Blir långtidsinsulin ett kort tag och så ska tabletter fasas in
Ska ta blodsocker med sticka 3 ggr per dag
De tror att det är typ 2 men ska kollas nu på labb så ringer de sen
Stickor suger, så tacksam för min sensor. Jag var kass på att testa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blir långtidsinsulin ett kort tag och så ska tabletter fasas in
Ska ta blodsocker med sticka 3 ggr per dag
De tror att det är typ 2 men ska kollas nu på labb så ringer de sen
Jag tror ju inte det blir sensor om det räcker med tabletter.Stickor suger, så tacksam för min sensor. Jag var kass på att testa.
Jag tror ju inte det blir sensor om det räcker med tabletter.
Men vet inte så mycket om typ 2 diabetes
https://www.mabra.com/nyttig-mat/darfor-ar-frysta-gronsaker-lika-bra-som-farska/6575758Det ar inte helt correkt. VISSA amnen i frysta gronsaker kan ha vara samma eller till och med okat nar de blev frysta, medan andra amnen och vitaminer (som vitamin C till exempel) sjunker ... och att det ar olika for olika gronsaker. Grona beens och spenat har ungefar samma mangd nutrients medan morotter och artor forlorar nutrients aven om inget annat ar tillsatt.
Dessutom forlorar alla gronsaker nutrients genom uppvarmningen nar de tillagas.
Låg på 15,1 nu på kvällen
Ska ta insulin om nån timme.
Det är ju långtidsinsulin så får ju inte effekt direkt
Tabletterna börjar jag med imorgon bitti.
Håller på att skriva ned saker jag ska inhandla nästa gång jag storhandlar.
Största problemet blir frukosten men jag löser det.
Jag är ju rätt periodare med mat och då kan jag inte äta vissa saker.
Men jag får fundera lite
Nu är det helg och jag har bra saker hemma att laga mat av.
Inget godis eller sånt hemma.
På jobbet är det lätt att hålla nere intaget.
Ägg är bra.Hur funkar olika varianter av ägg som frukost? Det går ju att variera åtminstone en del.
En kompis och en fd pojkvän till mig har diabetes typ 1. Kompisen äter LCHF och hennes blodsocker är galet stabilt. Exet fick mkt bättre blodsockerkurva när han tog bort snabba kolhydrater som pasta, bröd, fikabröd. Så att se över sitt intag av kolhydrater är bra, och byta ut snabba mot långsamma. Dvs bra mat för alla är det även för diabetiker
Mormor har diabetes typ 2 och där kommer hon långt med samma åtgärder.
Min morfar fick typ 2 som äldre (50+) och började med tabletter. Efter kostomläggning och viktnedgång kunde han sluta med dem och kunde även fika med sötebröd någon gång då och då, dvs om han skötte sig för det mesta gick det att avvika från planen ibland utan att han behövde medicinera.
Min mamma fick också typ 2 diabetes vid en ålder av 71 år, dock behöver hon inte alls behandla med mediciner ännu, utan har än så länge i 1,5 år lyckats hålla efter den genom att ändra kost och livsstil.Samma är det för mormor.
Min mamma fick också typ 2 diabetes vid en ålder av 71 år, dock behöver hon inte alls behandla med mediciner ännu, utan har än så länge i 1,5 år lyckats hålla efter den genom att ändra kost och livsstil.
Min bror fick diabetes vid 42 års ålder och fick genast mediciner och har nu efter 1,5 år flera mediciner, flera komplikationer, viktuppgång, njurproblem, ögonproblem osv. Skillnaden är att han inte äter grönsaker, inte ändrat ordentligt på kosten och inte motionerar.
Det är intressant att se skillnaden hos de två, vad de gör för skillnad i sina liv nu och hur de levt tidigare.
Japp, fick diagnos nästan samtidigt också.Har de båda typ 2?
Jag kan inte styra jättemycket över maten dagtid på vardagar. Men skolan har ju gott om grönsaker så det kan jag äta mer av.Mamma fick nyligen diabetes 2, hon äter mycket grönt och fisk. Fikabröd har hon slutat helt med. Hon låg på 18 i långtidssocker i början, nu några månader senare var hon nere på 10. Nu ska hon snart ta långtidssocker igen så får se hur det ligger nu. När hon kollar blodsockret hemma dagligen så brukar hon ligga runt 5-6 nu för tiden. Hon har förhoppningar om att slippa tabletterna eftersom magen protesterar. Iallafall att få minsta dom. Tror hon äter tabletter tre gånger om dagen nu.
Hon mår iallafall mycket bättre, även om hon inte mådde dåligt innan. Anledningen till att hon sökte vård var för att hon var så törstig hela tiden och jag bad henne gå och kolla upp det, men annars så kände hon inget konstigt. Nu när hon däremot ligger mer okej i blodsocker så säger hon själv att hon känner sig mycket piggare och har inte huvudvärk lika ofta, så visst hade hon symptom innan också.