Hur göra??

Sv: Hur göra??

Just nu är där 1 anställd på 2 hästar. Inte undra på att dom kursar.:crazy:

Har ni hört talas om Active stables och lösdrift:angel:. Helt plötsligt kan 1 man sköta 50 hästar. Simsalabim så minskade lönekostnaderna och arbetsinsatsen per häst. Plus att hästarna har det bra i rörelse istället för att stå på stall 24/7.

Jag kom att tänka på en sak...jag har hört/läst att i Ryssland är man anställd "på livstid" iaf var det så förut. Eftersom det där är ett gammalt statligt stuteri så har kanske anställningarna "gått i arv" i flera generationer också.
Det kan isf bli svårt att säga upp personal och dessutom ska man nog som ny(utländsk) ägare helst hålla sig väl med de som bor i byn. :angel:

ok, vi säger att det är ett av alternativen ok, jag vet inte , försökte bara lista ut det. Ryska är inte så lätt direkt, inte en ordbok heller precis....Rena bibeln på latin.

Envisa jag har hittat en 2,5 min film om stuteriet, och någon text om konkursen, ska läsa igenom och sen se om det finns något att berätta.
Hur fan sätter man in en sådan filmremsa?
Fattar inte ens hur jag kunde hitta det.

Förresten texten över ingången är : stuteri fabrik nr 20

Har du hittat den på nätet, så kan du kanske slänga in en länk?

Är du från Ryssland? :laugh: Du skrev något om att din mamma kände till det här stuteriet, vet du något mer?

Jag följer tråden med spänning, det här är ju SÅ häftigt!

Jag tycker absolut att ni ska försöka restaurera i så stor mån som möjligt, det är fantastiskt med gamla hus som fått behålla sin ursprungliga prägel. Jag vet också att både Svenska Byggnadsvårdsföreningen och flera byggutbildningar i sverige (bl.a. en av master-utbildningarna för arkitekter i Sthlm) arbetar med större projket utomlands... kanske kan det vara en idé att försöka få till ett byggandsvårdsläger på gården? Där man kan restaurera med gamla välbeprövade tekniker och kunniga hantverkare. Om allt går i lås med gården får du gärna kontakta mig, så kan jag tipsa vidare (min pappa är bl.a. ordförande för sv. byggnadsvårdsföreningen) och har bra kontakter. Lycka till!

:bow: Jag ska vidarebefodra till han som bli ansvarig för bygget

Är du från Ryssland? :laugh: Du skrev något om att din mamma kände till det här stuteriet, vet du något mer?
Nej tyvärr, jag vet ej så mkt om stuteriet. Men jag besökte hon några gånger när hon bodde där. Nu bor vi i N.Novgorod. vad skulle du veta?

Intressant tråd. Vet inte vilka bokstäverna fattas, kunde inte hitta de bilderna. Jag vet bara vad min mamma förklarade mig om Pochinki när hon bodde där i några år. Det är verkligen otroligt vackra hästar. Hoppas att en ny ägare tar hand om hästarna. Skulle skjutsa dit från N.Novgorod men har inte en bil :) tyvärr

Hej på dig. Berätta mera, snälla! Hur lång tid tar det från N.N.?

Jag kom att tänka på en sak...jag har hört/läst att i Ryssland är man anställd "på livstid" iaf var det så förut. Eftersom det där är ett gammalt statligt stuteri så har kanske anställningarna "gått i arv" i flera generationer också.
Det kan isf bli svårt att säga upp personal och dessutom ska man nog som ny(utländsk) ägare helst hålla sig väl med de som bor i byn. :angel:

Vilken kanon ide'. Det kan ju vara en supergrej!

Hej Sita! Det ska bli ca. 200 km till söder från N.N. Finns bus men inte så komfortabelt

Super! Finns du i Sverige nu eller har Buke gone east?:eek:

Läste ditt svar här ovan. Intresserad av tolkningsjobb? Kan du häst?

Senast ändrad:

Super! Finns du i Sverige nu eller har Buke gone east?:eek:

Läste ditt svar här ovan. Intresserad av tolkningsjobb? Kan du häst?
Snälla du :) skriv svenska! Är ju rysk o kan inte så bra english. Det är mitt hobby på ditt språk. Jag är hemma i N.N. nu

Snälla du :) skriv svenska! Är ju rysk o kan inte så bra english. Det är mitt hobby på ditt språk. Jag är hemma i N.N. nu
Nej jag har alldrig lyckats att pussla med häst o vet inte mkt om det. Men vem vet! Kanske tiden visar.

tråd kap

vad duktig du är!
hur länge har du studerat svenska?
Jo, tack ska du ha. minns inte precis 5-6 år.
Sita, jag kan hjälpa dej med biljetter när du ska åka o juste med allt levnads här. Ni kan oxå natta över hos mej 2 kanske 3 människor, annars det blir hotell. men vi kan ta det i msn senare.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 728
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 946
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 920
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama