Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo men har ju sparat ut i två år :cry: Ser tio år äldre ut :cry:

Jag vet att det är bittert just nu, men om du sover på saken och tittar i dagsljus imorgon så kanske det förhoppningsvis inte ser lika illa ut? Kanske kan du klippa till sen lite så att den ser bättre ut även om den är kort? Eller bara skippa lugg, genom att nåla bort den, tills den har växt ut lite till så att du kan forma den. Nu under sommarhalvåret så växer ju håret också snabbare än på vinterhalvåret, så om bara ett par månader så är den i alla fall klart längre än nu.

Får hoppas på det. Har funderat på lugg länge men hela tiden skjutit upp det för att jag varit rädd för just detta. Valde mellan snelugg och den jag gjorde men valde uppenbarligen fel :-( Försökte få den till lite snelugg iallafall men det gjorde det ännu värre så nu är den både ojämn och själva luggen passar inte mitt ansikte

Får hoppas på det. Har funderat på lugg länge men hela tiden skjutit upp det för att jag varit rädd för just detta. Valde mellan snelugg och den jag gjorde men valde uppenbarligen fel :-( Försökte få den till lite snelugg iallafall men det gjorde det ännu värre så nu är den både ojämn och själva luggen passar inte mitt ansikte

Ibland blir det fel, men det är modigt att försöka trots att man riskerar att det kan bli fel!

Det är inte modigt, det är korkat :-( Och det syns verkligen hur otroligt tunt och glest mitt hår har blivit, mycket glesare än vad jag fruktat innan. Det har jag mått dåligt för tidigare men kunnat putta bort men nu kom ju det också tillbaka. Hade håret inte varit så tunt så hade det nog inte sett lika hemskt ut men luggen gör också att mina ögon ser ut att sitta ännu tätare än vad de gör och jag ser allmänt gammal och ful ut

Det är lite bättre nu när det rufsades till efter att jag sovit och efter att jag tagit lite mer på sidorna så ser jag inte hemsk ut iallafall. Får se hur det ser ut när det är tvättat sedan.

Och så ringde de om nödutgången till djurrummet så de ska komma imorgon någon gång mellan 07-16 utan att kunna specificera ens om det handlar om morgon eller eftermiddag, yay :grin: Det kommer garanterat att bli irritation från båda hållen, det hördes redan i telefonen hur trötta de är på mig och jag är verkligen inte i form för någonting som kräver mer tankeförmåga än att vara vid medvetande klockan 7 på morgonen

Jag har tagit blodprover många gånger men det visar aldrig något. Vitaminer vet jag inte om de har kollat men har ätit både b-vitamin och d-vitamin utan effekt

De tog massor av prover på mig under ett år men kollade inte b12 förrän jag då efter ett år flyttade och kom till en ny vårdcentral. Hade rejäl b12-brist trots att jag ätit b12. Behövde få injektioner istället. Jag mådde redan dåligt så alla läkare skyllde alla symptom på depression men allt blev mycket bättre efter några injektioner. Så kan vara bra att kolla för att kunna utesluta i alla fall.

Hur gick det med de som skulle komma och se på nödutgången i dag?
Det gick helt okej! Det har ju varit väldigt irriterat från båda håll och de som ska bygga kan inte svenska så bra så jag var ganska orolig men fastighetsägaren var med så det funkade bra. De visade hur de ska bygga, vilket visade sig vara det som blir lättast för mig :-D, och de ska göra det på tisdag. Jag ropar dock inte hej förrän allting är helt färdigt för med tanke på hur de har gjort hittills så är jag mycket skeptisk till att de dyker upp på tisdag, men jag hoppas verkligen det så allt snart äntligen är över!

De tog massor av prover på mig under ett år men kollade inte b12 förrän jag då efter ett år flyttade och kom till en ny vårdcentral. Hade rejäl b12-brist trots att jag ätit b12. Behövde få injektioner istället. Jag mådde redan dåligt så alla läkare skyllde alla symptom på depression men allt blev mycket bättre efter några injektioner. Så kan vara bra att kolla för att kunna utesluta i alla fall.
Då ska jag ta upp det med min läkare nästa gång jag träffar henne!

Det gick helt okej! Det har ju varit väldigt irriterat från båda håll och de som ska bygga kan inte svenska så bra så jag var ganska orolig men fastighetsägaren var med så det funkade bra. De visade hur de ska bygga, vilket visade sig vara det som blir lättast för mig :-D, och de ska göra det på tisdag. Jag ropar dock inte hej förrän allting är helt färdigt för med tanke på hur de har gjort hittills så är jag mycket skeptisk till att de dyker upp på tisdag, men jag hoppas verkligen det så allt snart äntligen är över!

Härligt, håller tummarna att det går snabbt och blir bra. :)

Det är inte modigt, det är korkat :-( Och det syns verkligen hur otroligt tunt och glest mitt hår har blivit, mycket glesare än vad jag fruktat innan. Det har jag mått dåligt för tidigare men kunnat putta bort men nu kom ju det också tillbaka. Hade håret inte varit så tunt så hade det nog inte sett lika hemskt ut men luggen gör också att mina ögon ser ut att sitta ännu tätare än vad de gör och jag ser allmänt gammal och ful ut

Nej, korkat kan vara att göra samma misstag flera gånger trots att man vet resultatet. Att våga testa något nytt är modigt.

Kul att det gick bra med byggplanerna, jag håller tummarna för att det går bra nästa vecka också!

Som jag var rädd för så har allt svängt igen. Helt förlamande trött hela dagarna så jag varken orkar eller vill något, sedan skitstressad på kvällen med ångest för att jag inte har gjort något. Deppig och ledsen, men med massor av inre stress. Jag känner dock fortfarande av medicinökningen så på kvällen får jag energi men då finns det inte tid att göra en massa. Stressen känns också typiskt medicinen. Är så trött på att det aldrig kan vara stabilt mer än ett par veckor, förutom deppighetsperioderna som är evighetslånga.

Mamma pratade med min läkare i veckan så nu är det fixat så mamma kan följa med nästa gång, men det verkar nästan som att min läkare håller på att bli dement eller något. När jag är där så får jag upprepa mig hela tiden och nu när mamma hade pratat med henne så ringde hon upp efter en stund igen och hade glömt att hon redan hade pratat med mamma. Men jag fasar verkligen för att börja hos en ny läkare!

När var det du började bli så trött igen? Kan det vara en reaktion på stressen med byggandet i marsvinrummet? Såna saker som är riktigt jobbiga psykiskt kan ofta påverka fysiskt med, mer än man trott...

Du får försöka tänka att det inte gör något om du tar det lugnt ett tag, utan att göra annat än det du orkar och har lust med. Hoppast att du får börja med samtalsterapi snart, som kanske kan hjälpa dig att hantera ångesten och stressen under sådana perioder.... Önskar jag bodde närare dig så jag kunde erbjuda att hjälpa till med något, men får nöja mig med att berätta att jag tänker på dig och hoppast att du mår bättre igen snart!

Är verkligen helt slut nu. Höll på med marsvinsrummet hela dagen igår och stressade som en idiot för att det var meningen att jag och killen skulle träffas idag och jag ville inte riskera att inte hinna bli färdig om de faktiskt kommer och börjar med nödutgången imorgon och så ville jag ha tid med honom. Sa även nej till två andra som ville träffas och hitta på saker idag just för att jag hade bestämt med honom och sedan så skickade han i förmiddags att han inte kunde för han skulle istället fixa med bilen. Sådant händer hela tiden när jag har haft pojkvän och med flera vänner. Jag stressar för att få ihop så vi kan ses (detta har dock bara hänt ett par gånger med denna killen) medans de andra sätter allt möjligt före mig och ställer in.

Så nu är jag jätteledsen och besviken, inte bara för att jag ville ses utan för att då hade jag sluppit att hålla på med marsvinsrummet till över 12 i natt för att jag skulle kunna träffa honom idag. Då hade jag kunnat ta det idag istället och sluppit stressa som en idiot och inte kunnat sova för att jag var så uppskruvad och pressad.
Är jag löjlig som är ledsen för det? Jag tycker nog faktiskt att jag har rätt att vara ledsen och besviken, men eftersom det händer hela tiden och alltid har gjort så känns det som att det bara är jag som överreagerar

Är jag löjlig som är ledsen för det? Jag tycker nog faktiskt att jag har rätt att vara ledsen och besviken, men eftersom det händer hela tiden och alltid har gjort så känns det som att det bara är jag som överreagerar
Jag skulle nog också bli lite besviken om någon avbokade sådär. Om det inte var så att bilmekandet var akut och inte kunde vänta av någon anledning.

