Jag är nyfiken på hur just du hade tacklat det här scenariot:
Det är första gången du ska träffa din närmaste väns föräldrar. Din vän vill inte att du ska svära framför dom och inte klia dig i näsan.
Hade du följt din väns vilja eller hade du varit dig själv? Varför?
Jag hade väl försökt undvika att svära. Klia PÅ näsan hade jag dock säkert gjort pga allergi.
Min identitet sitter INTE i mitt ordförråd eller i mitt näskliande så jag hade inte sett det som ett så stort problem för mig.
Jag går inte baraxlad till kyrkan de få gånger jag går dit heller.
Om du valde att va dig själv och ett svärord råkar krypa ur din mun för att ditt ordförråd är så dåligt och du sen får höra av din vän att du inte ska svära framför dennes föräldrar. Hur hade du reagerat?
Då hade jag pratat med min vän om hur hen mår, o hur hens relation till föräldrarna är. Jag förutsätter att vi är vuxna och att jag känt min kamrat läääänge men att hens föräldrar bott så långt bort att jag inte träffat dom. Dom kan vara från en annan kultur eller religion och då är jag inte ett spår förvånad om min vän skaffat sig ett vuxenjag som kanske skiljer sig från sitt familjejag. Är väl inte ens ovanligt idag?
Jag skulle helt klart markera mot att bli uppfostrad av vännen.
Skulle vara roligt att veta hur du med livserfarenhet ser på scenariot och gärna varför du väljer att göra så som du gör, samt vad du själv tycker om svärord generellt sett. Är de fortfarande lite tabu eller är det bara vi "gamlingar" som tycker det?
Jag svär - och har ett stooort ordförråd. Tycker inte illa om svärord generellt, för mig är det när orden används hela tiden som det blir störande. Men jag blir lika störd av när någon säger typ eller alltså i tid och otid.