O
OlleAtlas
Jag har haft min häst barfota i några år men nu skott på igen. Har också gått utbildning till hästmassör där vi hade väldigt bra föreläsningar av en hovslagare som talade och visade massor kring verkning och skoning och hur det påverkar hästen. Hon berättade att man vid en korrekt skoning bör ta av skorna, verka alla fyra hovarna och kontrollera balansen och sedan sko alla fyra. Dessutom se hur hästen rör sig innan man verkar och skor.
Innan jag skodde av min häst och nu efter att jag börjat ha honom skodd igen har jag aldrig någonsin varit med om en hovslagare som gör så. Ingen har tittat hur min häst rör sig. Ingen har jämfört de fyra hovarna med varandra. Hur gör era hovslagare? Eller ni som är hovslagare, hur gör ni?
Undrar
Olle Atlas
Innan jag skodde av min häst och nu efter att jag börjat ha honom skodd igen har jag aldrig någonsin varit med om en hovslagare som gör så. Ingen har tittat hur min häst rör sig. Ingen har jämfört de fyra hovarna med varandra. Hur gör era hovslagare? Eller ni som är hovslagare, hur gör ni?
Undrar
Olle Atlas