Amk
Trådstartare
Jag och min sambo går i funderingar kring att köpa hund i vår/sommar, och ju längre tiden går, desto mer försöker vi planera. Det finns flera sunda kennlar som väntar valpar som kan tänkas passa oss, och dessa valpar blir leveransklara mars-maj ungefär. Nu till bekymren... hur fasen kombinerar vi jobb och valp samtidigt? Tanken är att när hunden är lite äldre (= kan hänga med i bilen och ligga där någon timme, kan vara ute längre stunder, kan vara ensam ett par timmar osv) ska vara med min pappa på dagarna, som arbetar med skog, hus och trädgård på gården där vi bor. Men han har inte tid att springa ut ur huset så fort hunden verkar kissnödig, att ha med hunden i precis varje stund eller kolla så att den inte gör tokigheter i parti och minut. Det är nog svårt för honom att kombinera arbetet med att ha med en valp, helt enkelt.
Jag och min sambo arbetar 8-17, och kan inte ha med hunden på arbetet. Jag har semester i två månader from början på juni, men kan inte ta ledigt innan dess. Sambon har nog några veckors semester att ta ut, men det vet vi inte i dagsläget.
Vi har grannar med hund, som kanske, kanske kan tänka sig att ställa upp och vakta valp, men det känns jättetråkigt att lämna en 8 veckor gammal valp till en granne i två månader, innan vi kan vara hemma med den (om den levereras i mars).
Har ni förslag på lösningar? Hur gjorde ni för att ta hand om valpen samtidigt som ni arbetade?
Jag och min sambo arbetar 8-17, och kan inte ha med hunden på arbetet. Jag har semester i två månader from början på juni, men kan inte ta ledigt innan dess. Sambon har nog några veckors semester att ta ut, men det vet vi inte i dagsläget.
Vi har grannar med hund, som kanske, kanske kan tänka sig att ställa upp och vakta valp, men det känns jättetråkigt att lämna en 8 veckor gammal valp till en granne i två månader, innan vi kan vara hemma med den (om den levereras i mars).
Har ni förslag på lösningar? Hur gjorde ni för att ta hand om valpen samtidigt som ni arbetade?