Hur hade ni gjort om det varit eran hund?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare lie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 150
L

lie

Jag har en golden tik på 6 år, är 18 och bor hemma med mina föräldrar ute på landet. Men nu i höst så ska jag flytta till Grekla´nd till min pojkvänn. Vi kommer hyra en lgh med antagligen étt eller två rum och utan trädgård. Så hur hade ni gjort,? Hade ni tagit med eran hund dit och vetat att den har sällskap av min pojkväns hund , daglig aktivering och promenader men oftast endast i stan och på stranden. Min hund har haft 4 olika hem innan och tyvärr blivit illa behandlad så hon är lite känslig för höga ljud och då undrar jag hur hon skulle klara flygresan dit....

Eller skulle ni låta hunden vara kvar i sin hemmiljö ute på landet där hon går lös på gården . Hon blir omskött här i Sverige ochså men det blir inte så mycket aktivering.

Hur hade ni gjort???

Sv: Hur hade ni gjort om det varit eran hund?

Jag skulle låtit hunden stanna i Svergie, då den redan farit så mycket kanske det inte är någon bra ide att ta bort den från det trygga hemmet. Jag tror att det mår bäst i svergie, slipper den flyga långt och även ställa om sig till ett antal klimat.

du bor med dina föräldrar nu? e de där hunden ska stanna i så fall? jag hade nog lämnat den i sverige med människor den känner

I den situationen hade jag tveklöst lämnat kvar hunden hemma.

Jag hade helt klart lämnat den hemma hos föräldrarna på landet. Du vet att den trivs där och känner sig trygg = du kan slappna av där du är utan att behöva oroa dig över påfrestningarna från miljöbytet för hunden. Jobbigt att lämna sin bästa vän, men du kommer ju säkert att komma hem och hälsa på hunden och det viktigaste är ju att du vet om att hunden har det bra vilket du inte så här på förhand kan garrantera om du tar den med dig!

Jag hade lämnat min vovve hemma. Det låter som den har det väldigt bra hemma.

Absolut lämnat hunden i sverige. Du vet att den har det bra och känner sig trygg. Tar Du med den till Grekland är det osäkert om den trivs. Den kanske inte alls fungerar ihop med din pojkväns hund och vad händer OM ni separerar? Då får hunden flytta igen. Nä, låt den få stanna hemma hos Dina föräldrar i lugn och ro.

Lycka till med flytten!

Tack för svaren. Jag låter min hund vara hos mina fräldrar medans jag är i grekland. Jag kommer verkligen sakan henne men som ni säger hon har det nog bäst här hemma.

Jag hade tatt med hunden! Men det är svårt att råda... Min nuvarande är väldigt beroende av mig och jag av honom oxo såklart! Men det beror ju på! Ska du flytta till grekland "på riktigt" eller bara ett halvår/år?? Vet du att hon funkar med andra hunden?? Massa frågor. Men jag hade som sagt inte velat va utan min lillprins utan försökt lösa det...

Tror dock att hon kommer ha et jättebra hemma oxo!

Jag tycker att du fattat (i alla fall för mig) rätt beslut!
Hunden kommer att ha det bra med människor hon redan känner och är trygg med i en miljö som hon är van vid!

Lycka till i Grekland :banana:

Z3:an

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 020
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 975
Senast: Maniac123
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 821
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 493
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI