I största möjliga mån har jag velat ha ett snyggt avslut med saker och ting i livet, oavsett om det är att jag slutat på en arbetsplats som jag vantrivts på, avslutat en relation eller ett dejtande, eller avslutat en vänskapsrelation. Stockholm är trots allt inte så himla stort så jag har alltid tänkt att jag vill kunna springa på vem som helst på gatan eller krogen utan att få världens klump i magen och tycka att det är världens jobbigaste situation. Jag avslutade en gång en relation med en fuck-you emoji och när jag någon månad senare sprang in i samma man så var jag när att vika av rakt in på ett café men vi hann se varandra och det blev.. jobbigt
Så visst kan jag blocka, eller säga ifrån. Jag är dock bekvämare med att helt enkelt ställa en öppen fråga om hans avsikter och om han trasslar in sig med ursäkter eller vad det än skulle vara så är det i alla fall bättre för då känner jag att jag kan gå vidare ur situationen med ryggen fri. Ifall jag nu skulle agera alls och inte bara ge det ett till försök att dö ut.