Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, vad glad jag blev att du är "tillbaka", @Lyan - har letat etter din tråd utan att hitta den. :)

Har det gått bra med marsvinhusen, kommer du bli klar med dom innan SM?

Åh, vad glad jag blev att du är "tillbaka", @Lyan - har letat etter din tråd utan att hitta den. :)

Har det gått bra med marsvinhusen, kommer du bli klar med dom innan SM?
Tack, det värmde att få höra att jag varit lite saknad.

Det börjar faktiskt närma sig slutet med husen! Tror att jag är helt klar med drygt hälften och de som är kvar ska "bara" byggas ihop så jag ser att alla delar passar, sedan tas isär, desinficeras, torka och packas. Borde vara helt klar när helgen är slut. Men jäklar vilken resa det har varit och jag är så sönderstressad att jag knappt vet vad jag heter. Samtidigt så har jag ändå hållit på med andra projekt, men allting med marsvinsrummet och lägenheten har fått stå tillbaka så det ser ut som att tredje världskriget har dragit fram och jag skulle inte kunna låta någon gå in i lägenheten utan att skämmas ögonen ur mig, även om jag ändå har lyckats hålla den osnuskig, här är bara väldigt stökigt och dammigt. Ett av de andra projekten är välkommenskyltar formade som marsvin och idag har jag börjat bygga om en transport för jag vet inte om jag kommer att behöva den till SM eller inte och om jag behöver den måste den vara klar då.

Att flera av djuren har varit krassliga gör ju inte saken bättre heller.

Vi var iväg på utställning i lördags också och så trött som jag var då och dagarna efter var rätt obehagligt för jag kunde inte resa mig utan att vara nära att svimma. Jag har också fått magkatarr, krypningar i kroppen och massor av självskador och jag är säker på att allt beror på stressen. Just nu vill jag bara strunta i allting vad SM heter för jag vet hur jobbigt det kommer att vara med allting runt omkring, men själv utställningen ser jag fram emot.

Tack, det värmde att få höra att jag varit lite saknad.

Det börjar faktiskt närma sig slutet med husen! Tror att jag är helt klar med drygt hälften och de som är kvar ska "bara" byggas ihop så jag ser att alla delar passar, sedan tas isär, desinficeras, torka och packas. Borde vara helt klar när helgen är slut. Men jäklar vilken resa det har varit och jag är så sönderstressad att jag knappt vet vad jag heter. Samtidigt så har jag ändå hållit på med andra projekt, men allting med marsvinsrummet och lägenheten har fått stå tillbaka så det ser ut som att tredje världskriget har dragit fram och jag skulle inte kunna låta någon gå in i lägenheten utan att skämmas ögonen ur mig, även om jag ändå har lyckats hålla den osnuskig, här är bara väldigt stökigt och dammigt. Ett av de andra projekten är välkommenskyltar formade som marsvin och idag har jag börjat bygga om en transport för jag vet inte om jag kommer att behöva den till SM eller inte och om jag behöver den måste den vara klar då.

Att flera av djuren har varit krassliga gör ju inte saken bättre heller.

Vi var iväg på utställning i lördags också och så trött som jag var då och dagarna efter var rätt obehagligt för jag kunde inte resa mig utan att vara nära att svimma. Jag har också fått magkatarr, krypningar i kroppen och massor av självskador och jag är säker på att allt beror på stressen. Just nu vill jag bara strunta i allting vad SM heter för jag vet hur jobbigt det kommer att vara med allting runt omkring, men själv utställningen ser jag fram emot.

Och du trodde du var lat för ett tag sedan?
Du, försök ta hand om dig också. Du kanske redan har skrivit det, men när är SM?

Och du trodde du var lat för ett tag sedan?
Du, försök ta hand om dig också. Du kanske redan har skrivit det, men när är SM?
Det hade jag nog fortfarande trott om jag inte hade blivit tvingad till allt detta. Eller tvingad och tvingad, det var ju mitt eget val att börja med husen, men jag kunde verkligen inte förutse att jag skulle få så många beställningar och så kort tid att färdigställa allt på.
Försöker ta hand om mig men det är inte lätt för jag är hyperstressad hela tiden. Jag har tagit "ledigt" några gånger, bland annat för en snabbtur till Sweden Rock med killen men det var inte roligt för jag var bara stressad, trött och irriterad så vi åkte hem igen efter bara knappt två timmar. Imorgon ska jag till mamma för midsommarfirande och min bror fyller år (fast vi har bestämt, han och jag, att vi inte fyller år längre nu när vi är över 30 båda två). Hade helst stannat hemma men alla syskonen är där och det är så sällan vi träffas och så vill jag ju fira min bror för han fyller 30år och min andra bror har fixat ett specialsytt babynest med polistema för min bror och hans fru ska få en bebis (så jag ska bli faster :crazy:). Och så är en kompis här i stan över helgen så ska försöka hinna träffa henne också. Killen har jag inte hunnit/orkat träffa men vi ska försöka ses innan SM iallafall.

SM är nästa helg. Jag åker på fredagen och kommer hem på måndagen. Och bara därför kom jag på att jag har glömt fixa marsvinsvakt :banghead:

Det hade jag nog fortfarande trott om jag inte hade blivit tvingad till allt detta. Eller tvingad och tvingad, det var ju mitt eget val att börja med husen, men jag kunde verkligen inte förutse att jag skulle få så många beställningar och så kort tid att färdigställa allt på.
Försöker ta hand om mig men det är inte lätt för jag är hyperstressad hela tiden. Jag har tagit "ledigt" några gånger, bland annat för en snabbtur till Sweden Rock med killen men det var inte roligt för jag var bara stressad, trött och irriterad så vi åkte hem igen efter bara knappt två timmar. Imorgon ska jag till mamma för midsommarfirande och min bror fyller år (fast vi har bestämt, han och jag, att vi inte fyller år längre nu när vi är över 30 båda två). Hade helst stannat hemma men alla syskonen är där och det är så sällan vi träffas och så vill jag ju fira min bror för han fyller 30år och min andra bror har fixat ett specialsytt babynest med polistema för min bror och hans fru ska få en bebis (så jag ska bli faster :crazy:). Och så är en kompis här i stan över helgen så ska försöka hinna träffa henne också. Killen har jag inte hunnit/orkat träffa men vi ska försöka ses innan SM iallafall.

SM är nästa helg. Jag åker på fredagen och kommer hem på måndagen. Och bara därför kom jag på att jag har glömt fixa marsvinsvakt :banghead:
Då får du se till att vila efter SM, och ha almanackan oplanerad ett tag framöver. Kryssa dagarna som upptagna bara så du inte kan lägga in saker ;)

Synd att du inte bor nära mig, hade nog kunnat klara av marsvinen en helg.
Har faktiskt varit marsvinsvakt en gång förut, men de var bara två..

Mamma, killen och en vän kommer säkert att ställa upp att ta marsvinen. Har bara glömt att fråga dem så jag hoppas att de är hemma. Killen vet jag är hemma, men han är inte så kunnig på marsvin. Dock har han jobbat på djurpark i många år så en helg med lite marsvin ska han nog fixa :up:

Oi, nu fattar jag varför du inte haft tid att skriva så mycket här på sistonde! Låter som att du kämpat på bra, även om det varit jobbigt.

Spännande med skyltarna, du får gärna posta bilder en gång så vi får se dom. :)

Hoppast att du hinner med att ha roligt på midsommarfirande och på SM!

Oi, nu fattar jag varför du inte haft tid att skriva så mycket här på sistonde! Låter som att du kämpat på bra, även om det varit jobbigt.

Spännande med skyltarna, du får gärna posta bilder en gång så vi får se dom. :)

Hoppast att du hinner med att ha roligt på midsommarfirande och på SM!
Har inte velat skriva för jag känner mig jobbig, och jag skäms för att jag har börjat skära mig igen. Har inte skurit på 1,5vecka men nu är jag så jäkla nära att ramla dit igen. Om någon säger "googla inte detta!", varför ska det då vara så svårt att låta bli :banghead:

Här är de två första skyltarna :) Hade inte riktigt kommit fram till exakt var texten och marsvinet skulle sitta ännu
13494802_1117837198279521_3558764099735588194_n.jpg

13532881_1117846368278604_7531543467949833284_n.jpg

Har inte velat skriva för jag känner mig jobbig, och jag skäms för att jag har börjat skära mig igen. Har inte skurit på 1,5vecka men nu är jag så jäkla nära att ramla dit igen. Om någon säger "googla inte detta!", varför ska det då vara så svårt att låta bli :banghead:

Här är de två första skyltarna :) Hade inte riktigt kommit fram till exakt var texten och marsvinet skulle sitta ännu
13494802_1117837198279521_3558764099735588194_n.jpg

13532881_1117846368278604_7531543467949833284_n.jpg

Jättefina! :love:

Och du, skärandet är inget att skämmas över. Vi vet hur hårdt du kämpar för att låta bli, men jag antar att det är lite som att försöka sluta röka, man behöver ofta många upprepade försök innan man lyckas.
Men ge inte upp, du kommer klara det till slut, det är jag säker på! :)

Du är inte lat.

