Jag tror att vi är olika gällande hur viktigt vi tycker det är att fullfölja det vi bokat. Jag blir irriterad en stund om någon ställer in, medan andra inte reagerar alls. Om någon skulle ställa in väldigt ofta, skulle jag tänka att för den personen är sådant inte viktigt. Alternativt att hen har svårt med planeringen. Alternativt att jag inte är så viktig för henom.Nej, det var inte akut som jag fattade det. Han undrade om vi kunde ses imorgon men då ska ju byggjobbarna komma (inte för att jag ska vara med men jag kommer att vara nervös och stressad) och så ska jag ev. ut och gå med en av dem som hörde av sig idag. Med henne kan jag dock aldrig veta för hon ställer ofta in.
Marsvinen sitter i provisoriska burar i köket och hallen och hundarna i vardagsrummet så det är svårt att gulla med någon av dem. Alla är irriterade och stressade just nu. Har suttit och pusslat. Hade egentligen velat gå en promenad men jag är så fruktansvärt trött och jag har fortfarande saker kvar att göra nere i rummet inför imorgon.
Fast eftersom det händer med flera olika personer vid upprepade tillfällen så känns det som att det är jag som överreagerar. Det verkar som att det är normalt att bryta sådant man har bestämt och att jag är konstig som blir ledsen. Vissa vet jag ju att de med stor sannolikhet ställer in så där tar jag inte lika illa vid mig utan blir bara irriterad om jag har hållit uppe med något annat för att vara med dem.
Jag brukar inte göra det, men nu har det varit extremt mycket inför byggjobbarna kommer och eftersom jag skulle träffa killen idag ville jag ha merparten av dagen fri. Men det hade inte förvånat mig ett ögonblick om de inte kommer imorgon för så har de gjort förut.
Oavsett anledning, skulle jag inte ställa om hela mitt liv för att träffa någon. Det är inte bara jag som ska anpassa mig.