Sv: Hur göra??
Har nu suttit en stund och lusläst hela tråden som jag inte sett förens för kanske en timme sedan eller så. Måste bara säga en sak...
FYFAN VA COOLT!
Verkligen en dröm att få äga en sån gård, har aaaalltid drömt om att äga ett stort gods med en maaaaaaassa fina hästar och uppfödning. Sen har jag också varit intresserad av rysslands kultur och historia enda sedan jag var liten, och när jag såg detta blev jag alldeles till mig.
Fatta att självaste Nikolai Romanov förmodligen har varit där (vet inte när stället byggdes, men iom. att det verkar ha gått på högvarv runt mitten av 1900-talet och att en tsar hade varit inblandad, så antar jag att det var han eftersom han var den sista innan revolutionen). Så otroligt häftigt så att det verkligen inte finns!
Klart att det är mycket jobb, men vilken potential stället har!
Skulle verkligen inte ha något emot att komma och hjälpa till ett tag mot att någon betalar resan och att jag får kost och logi på gården! Vilken upplevelse liksom! Sen om jag skulle råka lära mig lite ryska skulle inte det skada heller (har en massa ryska kompisar och ibland skulle jag kunna döda för att förstå ryska
)!
Hade varit underbart att få ta del i ert äventyr (men nu har jag ju inte ett sååå pass fett bankkonto att jag skulle kunna köpa mig in haha). Men till sommaren tar jag ju studenten och då skulle jag inte ha något emot att komma över!
Sen förhoppningsvis så ska jag väl utbilda mig vidare, sen om jag läser till något som gör att jag får jobba med hästar, eller till något som gör att jag tjänar en massa och har råd att pyssla med hästar på fritiden, men ifall man satsar på att bli veterinär eller equiterapeut kanske man skulle kunna komma över och stanna ett tag!
Oj vad långt det blev, men jag hoppas verkligen att ni tar vara på denna fantastiska möjlighet och på samma gång bevarar en del av det ryska kulturarvet! Skulle mer än gärna komma och hjälpa till som sagt, sen om priserna är hyggliga (har ingen aning om vad en häst kostar i ryssland) kanske jag skulle kunna plocka med mig en häst hem haha!
Om du vill ha hjälp att ladda upp filmen på youtube (om den inte e aaallt för stor så att det inte går) kan jag ställa upp och hjälpa till!
Nu ska jag inte skriva mer, men skriv på en massa om hur allt går, detta blev just min favvo-realityshow!