Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lyan Vilka fina skyltar! Tänk om jag var hälften så estetisk och kunde göra sådana. Eller saker liknande marsvinshus. Jag måste göra ett kaninhus på fötter att ställa i kaninuteburen, men det kommer inte bli i närheten av så fint.
Järntillskott lär vara smart. Säg till om jag ska köpa något järntillskott och skicka till dig..

Vad gulliga ni är :heart Jag har järntillskott, men kommer aldrig ihåg att ta dem och blodproverna har aldrig visat järnbrist. Visserligen har jag inte tagit några sedan jag började skära mig igen.

Är så förbannat arg och besviken på mig själv just nu :cry:

Varför då?

Jag är övertygad om att du gör så gott du kan.

Men använd de här känslorna nästa gång du vill göra något som du vet du kommer att ångra.
För att jag har skurit och därför förstört en massa jag har planerat. Det kommer inte hinna läka till SM, jag ska till familjen idag och äta middag och det kommer att bli svårt att dölja och jag och killen planerade att träffas innan SM och jag kommer att ha så ont att han knappt kommer att kunna krama mig ens.
Vi har knappt hunnit träffas alls, någon timme vid Sweden rock och ett par minuter i lördags när jag lånade hans bil till utställningen. Saknar honom. Han kommer att bli ledsen när han märker att jag har skurit mer.

Jag vet inte hur jag ska kunna använda dem. Satt ju i natt och visste precis hur mycket jag skulle förstöra och ändå skar jag

Precis hemma från djursjukhuset. Stackars Ping blev biten av en annan hund idag :cry: Hon slapp dränage men har en ganska stor sårficka och ett rejält blåmärke/ödem på halsen så nu blir det spolning två gånger om dagen, antibiotika och smärtstillande. Hoppas verkligen att det räcker med detta och att det inte blir komplikationer, mest för Pings skull men även för att i så fall blir det inget SM. Ping mår riktigt dåligt och har ont trots smärtstillande men åt sin mat när jag gav den ur handen. Nu ska jag försöka få i henne lite vatten och sedan ska vi försöka sova.

Imorgon (eller ja, idag) blir det att försöka få ett urinprov från Xíexie som ska skickas till veterinären för att se om hon har några bakterier då hon läcker urin igen. Gissa hur lätt det är att få ett urinprov från ett marsvin :meh: Plus miljoner andra saker som Måste göras just imorgon och så stackars Ping på detta :(

Ånej! :( Stackars er!

Men dina djur har verkligen tur att de har dig som ägare som tar hand om dom så bra, även om du har mycket annat att kämpa med. Du är stark när det behövs!

Håller tummar för ett snabbt tillfrisknande för både Ping och Xiexie. :heart

Just nu känner jag mig verkligen inte stark :( Är så slut att jag knappt vet var jag ska ta vägen och verkar ha fått en infektion i armen för det gör svinont och geggar sig. Kan knappt använda den alls.

Ping är helt slut hon också och jag var väldigt orolig för henne för trodde att hon hade jätteont men letade upp hennes medicin på internetfass (fick bara färdiga sprutor hos veterinären) och vanligaste biverkningarna (på människa) var sedering, illamående och yrsel så troligen samma på henne och att hon är borta pga det och inte för att hon har ont. Hon var likadan efter sin kastrering och då fick hon samma medicin. Hon kan inte äta vanliga smärtstillande eftersom hon äter kortison för kronisk mag- och tarminflammation

Just nu känner jag mig verkligen inte stark :( Är så slut att jag knappt vet var jag ska ta vägen och verkar ha fått en infektion i armen för det gör svinont och geggar sig. Kan knappt använda den alls.

Ping är helt slut hon också och jag var väldigt orolig för henne för trodde att hon hade jätteont men letade upp hennes medicin på internetfass (fick bara färdiga sprutor hos veterinären) och vanligaste biverkningarna (på människa) var sedering, illamående och yrsel så troligen samma på henne och att hon är borta pga det och inte för att hon har ont. Hon var likadan efter sin kastrering och då fick hon samma medicin. Hon kan inte äta vanliga smärtstillande eftersom hon äter kortison för kronisk mag- och tarminflammation
Men jösse namn vad mycket på en gång.
Det där hade kunnat få vem som helst att rasa ihop.
Du har skurit andra/fler ställen än handlederna gissar jag?
Vore det bara något som döljs under långärmat i kombination med till exempel handledsskydd vore det ju lätt. "Jag har ont i handlederna efter allt byggande"... Önskar jag kunde göra något.

Tycker du ska försöka träffa killen ändå. Han blir säkert ledsen men nog snarare för att han önskar att han kunnat göra mer. Inte för att han blir arg på att du gjort det.
Jag önskar ju för sjutton att JAG kunde göra något mer. Så säg till om jag kan göra något.

Jag tror du gör så gott du kan. Du kämpar ju på något alldeles imponerande.
Kram

Är så slut att jag knappt vet var jag ska ta vägen och verkar ha fått en infektion i armen för det gör svinont och geggar sig. Kan knappt använda den alls.
Glömde:
Tvätta såret i armen, ivrigt. Spola med koksalt och tvätta med Klorhexidin kan nog rekommenderas. Själv hade jag i och för sig tagit alsolsprit men tror inte de rekommenderar det för öppna sår längre. Står bara bett och stick på flaskan. Dock har min familj alltid använt det till äckliga sår.

Helst skulle du ju söka läkarhjälp, men det misstänker jag att det är svårt att få dig till.

Jag får se hur armen är imorgon för kommer inte att åka till akuten iallafall, utan det blir den vanliga vårdcentralen så jag kan få en tid och inte behöva sitta och vänta i evigheter. Vet inte riktigt vad de ska kunna göra, det är väl antibiotika i så fall för det går inte att sy. Det ena verkar läka trots att det geggar jättemycket, luktar illa, men stinker inte. Det andra är ju bara ett par dagar gammalt och både långt och djupt så jag vet inte riktigt om smärtan är pga infektion eller för att såret är så djupt. Ser riktigt äckligt ut, men samma sak där, kan vara för att det är så djupt (17cm långt och 1cm djupt, glipar rejält). Det går inte att röra för det gör för ont men har spolat med vatten, i vanliga fall brukar jag ta alsollösning och torka med. Ska till apoteket för att hämta Pings medicin så får köpa klorhexidin då. Har bara på underarmarna men i många, många lager så om jag hade skurit på nytt ställe varje gång hade nog större delen av kroppen varit täckt.

Nej, arg kommer han inte att bli , utan det är som du sa, ledsen för att han inte kan hjälpa mig att må bättre. Han har iallafall sagt att han tar Ping till helgen så jag kan åka på SM :heart Hade stannat hemma annars för hon kommer nog att ha ont ett bra tag. Det gick i 20ml koksaltlösning i sårfickan när jag spolade ur det :eek: Jag hade nog föredragit att veterinären satt dränage för ingångshålet har redan dragit ihop sig till hälften så stort så jag misstänker att jag behöver åka in så de får öppna upp det igen om någon dag.

Tack för erbjudandet :heart Finns inte så mycket någon annan kan göra just nu, har svårt att släppa kontrollen på mina saker. Jag hoppas att jag blir klar med husen idag (utom ett för där hade jag glömt att limma dit dörrlister). Sedan vet jag inte om jag ska till grannstaden och köpa popnitar och nät (jag har tidigare gjort nättak till transporterna och sålt) eller om jag kör skruv till transporten och skiter i nätet denna gången, kommer att ha tillräckligt att göra med välkommenskyltarna.

Jag får se hur armen är imorgon för kommer inte att åka till akuten iallafall, utan det blir den vanliga vårdcentralen så jag kan få en tid och inte behöva sitta och vänta i evigheter. Vet inte riktigt vad de ska kunna göra, det är väl antibiotika i så fall för det går inte att sy. Det ena verkar läka trots att det geggar jättemycket, luktar illa, men stinker inte. Det andra är ju bara ett par dagar gammalt och både långt och djupt så jag vet inte riktigt om smärtan är pga infektion eller för att såret är så djupt. Ser riktigt äckligt ut, men samma sak där, kan vara för att det är så djupt (17cm långt och 1cm djupt, glipar rejält). Det går inte att röra för det gör för ont men har spolat med vatten, i vanliga fall brukar jag ta alsollösning och torka med. Ska till apoteket för att hämta Pings medicin så får köpa klorhexidin då. Har bara på underarmarna men i många, många lager så om jag hade skurit på nytt ställe varje gång hade nog större delen av kroppen varit täckt.

Nej, arg kommer han inte att bli , utan det är som du sa, ledsen för att han inte kan hjälpa mig att må bättre. Han har iallafall sagt att han tar Ping till helgen så jag kan åka på SM :heart Hade stannat hemma annars för hon kommer nog att ha ont ett bra tag. Det gick i 20ml koksaltlösning i sårfickan när jag spolade ur det :eek: Jag hade nog föredragit att veterinären satt dränage för ingångshålet har redan dragit ihop sig till hälften så stort så jag misstänker att jag behöver åka in så de får öppna upp det igen om någon dag.

Tack för erbjudandet :heart Finns inte så mycket någon annan kan göra just nu, har svårt att släppa kontrollen på mina saker. Jag hoppas att jag blir klar med husen idag (utom ett för där hade jag glömt att limma dit dörrlister). Sedan vet jag inte om jag ska till grannstaden och köpa popnitar och nät (jag har tidigare gjort nättak till transporterna och sålt) eller om jag kör skruv till transporten och skiter i nätet denna gången, kommer att ha tillräckligt att göra med välkommenskyltarna.
Heja dig!:heart
Håll noga övervakning på det som luktar illa. Det låter inte helt bra. Försök få tid på vc är nog bra idé.
I övrigt, tvätta, tvätta, tvätta så löser sig det nog för både Pingis och dig..
. Men det/de sår som glipar kanske skulle tejpas ordentligt?

Håll noga övervakning på det som luktar illa. Det låter inte helt bra. Försök få tid på vc är nog bra idé.
Tejpar man gamla sår? Blir inte det litegrann som att sy då? Alltså bakteriemässigt.

Angående Ping, spola sårfickan x flera om dagen med koksalt eller klorhexindin så kommer det att läka inifrån.
Ja, det var det veterinären sa också så här kommer det att spolas ordentligt. Dock har ingångshålet redan slutit sig så mycket att risken finns att det kommer att behövas öppnas upp igen senare i veckan men det får vi ta då

Ja, det var det veterinären sa också så här kommer det att spolas ordentligt. Dock har ingångshålet redan slutit sig så mycket att risken finns att det kommer att behövas öppnas upp igen senare i veckan men det får vi ta då
Har du någon spruta hemma så att du får lite spröjt när du skall spola såret?

Tejpar man gamla sår? Blir inte det litegrann som att sy då? Alltså bakteriemässigt.

I min hjärna blinkar det blodförgiftning :nailbiting:
De andra har också luktat illa, men nog inte geggat riktigt lika mycket. Allting är ju frysskadat också så det kanske spelar in. Det nyaste kommer inte att gå att tejpa, det glipar för mycket och är för svullet för att få ihop kanterna

Har du någon spruta hemma så att du får lite spröjt när du skall spola såret?
Ja, har en 5ml spruta som jag sprutar in med men det behövdes 20ml innan jag ens kunde trycka ut någon vätska igen så det känns som att fickan har blivit större för i natt uppskattade veterinären fick till 2,5cm och där borde det ju inte gå att få in 20ml

jag vet inte riktigt om smärtan är pga infektion eller för att såret är så djupt.

Det kan nog vara både och, erfarenheten med infekterade skärsår är att de svullnar upp, värker mer och blir betydligt mer känsliga för yttre tryck och beröring. Hoppas du lyckas få rent det ordentligt och som flera andra sagt, håll koll på lukten och om du känner att du kan, försök få tid på en vårdcentral så de kan se över det och eventuellt sy, tejpa eller limma ihop sårkanterna. Styrkekramar till dig. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 139
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar