Har en man som hör av sig till mig med jämna mellanrum i snart 6 år nu. Vi var kollegor och hade eventuellt någon form av kemi en kort stund, men det blev inget av det. Nu skriver han med jämna mellanrum och ofta med avslutning att han tänker på mig eller saknar mig. Det är svårgripbart för det är tolkningsbart om han menar "som kollega och vän" eller på något annat sätt, men det känns orimligt att skriva med en gammal kollega i 6 år om det inte är något mer. Han vet att jag är förlovad. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det för om jag ifrågasätter är jag nästan säker på att han kommer säga att han bara menar att det var roligt att jobba ihop. Säger jag ingenting kommer han fortsätta skriva. Svarar jag inte fortsätter han skriva. Det känns just nu som att vi, i hans ögon, har någon form av digital kemi bakom ryggen på min fästman vilket känns väldigt obehagligt. Det känns också obehagligt att han är så ihärdig. Nu skrev han det kändes konstigt när jag slutade, att han kanske är lite sen på bollen men att han saknar mig och att det var roligt att jobba tillsammans. Vi arbetade ihop 6 månader, ett extrajobb. Hur hade ni gjort? En del av mig vill konfrontera honom och fråga vilken avsikt han har med sin kontakt, samtidigt så känns det obehagligt att ens lyfta "oss" till diskussion eftersom den diskussionen aldrig varit på bordet och jag vet inte om jag ens vill belysa den. Kändes onödigt att starta en egen tråd för detta så frågar här.