Hur göra??

Sv: Hur göra??

Går det att vänta så länge, jag fick känslan av att det var väldigt bråttom.

Kan inte de andra medfinansiärerna åka?

Vi är i kontakt med Ryssland och dom drar igång vårbruket där, så just nu är det ingen panik. Det är fortfarande mycket pappersarbete här hemma innan vi kan åka. :)

Men hur klarar sig hästarna utan mat och ström då? Vart får de mat ifrån, för det var väll slut...

Jag tycker stallet ser otroligt ut...naturligtvis kommer det vara massa svarigheter och strul som kommer med nat sant har, MEN, det ar en otrolig chans att gora nanting fantastiskt...

Det ar min drom att hitta nanting sant dar, har i england, men tyvarr har manga andra haft samma ide och det finns inte sa manga gamla byggnader som tillats ligga i trada...

det finns sakert massor av fantastick historia forknippat med detta stalle och att restaurera det kommer vara som att ta en tripp tillbaka i tiden,

Oerhort vackra hastar, tycker jag ocksa...

ahhh vad spannande:)

KL
Wow!
Har precis tagit mig igenom hela mastodonttråden.
Dokusåpa à la buke:D

Förhoppningsvis finns det hagar så de kanske kan gå ut på bete om några månader så blir det billigare i drift ett tag.

Låter som ett jättespännande projekt, om det går i land vill säga.
Ryssland är som sagt otroligt korrupt. Läste en artikel om det i The Economist för några månader sen, att korrumption är liksom satt i system där så ryssar inte nödvändigtvis tycker att det är "fel" utan snarare normalt..

Jag ställer glatt upp som arbetare och skulle jag köpa mig en gård så ska jag lätt köpa en sån häst från er som kan dra timmer och andra redskap som behövs på gården :banana:

*kl*

Målare finnes här ! :D Åker gärna över till Ryssland och hjälper till med ett sånt här härligt projekt! (och för att kika på dessa underbara hästar :love:)

Uppdatering.

Nu har vi fått info från Ryssland att en försäljning av hästarna är på G. Tydligen finns det en deadline om ca två veckor för stuteriets vara eller inte vara:(

Vi hinner inte få klart med banker och finansiärer innan dess så nu ser det sketet ut :cry:

Vi jobbar på för fullt men nu kanske inte det blir av och hästarna möter antagligen en korvfabrik om några veckor :cry::cry::cry:

F*N F*N för byråkrati!

Vi kollar upp alla kanaler vi har men just nu ser det mörkt ut för hästarna.

Usch, luften gick ur oss när vi fick detta beskedet.

Tänk, tänk, tänk....

Hittar inte bilderna på stället..?? Kan någon länka pånytt?

Skicka lillfölet till mig direkt! Men allvarligt talat, det borde ju finnas Nåt man kan göra?! När ni faktiskt är intresserade av att ta över det, borde väl va bättre för alla!
Hela buke åker säkert gärna till Ryssland i sommar på kombinderad semester/sommarjobb/språkresa ;-)

Tycker att det är konstigt att man inte kan förhala den där veckors saken, för när det finns intresserade som verkligen har visat INTRESSE så är det väll värt att förlänga tiden och rädda ett kulturarv.

Uppdatering.

Nu har vi fått info från Ryssland att en försäljning av hästarna är på G. Tydligen finns det en deadline om ca två veckor för stuteriets vara eller inte vara:(

Vi hinner inte få klart med banker och finansiärer innan dess så nu ser det sketet ut :cry:

Vi jobbar på för fullt men nu kanske inte det blir av och hästarna möter antagligen en korvfabrik om några veckor :cry::cry::cry:

F*N F*N för byråkrati!

Ja det var ju därför jag undrade om det inte var bråttom , som situationen var beskriven var det väl inte helt oväntat att de behövde göra något drastiskt snart!?

Sen kan man väl tycka att det borde gå att lösa om viljan finns och de betraktar er som seriösa spekulanter.
Kan ni inte själva köpa hästarna nu för slaktvärdet, dvs få fram den summan, den kan ju inte vara skyhög, detta blir ju även ett sätt att visa att ni är seriöst intresserade.

Går det sen inte vägen så kan ni ju i er tur sälja hästarna till slaketeriet för samma värde som ni köpt dem för så ni tar ingen större ekonomik risk men köper er tid. alt lägga lite energi på att sälja dem till deras verkliga värde och kanske gå plus samt rädda hästarna.

Foderkostnaderna under tiden får ni väl riskera alt försöka få stuteriet att stå för.
Dessutom är det snart möjligt att slänga ut dem på bete vilket köper ännu mer tid.

Trist ( om än inte helt oväntat) om det ska sluta så här!

Senast ändrad:

Det handlar om prestige oxå. Tydligen är konkursförvaltaren en "pälsklädd dam med pudel" som vill driva igenom detta till vilket pris som helst. Enligt mina kontakter en rätt besvärlig kvinna.

Vi kommer under dagen att kontakta Ryssland igen för att få mer information. Detta känns för djävligt.

Hingstsugen: Du anar inte vad våra hjärnor anstränger sig just nu. Det pendlar fram och tillbaka med den ena idén efter den andra. Visst skulle vi kunna köpa loss hästarna men det funkar inte så där borta. Smidighet kan dom inte stava till... Samtidigt tror jag inte man ska göra så heller. Allt eller inget måste det bli. För stora risker annars. Vi snackar miljonbelopp, inget man snyter ur näsan precis.

Senast ändrad:

*har följt tråden nu ett tag i det tysta*

Men å nej! Sådär kan de väl inte göra :cry:
Man tycker ju att de borde förstå att de har en som är villig att köpa bara de väntar några veckor! Knepigt folk.

Jag hoppas verkligen att det löser sig och att ni hinner köpa gården i tid!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 945
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Skulle tacksamt ta emot råd! Jag har ägt häst/hästar i 16 år. Min första häst (varmblodstravare) flängde jag runt med i skogarna...
Svar
6
· Visningar
1 728
Senast: Efwa
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 946
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 920
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits