Jag får se hur armen är imorgon för kommer inte att åka till akuten iallafall, utan det blir den vanliga vårdcentralen så jag kan få en tid och inte behöva sitta och vänta i evigheter. Vet inte riktigt vad de ska kunna göra, det är väl antibiotika i så fall för det går inte att sy. Det ena verkar läka trots att det geggar jättemycket, luktar illa, men stinker inte. Det andra är ju bara ett par dagar gammalt och både långt och djupt så jag vet inte riktigt om smärtan är pga infektion eller för att såret är så djupt. Ser riktigt äckligt ut, men samma sak där, kan vara för att det är så djupt (17cm långt och 1cm djupt, glipar rejält). Det går inte att röra för det gör för ont men har spolat med vatten, i vanliga fall brukar jag ta alsollösning och torka med. Ska till apoteket för att hämta Pings medicin så får köpa klorhexidin då. Har bara på underarmarna men i många, många lager så om jag hade skurit på nytt ställe varje gång hade nog större delen av kroppen varit täckt.
Nej, arg kommer han inte att bli , utan det är som du sa, ledsen för att han inte kan hjälpa mig att må bättre. Han har iallafall sagt att han tar Ping till helgen så jag kan åka på SM
Hade stannat hemma annars för hon kommer nog att ha ont ett bra tag. Det gick i 20ml koksaltlösning i sårfickan när jag spolade ur det
Jag hade nog föredragit att veterinären satt dränage för ingångshålet har redan dragit ihop sig till hälften så stort så jag misstänker att jag behöver åka in så de får öppna upp det igen om någon dag.
Tack för erbjudandet
Finns inte så mycket någon annan kan göra just nu, har svårt att släppa kontrollen på mina saker. Jag hoppas att jag blir klar med husen idag (utom ett för där hade jag glömt att limma dit dörrlister). Sedan vet jag inte om jag ska till grannstaden och köpa popnitar och nät (jag har tidigare gjort nättak till transporterna och sålt) eller om jag kör skruv till transporten och skiter i nätet denna gången, kommer att ha tillräckligt att göra med välkommenskyltarna.