Hur gör ni när ni åker iväg och tävlar

F

Fjunet

Med vagn och så? För visst är det så att i vissa grenar så har man olika vagnar? Hur transporterar ni dessa? Vad har ni för transport?

Sv: Hur gör ni när ni åker iväg och tävlar

När jag körde shettis hängde vi rockarden bakpå transporten, ställde den bredvid i transporten eller hade den på vanligt släp. Vi brukar samåka alla i klubben som ska till samma ställe att man tar hästarna i transporter och vagnarna lastas till bristningsgraden på ett vanligt släp. Nu med stor häst och vagn när vi far och tränar ställer vi vagnen i transporten och åker dubbelt. Men vi delar ofta vagn väl där så man behöver bara köra en gång extra. Än så länge har jag kunnat köra med samma vagn och lär göra det ett tag till. Är bara häst(inte kallblod:D ) i svår klass som måste ha olika vagnar. Men ska man måste det blir det samåkningsprincipen! Har ingen egen transport med brukar låna/hyra en "vanlig" "tvåhästars"-transport.

Hästen åker lastbil och vagnarna (2 st, maraton och gigg) åker stort täckt släp.

Har en hästlastbil med stor bodel plats för två vagnar och två hästar.
Får köra den själv sedan en vecka tillbaka då jag fick mitt lastbilskort!:bump: :bump:
/M

Tack, skönt att kunna klara sig själv. Men resorna blir nog långtråkiga i längden!

Jag kan hämta upp dig i Linköping så får jag sällskap:idea:
/M

joo..hehe...så det kanske inte var så smart ändå:D Men ändå skönt att slippa vara beroende av andra!

visst, gör det.. jag är jättebra på att vara sällaskap.:)

Skadar aldrig att komma härifrån ibland.

Jag har en renault traffic som rymmer två vagnar och så har jag hästen / hästarna i hästtransporten bakom lastbilen..

Tack, det gick plätt lätt;)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
731
Senast: Amha
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 901
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 246
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar