Hur göra??

Sv: Hur göra??

om du kollar i vänstra hörnet på alla inlägg så lyser det en grön knapp för nya olästa inlägg och en grå knapp för redan lästa inlägg!:idea:

Fast det stämmer väl inte? Den lyser väl grönt om användaren är inloggad?

Att hitta första olästa inlägget är lätt genom att trycka på knappen "första olästa inlägg" som ser ut som en bock för att öppna tråden. Kräver dock att du är inloggad.

Ontopic - vilket ställe!! Där kan man ha massa hästar. Tänk vad fint ridhuset kan bli!!!

Och över ingången står helt enkelt "Stuteri nr 20". Så skoj var det :p

/Jonaz, som försöker damma av sina ryskakunskaper från gymnasiet

Fast det stämmer väl inte? Den lyser väl grönt om användaren är inloggad?

Att hitta första olästa inlägget är lätt genom att trycka på knappen "första olästa inlägg" som ser ut som en bock för att öppna tråden. Kräver dock att du är inloggad.

Ontopic - vilket ställe!! Där kan man ha massa hästar. Tänk vad fint ridhuset kan bli!!!

Och över ingången står helt enkelt "Stuteri nr 20". Så skoj var det :p

/Jonaz, som försöker damma av sina ryskakunskaper från gymnasiet

Håller du pilen ovan för den gröna/grå så står det gammalt resp oläst så hon h*n har så rätt så. Jag är tacksam för denna nya info som jag missat=)

Ni menar två olika "knappar".
Kvadraten är läst/oläst och cirkeln är inloggad/ej inloggad.
// Linda

Även om allt är billigare i Ryssland så måste det ju bli astronomiska summor för renovering och löpande underhåll. Har själv renoverat gårdar här i Sverige och ett par miljoner springer snabbt iväg, kan inte ens tänka hur mycket det skulle kosta för att få ordning på det där enorma stället.

Jo, men man måste inte göra allt på en gång :idea: Dessutom har den där gården ett kulturhistoriskt värde så det kan finnas folk och organisationer som vill investera.
Det kan knappast bli värre där än vad det är nu iaf.

:laugh:

Stämmer så bra så det. Två helt olika knappar!
Jag tackar nu också för infon, för detta visste jag inte heller tidigare!!

*kl*

Hihi! Känns bra att höra att ni som varit medlemmar här mycket längre än mig inte visste om en sån enkel sak. :angel: :D :cool: :banana:

Gahhh, nu har det kört ihop sig lite.

Min gamla häst ska ju givetvis föla nu i det närmaste när vi tänkte åka över och titta. Ska fråga min pappa om han kan åka i mitt ställe. Han kan både häst och byggnader, så det är ju inte helt fel, men jag vill ju åka själv ju!!:(

Vi kan inte vänta, utan måste åka så fort vi får visum eftersom vårbruket här hemma kan dra igång närsomhelst.

JAG VILL JU OXÅ ÅKA :bump::bump::bump:

Njae, hon hade liksom en ganska besvärlig fölning förra gången så jag tror inte jag fixar det. Sen är det inte precis gratis med visum och resa.

Å så tråkigt då, men förstår absolut dig jag hade nog stannat hemma! Men en sak som är att icke förglömma, KLISTRA fast kameran i handen på han och den ska vara på 24/7....:laugh::bow:

Räkna med det!

Fick tips om att ha många minneskort med ifall "någon":angel: lånar dom i tex tullen ;)

Det tråkiga är att när han kommer dit så kommer han att glömma fota.

Funkar internet någorlunda så ska vi försöka maila lite bilder på plats.

(det är ju sjukt många som följer denna tråden. Snart tredje mest visade tråd i hästverksam :eek:) :bow::bow:

Senast ändrad:

Ja många minneskort, sen ta med kabel för att föra över bilder så att dem kan mailas ;) Får INTE glömma SKA TA KORT!! pränta in de i huvudet på honom nu :p Ja många som läser, det är väl roligt detta är ju det mest spännande någonsin :laugh: klart att man vill vara uppdaterad

*KL*

Phu..nu har jag läst hela denna maratontråd..och vilket äventyr som väntar!! Fast jag har ännu inte lyckats klura ut hur och vart jag hittar den omtalade bilddagboken.. :(
Det framgår inte om det vid visum ansökan till Ryssland även ingår en lättare sinnesundersökning.. :angel:
Bara det faktum att stå inför mångas "våta dröm" och starta en verksamhet av sådan dignitet kan ju få vem som helst lite knäpp menar jag.. :love:

Kan bara gratulera, skåla i Vodka och hålla alla tummar, tår & hovar att allt går som smort!
Sällar mig till alla de tusentals Bukefalister som följer tråden med spänning..

//Cinnamon

Ha ha, Jo man undrar just hur det står till på huvudkontoret egentligen:angel:

Själva stallbygget är så j**la stort så man inte fattar det. Allt som allt är där nio häststall á ~100 boxar om jag fattat rätt.

Det är typ fyra rastgårdar där á 2500 m2 på innergården plus foderhus och halmlada, plus ridhuset. Man får glo i kikare om man vill se över till andra sidan:o.

Flyinge släng er i väggen:p

Fick ett bra tips om en liten traktor med sopaggregat för att sopa stallgångarna med.:bow:

Fast nu är det väldigt nedgånget, ingen el osv. Hänger på ruinens brant så det är definitivt ingen rosa dröm utan mest tungt arbete och massa kostnader för att få det i ordning igen. Men tusan vad man hade mått bra av att genomföra en sån här grej under sin livstid. :banana:

Oj, har missat helt.

Hoppas du får den dröm du önskar!

:bow:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 728
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 946
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 920
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama