Mitt barn håller på med en lagsport. Hen älskar den här sporten och är hyffsat bra på det. Nu har det börjat ett nytt barn i gruppen vars föräldrar, särskilt pappan, höjer sitt barn till skyarna vilket gör barnet nonchalant och att barnet verkar tycka det är bättre än de andra. Detta har gjort mitt barn ledset, hen har fått kommentarer från det nya barnet att hen borde vara bättre, hen har ju tränat längre etc. Sånt här sägs tydligen bara när ingen av vi andra föräldrar är i närheten. Nu har det gått så långt att mitt barn är tveksamt till att vara med i laget, hen är ju så dålig och inte snabb etc säger hen. Jag vill ju tro att barnet inte är roten till det onda utan att det är föräldrarna som står bakom?
Är problemet mitt? Borde jag jobba på att försöka höja mitt barns självförtroende så hen skiter i vad de andra säger? Eller hur ska jag göra? Klart jag kan börja likadant, typ Gud vad bra du gjorde det, alla andra missade ju, såg du det? Och gud vad snabb du var på det, de andra var ju mycket långsammare?
Vi har inte haft problem med lagsammanhållning tidigare och verkar väl inte ha det nu heller, verkar bara vara mitt barn som vill sluta
Är problemet mitt? Borde jag jobba på att försöka höja mitt barns självförtroende så hen skiter i vad de andra säger? Eller hur ska jag göra? Klart jag kan börja likadant, typ Gud vad bra du gjorde det, alla andra missade ju, såg du det? Och gud vad snabb du var på det, de andra var ju mycket långsammare?
Vi har inte haft problem med lagsammanhållning tidigare och verkar väl inte ha det nu heller, verkar bara vara mitt barn som vill sluta