Och skäms inte för skärandet. Det är svårt att sluta och det kommer nog att dröja innan du helt slutar, men det känns som om det är mindre nu än för något år sedan eller? Försök att bara acceptera faktum att det blev ett snedsteg, men gjort är gjort, och kanske dröjer det lite längre till nästa gång du inte kan stå emot. ❤️

Vad kul att bli faster!

Bra jobbat med hus och skyltar och allt!

Wow, @Lyan for president. Du ÄGER, Lyan. Verkligen. En helt fantastisk insats. Verkligen. Du klarar det, när det verkligen gäller är du där. Du klarar det med glans. Klart städning och sådant får stå tillbaka, så är det för oss alla. Det kallas prioritering och måste till. Det viktigaste först.

Djupt imponerad av din kapacitet. Wow, verkligen.

Ärren är en del av dig. Täck dem om det känns bättre, annars bär dem med stolthet. De är en del av fantastiska dig.

Tack för allt beröm :heart Vet inte om jag kan hålla med om allting, men känns ändå bra att andra tycker att jag är duktig.

Jag har varit rätt isolerad sista månaden, har varken hunnit eller orkar träffa någon och inte pratat med någon särskilt mycket heller så det har blivit mycket tankar och funderingar och i princip inga av dem kan jag dela med någon. Brukar i vanliga fall mest skriva positiva saker på facebook men har låtit mitt dåliga mående skina igenom några gånger och hur jobbigt det har varit med husen. Jag tror inte någon förstår hur mycket jobb det är med dem, inte ens jag lär mig någonsin hur lång tid allting tar, så hur ska någon utifrån kunna sätta sig in i det? Fick en kommentar om att en månad var ju gott om tid, och ja, hade det bara varit tio hus som jag funderade på från början så hade det varit helt okej med tid. Bara att måla vita gavlar och lister på Ett hus tar 1-2 timmar, och att göra det sista med dem (montera ihop, desinficera och packa) tar +- en timme/hus beroende på vad för hus det är och eftersom de behöver torka innan de packas så tar det minst ett dygn. Bara att räkna ut hur många jag ska bygga och mäta upp så det blir så lite spillvirke som möjligt tar flera timmar. Hur lång tid det tar sammanlagt för ett hus vill jag nog inte ens börja räkna på. Har tidigare utgått från att jag tjänar ca 20kr i timmen på att bygga husen, det kan nog stämma.

Jag har perioder när jag skär, tror det längsta utan skador var ca 2år. När jag sedan ramlar dit igen brukar det hålla i sig i någon/några veckor. Men för varje gång blir det djupare och bredare. Nu har jag inte skurit på 1,5vecka och jag vill verkligen inte göra det inför SM för jag kan knappt använda armen på en vecka för det gör ont och stramar (vilket egentligen gör bedriften med husen ännu större eftersom jag nu har tre ställen som är sönderskurna och idag är första dagen jag kan räta på ena armen på 1,5vecka) och på SM kommer det troligen bli svårt att hålla det rent då jag ska campa i bilen. Det är svårt att låta bli nu när det börjar läka, av någon anledning blir jag mer triggad när det läker och blir mindre. Det jag gjorde för två veckor sedan är nere i 9cm långt och knappt 1cm brett och läker snabbt nu när det har slutat rinna var ur det och det är så sjukt, jag har haft så ont och det har varit äckligt som fan, ändå triggar det att det håller på att läka. Det är så sjukt.

Jag har förlorat så mycket innan så farligt vid enstaka tillfälle lär det inte vara, men nu är det tredje gången på ganska kort tid. Har tappat mycket i vikt trots att jag äter mycket mer än vanligt och varit matt, men det kan ju lika gärna bero på stressen.

Kommer inte att ringa någon, de kommer bara säga att jag måste in och sy

Men om de säger att du måste in och sy så är det antagligen bra att lyssna på dom? Troligen kommer såren läka ihop snabbare och du kanske undviker smärtsamma och potensielt farliga infektioner...

Man blir ju trött av järnförlust, och det rekommenderas att ta extra järntillskott om man ger blod t.ex., så om du inte redan gör det så bör du nog åtminstonde äta järntabletter.
Mycket troligt att man blir matt och kan tappa i vikt pga. större blodförlust. Om såren är infekterade så kan även det göra att man blir trött och mår dåligt generelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 139
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar