Hur göra??

Sv: Hur göra??

Man ser till att lura över dig tex:angel:

Från början var det även stuteri för trakhener hästar så det finns historia med lättare hästar också. Ridhuset tex är i barockmått dvs smalt så man måste kunna rida samlat för att få till hörnpasseringarna. (Ser framför mig kurs med BB eller CE och pelarer med flaggor)

Aha!:idea:

Jaaa.... Tänk vilka härliga kurser du kan ha!:love: Trist att det är strul att åka dit bara:p

/Migo,
Som är lagom avis så där...

wow, vilka stora vackra bumlingar.
Hoppas att allt går vägen för er.

kan du skicka bilden till mig så att jag kan öppna och förstora den, ser inte alla bokstäverna. mailar min email.

Envisa jag har hittat en 2,5 min film om stuteriet, och någon text om konkursen, ska läsa igenom och sen se om det finns något att berätta.
Hur fan sätter man in en sådan filmremsa?
Fattar inte ens hur jag kunde hitta det.

Förresten texten över ingången är : stuteri fabrik nr 20

JÖSSES sopa 200 m stalgång *svimmar*
Men åååh vilket ställe :love: vilken potential!

Men jag har en fundering: Iochmed att ni ska driva ett Svenskt företag (om jag fgattat rätt) i Ryssland, gäller Ryska eller Svenska djurskyddslagar?

Jag håller med dig, men där är det så att de heter egentligen så alla med olika nr..... har stött på det flera gånger.

Wow, verkligen jättehäftigt.

Jag kan komma och hjälpa till och renovera - har ändå inget bättre för mig *s*

WOW! ! ! ! ! Vilken möjlighet, har läst hela tråden med spänning. :banana: Påtal om finansiering, det bor en 50-årig gubbe med lite för många (100)-miljoner på kontot över, på samma väg som jag. Får se om jag stöter på honom en dag. :bump:
Vore ju hur fräckt som helst om Ni fick affären att gå i lås..

Jag skulle nog hellre få det till "häst fabrik nr 20"?

Det är ju det stuterier kallas, "hästfabriker"

Gud så häftigt!!! Visst finns de o göra, men gud så det pirrar i fingrarna!

Måste bara skriva igen är så impad. Smart med lösdrift oxå för att efektivisera dock krävs det ju lite mer utrymme för det/häst men det verkar ju finnas gott om utrymme på gården :D

Smart tips om att samköra ett gäng hästar till sverige! Som sagt jag är intresserad!! Orlov/budjonny beroende på pris mm.

Ja bilderna var verkligen kul att få se, vilket häftigt ställe alltså! Det är ju helt grymt spännande om ni får det eller hur man nu ska uttrycka det.

Men de bokstäverna som står där bildar inte ordet häst. Är det någon som kan se om det står ett 20 eller 2? något längst bort på den där ingången.

Jag följer tråden med spänning, det här är ju SÅ häftigt!

Jag tycker absolut att ni ska försöka restaurera i så stor mån som möjligt, det är fantastiskt med gamla hus som fått behålla sin ursprungliga prägel. Jag vet också att både Svenska Byggnadsvårdsföreningen och flera byggutbildningar i sverige (bl.a. en av master-utbildningarna för arkitekter i Sthlm) arbetar med större projket utomlands... kanske kan det vara en idé att försöka få till ett byggandsvårdsläger på gården? Där man kan restaurera med gamla välbeprövade tekniker och kunniga hantverkare. Om allt går i lås med gården får du gärna kontakta mig, så kan jag tipsa vidare (min pappa är bl.a. ordförande för sv. byggnadsvårdsföreningen) och har bra kontakter. Lycka till!

Men de bokstäverna som står där bildar inte ordet häst. Är det någon som kan se om det står ett 20 eller 2? något längst bort på den där ingången.
Intressant tråd. Vet inte vilka bokstäverna fattas, kunde inte hitta de bilderna. Jag vet bara vad min mamma förklarade mig om Pochinki när hon bodde där i några år. Det är verkligen otroligt vackra hästar. Hoppas att en ny ägare tar hand om hästarna. Skulle skjutsa dit från N.Novgorod men har inte en bil :) tyvärr

JÖSSES sopa 200 m stalgång *svimmar*
Men åååh vilket ställe :love: vilken potential!

Men jag har en fundering: Iochmed att ni ska driva ett Svenskt företag (om jag fgattat rätt) i Ryssland, gäller Ryska eller Svenska djurskyddslagar?
Ryska! Men det hindrar ju inte att man försöker upprätthålla svensk standard om det förbättrar för djuren men ändå följer regler om minsta mått osv. som gäller i Ryssland.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 734
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 984
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 936
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V