Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inget hemma. Tog några av hundens kortisontabletter igår och det kändes bättre efter ett tag men vet inte om det var placebo
Nej säkert inte placebo men det räcker inte med en dags medicinering. Dessutom brukar det komma tillbaka så fort man slutat med kortisonet. Man måste ta det några dar minst . Jag har kroniskt och då är det antihistamin som gäller 5-6 tabl per dag enligt receptet.

Fick ta kortison igår kväll också för höll på att klia mig fördärvad. Känns lite bättre idag och har köpt allergitabletter ifall det blossar upp igen. Fattar bara inte vad det kan bero på

Inget som jag inte har hanterat tidigare. Vet att jag inte tål tejpen jag fäster förbanden med men den har jag inte haft på flera dagar. Kanske kombination av en massa så det har blivit för mycket

Fick ta kortison igår kväll också för höll på att klia mig fördärvad. Känns lite bättre idag och har köpt allergitabletter ifall det blossar upp igen. Fattar bara inte vad det kan bero på

Höjning av Seroquel och fysisk reaktion samtidigt? Läss på fass om dina symptom kan vara pga den medicinen? Även andra mediciner kan ge sådan reaktion tex lamotrigin/lamictal. Hur länge sedan är det du lämnade blodprov? Tänker på leverprov osv som kollas när man äter denna typ av mediciner.

Och nu börjar jag få ont i halsen och UVI-känningar, jippie :meh:

Jag tror att du är nedsatt av stressen. En olycka kommer sällan ensam, och det har just den förklaringen. Man är mer utsatt när man stressar (fysiskt eller psykiskt) och då blir det nedsatta immunförsvaret en öppning för all skit att rasa in.

Håll ut.

Höjning av Seroquel och fysisk reaktion samtidigt? Läss på fass om dina symptom kan vara pga den medicinen? Även andra mediciner kan ge sådan reaktion tex lamotrigin/lamictal. Hur länge sedan är det du lämnade blodprov? Tänker på leverprov osv som kollas när man äter denna typ av mediciner.
Såvitt jag vet måste man inte lämna prover med någon av de mediciner du nämner.

Kollade fass direkt det började klia men det stod inget om det i biverkningslistan. Lamictal kan ge hudreaktioner så kanske att höjningen av seroquel har förstärkt den. Armarna vet jag ju varför de kliar men det borde inte påverka hela kroppen. Vaknade jätteförkyld men med nässpray och alvedon funkar det. Har varit på loppis med killen och hittade ett bord som jag ska ha i myshörnan hos marsvinen, när jag nu får tid att göra den klar. Den är iallafall invigd för mamma och min brors tjej var här och hjälpte mig måla och sedan kom min syster med fika så då fikade vi i myshörnan :) Nu ska jag ta det lugnt en stund innan jag ska fortsätta med husen. Fick ett nytt pussel av mamma i födelsedagspresent.

Jag känner verkligen av höjningen av seroquel, mår mycket bättre psykiskt redan och mindre stressad, men med tanke på hur stressad jag har varit, både psykiskt och fysiskt, nu under jättelång tid så är det kanske inte så konstigt att kroppen flippar ut och blir nedsatt, som ni också säger.

Jag tog blodprover för ett par veckor sedan men har inte fått svar ännu eftersom jag inte har tid hos min läkare förrän nästa vecka, men om det hade varit något fel så borde de väl ha hört av sig tidigare?

Kollade fass direkt det började klia men det stod inget om det i biverkningslistan. Lamictal kan ge hudreaktioner så kanske att höjningen av seroquel har förstärkt den. Armarna vet jag ju varför de kliar men det borde inte påverka hela kroppen. Vaknade jätteförkyld men med nässpray och alvedon funkar det. Har varit på loppis med killen och hittade ett bord som jag ska ha i myshörnan hos marsvinen, när jag nu får tid att göra den klar. Den är iallafall invigd för mamma och min brors tjej var här och hjälpte mig måla och sedan kom min syster med fika så då fikade vi i myshörnan :) Nu ska jag ta det lugnt en stund innan jag ska fortsätta med husen. Fick ett nytt pussel av mamma i födelsedagspresent.

Jag känner verkligen av höjningen av seroquel, mår mycket bättre psykiskt redan och mindre stressad, men med tanke på hur stressad jag har varit, både psykiskt och fysiskt, nu under jättelång tid så är det kanske inte så konstigt att kroppen flippar ut och blir nedsatt, som ni också säger.

Jag tog blodprover för ett par veckor sedan men har inte fått svar ännu eftersom jag inte har tid hos min läkare förrän nästa vecka, men om det hade varit något fel så borde de väl ha hört av sig tidigare?

Jo de borde hört av sig, jag brukar få svar senast dagen efter :) vad härligt att du känner positiv effekt av höjningen!

Alltså, nu är jag inte kaxig :( Förkyld, kliar, UVI och allmänt trött. Känner mig verkligen inte bekväm med all medicin jag har proppat i mig sista dagarna och nu fick jag dessutom ta en citodon för jag hade så ont. Jag tycker att när det är 28 grader varmt i lägenheten så borde man kunna sitta på golvet och pussla men uppenbarligen håller inte mina urinvägar med mig :meh:

Det är tufft när allt ramlar över en samtidigt. Det golvar på ett oanat sätt.

Håll ut, det går över. Men det är tusan ta mig inte roligt under tiden!

Jo, fast jag har ju inte tid att vara sjuk, har redan missat en hel dag för att det kliade så mycket att jag i princip inte kunde göra något alls och nu ligger jag med feber och orkar ingenting. Jag har aldrig feber i vanliga fall. Kliar iallafall mycket mindre idag (peppar peppar!), knäna, armarna, ovanför brösten och på en del ställen på händerna. Ett ställe på fotleden också men vet inte om det är ett bett eller om det också kommer att bli en blåsa

Låter jobbigt att vara sjuk i denna värmen! :( Hoppast att du mår bättre i dag och att det kanske blir liiite kyligare, värme och förkylning/feber är ju ingen rolig kombo.

Grattis till födelsesdagen, förresten! :banana: Var den förra veckan? Grattis i efterskott i såna fall...! :cool:
Trevligt att din familj kom och hjälpte till med målningen. :)

Värmen är inget större problem, mer att jag inte har tid att vara sjuk. Har tvingat mig ned för att göra lite ändå, men det finns ingen energi alls till djuren. Jag bara kollar så att de lever typ. Vet inte hur jag ska lyckas hålla dem i utställningskondition om jag inte ens orkar lyfta upp dem 10 sekunder om dagen. Har fortfarande ont i halsen och är sjukt trött, samtidigt kryper det obehagligt i hela kroppen, jag har ångest och det kliar fortfarande. Känner mig fruktansvärt stressad. Just nu är jag också inne i den obligatoriska fasen av att jag tycker husen är så fula att de knappt ens duger till bränne och eftersom jag måste stressa så mycket så kan jag inte göra något av det lilla extra jag brukar göra med dem så det känns som att de är helt värdelösa och knappt värda materialkostnaden när jag säljer dem.

Tack! Fyllde den 3:e men jag och min bror har bestämt att vi fyller inte år mera :angel:
Ja, det var jättesnällt!

Det var någon som nämnde någon typ av plåster som man kunde täcka ärren med. Glömde skriva upp vad de hette och det är så många sidor att gå igenom

De heter Mepiform :)
Tack! Såg dock att de bara ska användas på läkta sår och jag tror inte att mina hinner läka till SM nästa helg trots att det är 1,5vecka sedan det sista gången jag skar (stolt att jag har hållit mig borta från det!). Kanske de som är en månad gamla hinner läka, men det gör ju ingen skillnad eftersom de sitter bredvid de nya. Får hoppas på kallt väder så jag kan ha långärmat utan att det ser konstigt ut

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 139
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17