Sv: Hur gör ni med domare?
Inget problem alls för min del, däremot verkar du ha det...
Jag tycker det verkar som domaren dömt dig väldigt korrekt. 59% är rimligt med så mycket missar som du enligt egen utsago hade.
Nej jag anser inte att 59% vara berättigat till 3st missar, de som fick 65% och över hade också missar!
Man har som ryttare råd med en miss, sällan två och aldrig tre.
Får man tre missar, som du hade, så kommer avdragen längst ner som ett brev på posten.
Nu pratar vi om de lägsta klasserna i dressyr och där skall man inte vara lika hård som man är i högre klass när det gäller missar/missförstånd alt att hästen blir rädd för något!! Mina missar var följande, byte i mellangaloppen när jag kom till spåret, ett galoppanslag övergång skritt, trav och att han blev rädd för en blomkruka som han stänkte grus på, här hoppade han till lite men bytte inte eller bröt inte av!
Får du en taktmiss i mellantraven åker gångartpoängen ner. Om hästen byter galopp i en längning är det du som ryttare som förlorar poäng genom dåliga hjälper och dålig ridning. Lydnaden och lösgjordheten drabbas, och allt det har koefficient.
Taktfel i travökning skall inte dra ner det allmäna betyget för gångarter dock själva bed punkten. Och nej jag hade inte ett taktfel i travökningen jag fick inte igång honom direkt in i ökning utan han travade en LITEN bit i vanlig trav innan han började att länga!
Nu bytte han när vi kom ut till spåret och inte i själva lägningen, jag fick trots det du skriver hög poäng på både min sits, mina hjälper och hästens lydnad
och nej återigen så får hästar i dessa klasser göra missar utan att det skall påverka allt för mycket. Dock skall poängen dras ner på dessa punkter. Detta har jag ALDRIG anmärkt på utan det är helt rätt att jag skall ha lågt där jag fick missar. det jag anmärker på är de bed där jag fick mycket låga poäng trots att hästen gick bra, tex skritten som brukar ge oss minst bet 7 (gav oss bet 8 i första klassen) nu fick jag en 5a utan kommentar!!
Jag tycker det är bra med domare som, fast ett ekipage i föregående klass fått höga poäng, ser ekipaget och ritten utan att ha det andra resultatet i bakhuvudet.
Nu såg du ju inte de andra ekipagen och som jag tidigare skrivit vilket du väljer att inte reflektera över så var det hästar som gick väldigt väldigt dåligt som fick högre poäng än mig och de som gick bra som fick lägre poäng!!
Eller du anser att en häst som går ca 15cm på snedden i hela programmet skall vara placerad???
Så jag tycker det verkar som du fått en alldeles korrekt bedömning, som jag sa, surt sa räven....
Nej jag anser mig inte fått en korrekt bed, det har man inte om hästen i mestadels av programmet gått bra förutom dessa missar! Speciellt inte om man sett de andra!
Jag hade köpt min bed om jag fått de poäng som hästen var värd, bra betyg på det som var bra och dåliga betyg på det som är dåligt
Och vad är problemet eftersom du är så aggresiv och nedlåtande. Känner du domaren eller??