Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det var inte akut som jag fattade det. Han undrade om vi kunde ses imorgon men då ska ju byggjobbarna komma (inte för att jag ska vara med men jag kommer att vara nervös och stressad) och så ska jag ev. ut och gå med en av dem som hörde av sig idag. Med henne kan jag dock aldrig veta för hon ställer ofta in.

Marsvinen sitter i provisoriska burar i köket och hallen och hundarna i vardagsrummet så det är svårt att gulla med någon av dem. Alla är irriterade och stressade just nu. Har suttit och pusslat. Hade egentligen velat gå en promenad men jag är så fruktansvärt trött och jag har fortfarande saker kvar att göra nere i rummet inför imorgon.

Fast eftersom det händer med flera olika personer vid upprepade tillfällen så känns det som att det är jag som överreagerar. Det verkar som att det är normalt att bryta sådant man har bestämt och att jag är konstig som blir ledsen. Vissa vet jag ju att de med stor sannolikhet ställer in så där tar jag inte lika illa vid mig utan blir bara irriterad om jag har hållit uppe med något annat för att vara med dem.

Jag brukar inte göra det, men nu har det varit extremt mycket inför byggjobbarna kommer och eftersom jag skulle träffa killen idag ville jag ha merparten av dagen fri. Men det hade inte förvånat mig ett ögonblick om de inte kommer imorgon för så har de gjort förut.
Jag tror att vi är olika gällande hur viktigt vi tycker det är att fullfölja det vi bokat. Jag blir irriterad en stund om någon ställer in, medan andra inte reagerar alls. Om någon skulle ställa in väldigt ofta, skulle jag tänka att för den personen är sådant inte viktigt. Alternativt att hen har svårt med planeringen. Alternativt att jag inte är så viktig för henom.

Oavsett anledning, skulle jag inte ställa om hela mitt liv för att träffa någon. Det är inte bara jag som ska anpassa mig.

@Lyan Blir du ledsen så blir du ledsen, du har rätt till dina känslor och även om nåt är "normalt" kan man bli ledsen över det. Så är det bara.

Mina vänner ställer i princip aldrig in. För mig är det definitivt inte normalt att man ställer in hursomhelst, då ska det ha dykt upp nåt rätt ordentligt.

Jo, så är det ju i och för sig. Fast jag skickade till honom och sa att jag blev jätteledsen och sedan började jag tänka på att det kanske bara är jag som är löjlig och överreagerar.

Det är väldigt sällan jag träffar någon överhuvudtaget men vissa vet jag redan innan att de med stor sannolikhet ställer in. Med pojkvänner har det ofta varit en massa som har varit viktigare än att träffa mig, med förra pojkvännen hände det väldigt många gånger att han ställde in just för att det var något med bilen (och inte sådant som var tvunget utan vi kunde ju ses en annan dag men tvätta bilen var han tvungen att göra när vi hade bestämt att ses) så det är säkert därför jag blev extra ledsen

Jag tror att vi är olika gällande hur viktigt vi tycker det är att fullfölja det vi bokat. Jag blir irriterad en stund om någon ställer in, medan andra inte reagerar alls. Om någon skulle ställa in väldigt ofta, skulle jag tänka att för den personen är sådant inte viktigt. Alternativt att hen har svårt med planeringen. Alternativt att jag inte är så viktig för henom.

Oavsett anledning, skulle jag inte ställa om hela mitt liv för att träffa någon. Det är inte bara jag som ska anpassa mig.

De som jag vet brukar ställa in blir jag som mest lite irriterad om jag har haft annat jag hade kunnat göra istället för att vänta på dem, tex gå med hundarna i solen istället för att vänta på den planerade promenaden senare.

Det känns ofta som att jag bara väntar på alla andra och får vara nöjd med det jag får. Jag kan inte ställa krav för det är ändå ingen som bryr sig om mina krav

De som jag vet brukar ställa in blir jag som mest lite irriterad om jag har haft annat jag hade kunnat göra istället för att vänta på dem, tex gå med hundarna i solen istället för att vänta på den planerade promenaden senare.

Det känns ofta som att jag bara väntar på alla andra och får vara nöjd med det jag får. Jag kan inte ställa krav för det är ändå ingen som bryr sig om mina krav
Hur menar du att det inte är någon som bryr sig om dina krav?

Hur menar du att det inte är någon som bryr sig om dina krav?
De som jag skulle behöva ställa krav på hade ändå inte brytt sig om att följa de kraven utan hade ställt in ändå mm. Jag tycker inte att man ska behöva ställa krav på folk, behöver man ställa krav så känns det som att det ändå inte finns någon respekt. Respekterar man varandra så ska det inte behövas krav

Och om jag tex skulle krävt av killen att han skulle ses idag bara för att vi hade bestämt så hade det bara blivit konstigt och irriterat när man setts. Den ena för att den blir beordrad och den andra för att det känns som att man inte är tillräckligt viktig för att den andra ska vilja träffa en utan att man ska behöva kräva det

De som jag skulle behöva ställa krav på hade ändå inte brytt sig om att följa de kraven utan hade ställt in ändå mm. Jag tycker inte att man ska behöva ställa krav på folk, behöver man ställa krav så känns det som att det ändå inte finns någon respekt. Respekterar man varandra så ska det inte behövas krav
Jag tror, som jag sa tidigare, att människor tänker olika om det där. Och kanske är det så att en del inte har förmågan att planera fullt ut. Det behöver inte alltid handla om brist på respekt, tror jag, utan att man inte kan bättre. Sedan är det upp till dig/mig/alla andra att avgöra om du står ut med det eller inte. Det är inget som säger att du behöver acceptera det.

Och om jag tex skulle krävt av killen att han skulle ses idag bara för att vi hade bestämt så hade det bara blivit konstigt och irriterat när man setts. Den ena för att den blir beordrad och den andra för att det känns som att man inte är tillräckligt viktig för att den andra ska vilja träffa en utan att man ska behöva kräva det
Det håller jag med om. Att tvinga någon att träffas blir inte bra.

Jag tror, som jag sa tidigare, att människor tänker olika om det där. Och kanske är det så att en del inte har förmågan att planera fullt ut. Det behöver inte alltid handla om brist på respekt, tror jag, utan att man inte kan bättre. Sedan är det upp till dig/mig/alla andra att avgöra om du står ut med det eller inte. Det är inget som säger att du behöver acceptera det.

Jo, sant. De som jag vet är så håller jag på avstånd. Det är inga jag står nära utan sådana som jag kan gå en promenad med eller prata en stund. Den ena har jag tidigare varit nära vän med men hen är opålitlig så vi är inte nära vänner längre.

Det är så svårt för om jag inte accepterar så är jag "skurken", men om jag accepterar så blir jag överkörd. Det är lättast att vara ensam.

Jag har dock två vänner som jag verkligen litar på (de enda i hela världen förutom min familj). Vi träffas inte särskilt ofta men jag vet att båda ställer upp i ur och skur och framför allt den ena är nog mycket ovanlig. Det var hon som jag fick säga nej till idag för att jag skulle träffa killen och det är jag ledsen för. Men vi bestämde att vi ska träffas när rummet är klart och jag har fått till min myshörna som jag har planerad. Då ska vi sitta och äta pizza och prata marsvin med alla marsvinen runt oss <3

Jo, sant. De som jag vet är så håller jag på avstånd. Det är inga jag står nära utan sådana som jag kan gå en promenad med eller prata en stund.

Så tänker jag också. En del människor är jag närmare och andra har jag mer distans till.

Jag har dock två vänner som jag verkligen litar på (de enda i hela världen förutom min familj). Vi träffas inte särskilt ofta men jag vet att båda ställer upp i ur och skur och framför allt den ena är nog mycket ovanlig. Det var hon som jag fick säga nej till idag för att jag skulle träffa killen och det är jag ledsen för. Men vi bestämde att vi ska träffas när rummet är klart och jag har fått till min myshörna som jag har planerad. Då ska vi sitta och äta pizza och prata marsvin med alla marsvinen runt oss <3

Vad härligt det låter med myshörna, sitta och äta pizza och umgås med en kär vän och prata djur! Det låter som en bra vän.

Så tänker jag också. En del människor är jag närmare och andra har jag mer distans till.

Vad härligt det låter med myshörna, sitta och äta pizza och umgås med en kär vän och prata djur! Det låter som en bra vän.
Ja, det är hon verkligen! Hon jobbar jättemycket så det är sällan vi träffas. Vi brukar åka på marsvinsutställningar ihop

Är nu klar nere i marsvinsrummet. De ska iallafall inte lyckas smita undan städningen genom att skylla på att det redan var smutsigt!
12321396_1060235184039723_3616745522524918822_n.jpg

Det är det som är så bra med bra vänner :) Man tar vid där man var när man sågs senast.
Mm :-) Jag har en som jag har varit vän med sedan vi var små. Vi ses bara någon gång om året för hon bor i en annan stad men när vi ses så tar vi vid där vi slutade förra gången. Det är den andra jag litar på. Men hon vet inte om mitt senaste självmordsförsök för jag vill inte göra henne ledsen

Så fint du har gjort!
Tack! Är väl rätt onödigt att idiotstäda innan de kommer och river men jag är orolig att de annars kommer att skita i att städa och bara lämna allt i kaos. Har även filmat för att ha bevis. Detta bolaget är ökända för sina fuskarbeten

Mm :-) Jag har en som jag har varit vän med sedan vi var små. Vi ses bara någon gång om året för hon bor i en annan stad men när vi ses så tar vi vid där vi slutade förra gången. Det är den andra jag litar på. Men hon vet inte om mitt senaste självmordsförsök för jag vill inte göra henne ledsen
Du verkar vara väldigt hänsynsfull.
Man behöver inte berätta allt ens för de vänner man litar på, om man inte vill.

Jag hoppas att de blir klara snabbt för både jag och marsvinen håller på att bli tokiga. De bråkar som bara den för att de har det trångt och det ligger redan hö överallt, luktar illa och är ett jäkla liv. Jag blir skitstressad av att höra dem vara stressade

Tack! Är väl rätt onödigt att idiotstäda innan de kommer och river men jag är orolig att de annars kommer att skita i att städa och bara lämna allt i kaos. Har även filmat för att ha bevis. Detta bolaget är ökända för sina fuskarbeten
Det är nog bra att vara noggrann när det gäller sådant. Jättefint städat.

Du verkar vara väldigt hänsynsfull.
Man behöver inte berätta allt ens för de vänner man litar på, om man inte vill.
Mm, jag försöker. Jag vill verkligen inte göra någon illa utan vill att alla ska må bra, men ändå så gör jag bort mig och gör folk ledsna eller sura hela tiden. Därför försöker jag vara tyst så mycket jag bara kan för om jag inte säger något så kan jag inte säga något fel

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 088
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 134
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar