Wille
Trådstartare
Mitt säsongsjobb har kommit ut på af idag och jag ska söka. Jobbet är i ny regi, men en av mina referenser jobbar där. Jag är välkvalificerad med både utbildning och erfarenhet så chansen är god att få jobbet. Men jobbet är på heltid och jag har inte riktigt tid att jobba heltid. Dels kommer jag bli kallad till habiliteringen om tre månader och då vill jag gå dit. Dels går jag rätt ofta till tandläkaren och jag har boendestöd som bara är tillgängligt dagtid vardagar.
Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop tillvaron. Jag förlorar värdefull inkomst om jag inte jobbar heltid och det är inte ens säkert att jag får jobba mindre än heltid. Af har nämnt lönebidrag och vilka anpassningar man kan få. Arbetstidsförkortning var inte en sådan sak.
Ska jag tuta och köra heltid 7 månader eller vad har jag för alternativ?
Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop tillvaron. Jag förlorar värdefull inkomst om jag inte jobbar heltid och det är inte ens säkert att jag får jobba mindre än heltid. Af har nämnt lönebidrag och vilka anpassningar man kan få. Arbetstidsförkortning var inte en sådan sak.
Ska jag tuta och köra heltid 7 månader eller vad har jag för alternativ?