Men alltså, jag måste bara säga, du är fantastisk! Jättetrött och massa ångest, ändå har du fixat massor på kvällen. Superbra gjort!
Angående vikten, jag vet att det är skitjobbigt, jag hade ätstörningar länge länge och ångestmässigt är det ju också svårt, för ångest kommer ju (i alla fall för mig) när jag upplever att jag "tappar kontrollen". Men vet du, imorgon är en ny dag, och då får man börja om på nytt och göra nya val, om man känner sig "stark" nog att välja bort kakor så gör man det. Gör man inte det, så ÄR det okej att äta kakor. Du kommer inte vilja göra det i massor varje dag för alltid ändå. Vikten kommer du få "ordning" på, några extra kilon är inte livsfarligt (även om ångesten tycker annorlunda).
Ett tips som du kan prova, om du inte redan har gjort, är Tabata träning. Ibland när jag haft mycket ångest har jag använt mig av sån intervallträning för att bli av med (ångest)energin och frigöra lite endorfiner. Det kan ju också vara till hjälp i och med att du i så fall också gör något konstruktivt som kan minska vikt-ångesten.
Du kan läsa lite här, finns massor av olika förslag på övningar om du googlar på Tabata också.
http://iform.se/traning/cirkeltraning/tabata-maxa-formen-pa-4-minuter