Jag skulle vara besviken en stund och sedan skulle jag försöka göra något jag mår bra av, t ex gulla med djuren.

@Lyan Du är inte löjlig alls. Det är klart att du blir ledsen när han ställer in!

Men det här:
Jag stressar för att få ihop så vi kan ses (detta har dock bara hänt ett par gånger med denna killen) medans de andra sätter allt möjligt före mig och ställer in.
Stressa inte för att träffa folk. Sitt inte uppe till över midnatt för att stressa med något. Det är inte bra ens för nån som mår bra generellt - och absolut inte för dig.

Jag skulle nog också bli lite besviken om någon avbokade sådär. Om det inte var så att bilmekandet var akut och inte kunde vänta av någon anledning.

Jag skulle vara besviken en stund och sedan skulle jag försöka göra något jag mår bra av, t ex gulla med djuren.
Nej, det var inte akut som jag fattade det. Han undrade om vi kunde ses imorgon men då ska ju byggjobbarna komma (inte för att jag ska vara med men jag kommer att vara nervös och stressad) och så ska jag ev. ut och gå med en av dem som hörde av sig idag. Med henne kan jag dock aldrig veta för hon ställer ofta in.

Marsvinen sitter i provisoriska burar i köket och hallen och hundarna i vardagsrummet så det är svårt att gulla med någon av dem. Alla är irriterade och stressade just nu. Har suttit och pusslat. Hade egentligen velat gå en promenad men jag är så fruktansvärt trött och jag har fortfarande saker kvar att göra nere i rummet inför imorgon.

@Lyan Du är inte löjlig alls. Det är klart att du blir ledsen när han ställer in!

Men det här:

Stressa inte för att träffa folk. Sitt inte uppe till över midnatt för att stressa med något. Det är inte bra ens för nån som mår bra generellt - och absolut inte för dig.
Fast eftersom det händer med flera olika personer vid upprepade tillfällen så känns det som att det är jag som överreagerar. Det verkar som att det är normalt att bryta sådant man har bestämt och att jag är konstig som blir ledsen. Vissa vet jag ju att de med stor sannolikhet ställer in så där tar jag inte lika illa vid mig utan blir bara irriterad om jag har hållit uppe med något annat för att vara med dem.

Jag brukar inte göra det, men nu har det varit extremt mycket inför byggjobbarna kommer och eftersom jag skulle träffa killen idag ville jag ha merparten av dagen fri. Men det hade inte förvånat mig ett ögonblick om de inte kommer imorgon för så har de gjort förut.

@Lyan Blir du ledsen så blir du ledsen, du har rätt till dina känslor och även om nåt är "normalt" kan man bli ledsen över det. Så är det bara.

Mina vänner ställer i princip aldrig in. För mig är det definitivt inte normalt att man ställer in hursomhelst, då ska det ha dykt upp nåt rätt ordentligt.

När var det du började bli så trött igen? Kan det vara en reaktion på stressen med byggandet i marsvinrummet? Såna saker som är riktigt jobbiga psykiskt kan ofta påverka fysiskt med, mer än man trott...

Du får försöka tänka att det inte gör något om du tar det lugnt ett tag, utan att göra annat än det du orkar och har lust med. Hoppast att du får börja med samtalsterapi snart, som kanske kan hjälpa dig att hantera ångesten och stressen under sådana perioder.... Önskar jag bodde närare dig så jag kunde erbjuda att hjälpa till med något, men får nöja mig med att berätta att jag tänker på dig och hoppast att du mår bättre igen snart!

Det kan säkert ha med det att göra för jag har nerverna på utsidan pga det. Sista dagarna har dock varit proppfulla med aktiviteter och stress så nu har jag både nerverna på utsidan och är totalt slut i både huvudet och kroppen, har ont överallt.

Tack <3

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar