Hur göra med en stel häst?

Pluto Nebulon

Trådstartare
Det är så att jag har en 23 årig gammal travare som är väldigt stel. Hur kan jag göra för att han ska gå lite mjukare. Jag rider ej honom, täckar honom så fort det blir kallt el busväder, masserar ibland, va kan jag göra mer för min lilla älskling, tacksam för svar :bow: :bow:

Sv: Hur göra med en stel häst?

Hej,

Har du provat "Back on tracks" produkter? Kankse vore det nåt för dig och din älskling? Finns som täcken, paddar och så vidare...

Glukosamin gjorde min nu 25-åriga häst mindre stel. kan vara ärt att prova. Men det som jag upplevt bäst är att hålla igång honom regelbundet, för så fort han får stå några dagar för mycket så börjar han stelna till. Även om du inte rider, så kan du väl gå promenader, och tömköra lite kanske?

Glukosamin för att hjälpa upp stela gamla leder. Massage för att hjälpa stela muskler. Gärna en kombination. Be massören visa dig saker du kan göra själv. Låt inte hästen stå utan håll igång den, om den är frisk. Hästmassörer hittar du här http://www.hastmassage.com

Hälsningar
Lejonelle (hästmassör)

Jag stretchar alltid efter jag har ridit och det tycker jag har blivit skillnad, och att hon får komma ut och röra på sig varje dag. Och som dom tidigare har nämt, Glykosamin.

Pluto Nebulon skrev:
Det är så att jag har en 23 årig gammal travare som är väldigt stel. Hur kan jag göra för att han ska gå lite mjukare. Jag rider ej honom, täckar honom så fort det blir kallt el busväder, masserar ibland, va kan jag göra mer för min lilla älskling, tacksam för svar :bow: :bow:
Lösdrift så att han inte hinner stelna till över natten..

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 913
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 331
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar