Japp, instämmer. Har haft ett par män som ihärdigt kontaktar mig på FB, alla är gubbar. Får alltid vän-förfrågningar ifrån gubbar om jag lägger upp något osv. Och dom fattar verkligen inte hintar alls, man måste typ säga "DU GÖR MIG OBEKVÄM SLUTA KONTAKTA MIG" ett par gånger.
Jag gissar vilt utan att vara man här, men jag tror att de flesta män inte har upplevt obehag i kontaktförsök från kvinnor och därför inte heller tänker tanken att de behöver ha lite fingertoppskänsla. Många tänker nog att "hon får väl säga om hon inte är intresserad" och medan vi anser att vi gör det på ett artigt sätt, genom att inte uppmuntra till mer kontakt eller svarar kort, så går det helt förbi dem. Och visst, jag köper att vi kan vara tydligare ibland. Ingen är väl tankeläsare. Men samtidigt kan man ju tycka att det är normalt folkvett att lyssna på responsen man får i sociala sammanhang. Oavsett om jag sitter i jobbet på ett möte, pratar med vänner eller raggar så tar man väl pauser och lyssnar in hur personen man interagerar med reagerar.