Hur göra??

Sv: Hur göra??

Arbetar "vi" på att få upp filmen så vi andra får se.. Är det på DVD så kan det väl inte va så krångligt att få ut det på YouTube?

Arbetar "vi" på att få upp filmen så vi andra får se.. Är det på DVD så kan det väl inte va så krångligt att få ut det på YouTube?

Nej, "vi" dvs jag har inte filmen kvar den cirkulerar hos de andra med intressenterna.

ooj vad härligt, jag håller tummar och tår för er och förväntar mig precis som alla andra ständiga uppdateringar under hela projektet :D

Jag hoppas av hela mitt hjärta att projektet blir av, av så många olika anledningar.

Jag håller tummar och tår att ni inte har blivit för avskräckta och att det löser sig med finansieringen....snart!, om inte så för de fantastiska hästarnas skull.

Sita !
Vilken möjlighet o massor med hårt jobb. Jag köpte en gård för några år sedan som var helt förfallen. Den var MYCKET mindre men nu några år senare, lätt ledbruten så har det blivit ett lyckat företag. Det går om man kämpar, o det är tusen gånger jobbigare än man föreställer sig men....det märks nästan inte för det är så KUL. Jag har ju en fråga som du kanske kan besvara medan vi med spänning väntar på besöket i Ryssland. Hur i hela världen landade detta på ditt bord, hur fick du erbjudandet????
Kramar o lycka till
C

Här är en till som slaviskt följer denna tråd.

Fick ett bra tips om en liten traktor med sopaggregat för att sopa stallgångarna med.:bow:

Fast om du har ett gods fullt med draghästar, är det väl de som ska göra jobbet? Amishfolket producerar en del hästdragda maskinerier, gräsklippare bl a. Det är mycket möjligt att de även har sopmaskiner. Om du kontaktar Anders Eriksson, kan han förmodligen hjälpa dig med kontakt, för han har tagit in gräsklippare därifrån, och brinner dessutom för frågan att få hästar att komma till nytta.

Helt makalöst vilka häftiga byggnader och hästar, vilka möjligheter!!
Jag kan även tänka mig att ha en sådan maffig häst här hemma, vilka härliga invånare du får att ta hand om :bump:
(fast den får isf inte ha vant sig för mycket vid sitt nuvarande hem o vidder o byggnader :angel: )

Men behövs arbetare från sverige så kan jag oxå tänka mig att hjälpa till :)

förstår att du är eld och lågor nu.
men jag hade inte köpt det.
tror det blir mer kostnader än inkomster.
ryssland är ju inte heller det lättaste att sälja ifrån och tror det blir svårt även med sådan hästras.

Fast om du har ett gods fullt med draghästar, är det väl de som ska göra jobbet? Amishfolket producerar en del hästdragda maskinerier, gräsklippare bl a. Det är mycket möjligt att de även har sopmaskiner. Om du kontaktar Anders Eriksson, kan han förmodligen hjälpa dig med kontakt, för han har tagit in gräsklippare därifrån, och brinner dessutom för frågan att få hästar att komma till nytta.

Kom på: Ännu mer lättskött blir det ju med spån eller sand i gången, och räfsa med häst. Då dammar det mycket mindre också.

Jag är på!:D
Kan både bygga hus, laga tak och sköta hästar;)

/Migo

Och klippa små hovisar oxå kanske :angel:

Jag har ju en fråga som du kanske kan besvara medan vi med spänning väntar på besöket i Ryssland. Hur i hela världen landade detta på ditt bord, hur fick du erbjudandet????
Kramar o lycka till
C

Genom kontakter som sökte kompetenta :D medarbetare. Handplockad alltså :love:

Jag tycker ni ska lägga ut några krokar i Ryssland och bland ryssar i Sverige eftersom det nog finns en del nyrika ryssar som kan tänkas vilja äga ett sånt där ställe. Jag ser ibland på *host* :angel: Antikrundan och där säger de att det är ganska stor efterfrågan på ryska kulturföremål i Ryssland.

Nej tack! Vi vill inte ha Ryssar med som delfinansiärer, då kan dom ju själva köpa och ta hand om det hela.

Tänk vad mycket man skulle kunna göra på en sån där gård; konferenser, språkkurser, ridkurser, spa, kulturarrangemang, inackordering av hästar, avel...

Tänker hela tiden :=)

Tack för tipset

förstår att du är eld och lågor nu.
men jag hade inte köpt det.
tror det blir mer kostnader än inkomster.
ryssland är ju inte heller det lättaste att sälja ifrån och tror det blir svårt även med sådan hästras.

Bra att någon är kritisk. Det är inte tänkt att vara upphängt på stuteriet utan på lantbruket. Stuteriet ska skötas väl men inte vara det som drar in pengarna enbart.

Oj, det är ju så häftigt så hälften vore nog. Och vilka maffiga hästar, men på tok för stora för mig :o

Hoppas verkligen att allt går i lås nu och framförallt att det blir bra även om det lär bli ruggigt slitsamt.

Spännande tråd!!!

Tankar jag får upp är
-får man äga något till 100% i Ryssland som utläning? Så ni inte riskerar att 'staten tar tillbaka godset' när deras ekonomi ser ljusare ut:o

*kl*

Skriver för att hitta tillbaka och kunna följa detta spännande "äventyr"!

Just nu händer det inte så mycket. Papperskvarnarna ska mala och det tar sin tid. Panik börjar infinna sig eftersom vårbruket rycker närmare för var dag som går.

Uppdaterar så fort jag vet mer

//Sita

Vilka drömmar man kan ha om en plats som detta....

Hoppas allt går vägen nu!
:)

Oj så spännande !
Och vilka läckra hästar :love:

Hoppas verkligen allt går i lås, tänk så fint det kan bli med jobb, mycket jobb men ändå ! *drömmer*

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 728
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 946
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 920
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama