Lyan
Trådstartare
Ja, jag vet. Jag följer ingenting någonstans utan det är sådant som poppar upp lite överallt och efter att ha tittat på en "Don't google this!"video så var jag ju "tvungen" att googla namnet på den personen. Är lite för nyfiken för mitt eget bästa ibland, men samtidigt som det har varit en del triggande att läsa om och se denna personen så känner jag mig ändå mer "allmänbildad" (fel ord tror jag, svårt att förklara) och nu vet jag hur det kan se ut när det inte kan gå längre, men är även förvånad över hur mycket kroppen faktiskt klarar utan att dö av skadorna.@Lyan Det finns studier som visar på klustringseffekt av självskadebeteende. Många upplever också att synen av självskadebeteende hos andra kan trigga det egna beteendet.
Därför tycker jag definitivt att du ska avfölja och ignorera alla bloggar, instagram och liknande där du ser sådant.
Jag har fortfarande ett "sug" efter att skära men efter att ha visat min syster en del av ärren och visat killen alla igår så vill jag verkligen inte svika dem utan ska försöka göra allt för att undvika fler skador. Kommer säkert att misslyckas någon gång, men just nu känner jag mig väldigt motiverad!
Det är också detta med triggande som gör att jag tvekar över att visa mina ärr, för jag vill inte råka trigga någon