Hur göra bilder mindre?

F

Filur

Är ju ganska grön när det gäller datorer, men jag har förut lyckats göra bilder mindre alltså storleken på kb eller pixlar eller vad det heter. Nu håller jag på att bli galen då jag inte kommer ihåg hur F...n man gör :mad:! Snälla kan någon försöka förklara om det är någon som fattar vad jag menar. Tack!!!
 
jag öppnar bilderna i Paint och förminskar dom där.
Under fliken "Bild" finns "Ändra storlek/snedställ"
och där kan du välja hur mycket du vill förminska bilden!
 
citerar annan användare

"Photoshop: Gå in på Image --> Image Size. Sen är det bara att skriva in hur stor den ska vara.

Paint Shop Pro: Image --> Resize. Skriv in nya storleken.

Paint: Bild --> Ändra Storlek/snedställ. Skriv in hur många procent av ursprungsbilden den nya bilden ska vara."
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 097
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag arbetar inom kommunal verksamhet - trivs med mitt jobb och har för första gången en riktigt bra chef. Den bästa jag någonsin jobbat...
Svar
10
· Visningar
1 056
Senast: lizzie
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 851
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 166
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp