Hur gör ni med eget stall när ni åker bort?

Sv: Hur gör ni med eget stall när ni åker bort?

Dyrt?

Det var ju billigt. 1500 kr för att komma på besök och jobba 3 gånger. Sjukt billigt.

Vi lejer in folk som sköter hela rasket: Hästar, hundar, fiskar och katten!

eller så skaffar man sig en hushållerska som sköter allt:p

Det går ju hysta iväg alla tre i inackstall under tiden, kruxet är ju kostnaden. Det blir inte hållbart med 6000 kr för två veckor tyvärr. Men det är ju alltid ett alternativ ja, hyr in dem i fullskötselstall.

fast så är det väl för alla?

Reser jag bort 2v får jag betala för fullinackordering trots att jag bara har en häst inackorderad. Annars får jag försöka lösa det
med medryttare/stallkompisar men för så långa perioder som 2v är det svårt.

fast så är det väl för alla?

Reser jag bort 2v får jag betala för fullinackordering trots att jag bara har en häst inackorderad. Annars får jag försöka lösa det
med medryttare/stallkompisar men för så långa perioder som 2v är det svårt.

Ja självklart är det lika för alla, men jag menade att för mig är det för dyrt, det blir för mycket pengar att betala 6000 kr för två veckor, därför är det tyvärr inte ett alternativ rent praktiskt. Men den lösningen finns ju alltid och fungerar, men JAG har inte råd med den, även om det säkerligen finns andra som har det.

Så det var inget 'det är fan oskäligt dyrt' utan precis som jag skrev 'jag har tyvärr inte råd med det'

Och frågeställningen är intressant.

Vissa har ju 18 hästar och då är helinackordering på annan ort inte ens tänkbar utan avbytartjänst enda tänkbara. Både av praktiska skäl, kapacitet hos helpensionsstall och risktagande med flyttar.

Min snälla pappa sköter hästarna, hunden och katterna. Han har precis gått i pension så nu kan vi åka när vi vill, innan fick vi vänta tills han hade semester. När han ändå är här kör han ut gödsel, betesputsar etc.

Dyrt?

Det var ju billigt. 1500 kr för att komma på besök och jobba 3 gånger. Sjukt billigt.

Kan faktiskt inte tycka att - och då jobbar man långsamt - att 500 kr /h exkl moms och exkl resa är billigt för det jobb det innebär (alltså att timlönen är i proprtion till arbetat, 500 kr exkl moms/h kan vara en högst berättigad lön i andra fall, men jag anser inte att det är det i det här).

Hmm, sökte på skoj och finns ju i andra delar av landet ja precis som någon sa, men hualigen vilka priser..

http://www.brukshuset.se/Avbytartjanst.html

Fullservice helt stall max 4 hästar/delat på 3 arbetspass (morgon utfodring/vatten, utsläpp, mockning och stallskötsel/lunch vatten/utfodring, allmänn tillsyn/kväll insläpp utfodring/vatten, tillsyn, rengöring av hästar, samt insläpp) 1500:-/dygn (motion tillkommer på detta pris)

Hmm det där kanske kunde vara ngt... :DHar ju några lediga boxar här hemma som jag funderat på vad jag ska göra med:idea:

Det längsta vi har varit borta sedan vi skaffade gård är när vi varit på Bruksprovet (3 dagar 2 nätter). Då bor en hästvan bekant här o tar hand om hästar, hund o katter, supersmidigt! Hon tycker det är underbart att bo landet några dagar:)
Övriga "bortresningar" gör vi i skift.

Senast ändrad:

Jo, men att committa sig till tre besök per dag bör kosta en del. Dessutom utspritt morgon - lunch - kväll.

Det blir som en inställelseavgift per besök som måste läggas in i beräkningen. Sedan beror det på hur man tar betalt för resan, inkluderar man arbetstid i den eller är det en ren kilometerersättning? Osv.

Jag tycker inte att det är dyrt.

Malin(min bästis som bor granne med mig) Tar jämt hand om våra hästar/djur när vi ska bort... hon har själv haft häst å hon tkr så mkt om våra hästar så hon kan nästan inte tacka nej till det...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 180
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 371
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 725
Senast: Liran
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama