett mig tillfälle att träna platsliggning och platssittning under skott och övrig störning och att jag upptäckte att det berörde min tik negativt när hon löpte.
 
Sv: Hur har ni gjort...

skotträdsla smittar. har man en riktigt skotträdd hund bör man skilja den från sin skottfasta hund när det börjar smälla.

Fast det har jag inte märkt nått av.... :crazy: Att det skulle smitta av sig? Fast å andra sidan gick han in och la sig vett skrämd på toa, så lite avskilda var de ju vid närmare eftertanke.


Det går inte att rasta den rädda lite snabbt, han vägrar gå ut.
 
Sv: Hur har ni gjort...

det ÄR väldigt smittsamt med rädlsor. har hört om en polishund (!) som blev skotträdd efter en nyårsafton med en annan skotträdd hund.

vill hunden inte gå ut så låt den vara inne. nästa år kan du ladda upp med D.A.P. och lugnande alt fira på landet.
 
Sv: Hur har ni gjort...

Har lugnande till honom, men det hjälpte inte så mycket, och på landet är vi redan. Den lilla har iaf inte blivit rädd så det är vi tacksamma över. :)
 
Sv: Hur har ni gjort...

det ÄR väldigt smittsamt med rädlsor. har hört om en polishund (!) som blev skotträdd efter en nyårsafton med en annan skotträdd hund.

vill hunden inte gå ut så låt den vara inne. nästa år kan du ladda upp med D.A.P. och lugnande alt fira på landet.

Jag har en väldigt skotträdd hund och en som är kolugn. Dom är 8 och elva år nu och har alltid fått vara i samma rum som varandra när det smäller. Taxen som inte är rädd skiter fortfarande fullständigt i smällare medan den andra har blivit iaf lite lugnare pga av att taxen inte visar några rädslor. Så ÄR och ÄR, det beror väl på från hund till hund... Jag har aldrig hört om en polishund som blev skotträdd efter att ha varit med en skotträdd hund, däremot skottberörd men det går ju att få bukt på.
 
Sv: Hur har ni gjort...

men bara för att det ÄR smittsamt MÅSTE man inte drabbas :smirk: . jag skulle dock aldrig våga chansa, risken är alldeles för stor att man får problem i flera år p g a en liten stunds lathet.

polishunden blev skotträdd, inte berörd.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 606
Senast: fixi
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 465
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
932
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp