Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Sv: Hur gick loppet? (Kusk/Ryttare)

Grattis! :)
Kan du inte beskriva hur loppet gick?

Ja, nu finns det både bilder och beskrivning av loppet på www.montetravsport.se :D
Tack för alla gratulationer!!! :bow: Jag får fortfarandenåt drömskt i blicken så fort loppet kommer på tal! :smirk: Hehehe, nu väntar jag bara på att dvd:n skall dimpa ner i brevinkastet!

Men lägg ut bilderna HÄÄÄÄÄR...

VI vill ju se!!! :d:bump::bump:

YankeeLauncher070806mg.jpg

Här har ni målfotot, det var knappt & jeeeeedrar va vi kämpade! :bump:

Glömde nämna att jag rider på Åby på torsdag, La Valette. Tufft emot. Vi får se, det är en underbar häst :love:, men auto 1640m är inte hans cup of tea. Håll tummarna mina vänner!

Glömde nämna att jag rider på Åby på torsdag, La Valette. Tufft emot. Vi får se, det är en underbar häst :love:, men auto 1640m är inte hans cup of tea. Håll tummarna mina vänner!

Håller dom hårt!!! :bump:

nästa start blir den 16/8. Johnny Cash - Örebro!

Blev tvåa. Och jag säger bara - man lär sig av sina misstag!
Men det var väl en okey dag ändå! Träffade Bulwark och Fnobby! Trevligt med nya bekanta. :)

För övrigt fick jag även filmen från Åmål igår. Det var skoj att se vill jag lova! :D

Nästa start blir i Romme på måndag.
Jahnita - Lopp 2, häst 10.
Kort lopp är väl inte direkt till någon fördel. Men, vi gör så gott vi kan! Håll tummarna igen! :D

Vet inte riktigt hur man lägge rin bilder men iaf,.,.:D
Körde 2 lopp på bygdetravet (och visst det är inte "på riktigt" men kul att berätta ändå :) ) nu i Lördags... Fick 20m tillägg med Barkhults Officer, han kämpa hela loppet och blev 2a och gick under 15tid sista 500..:) sen i lopp 6 hade jag T.T.Tromb startade ´på start och ledde hela vägen fram tilsl upploppet och blev sen 3a.. helt nöjd med båda 2 och det vart en jätte rolig dag :idea:

Jag var också med på bygdedagen! :) Red i bägge montéloppen och var tvåa med båda hästarna, Hard Road & Yankee Launcher. Superkul! :D

Som vi misstänkte uppskattade inte herr´n denna distans, gick än dock rekord, så man kan inte klaga. Först utanför pengar blev vi.

Däremot överraskade Capella på Vaggeryd igår 19/8 då vi snuvade åt oss en 3:e-placering bakom storheter som Smashing Spin och Luxor S.I.R! :banana: Häärrrligt!

Jag startade ju Polenta den 10 augusti på Bergsåker, ska nämna denna gång att hon är en russtravare .. så nu vet ni de .. :D;)

Iaf då, första loppet .. lopp 6, lite tufft för henne, mkt snabbare hästar i de loppet, men så äre ju då penninghandicapen inte är riktigt jämn bland ponnysarna ännu. Iaf då, spår 4 hade vi på 1640, vi hakade på bra nästan ett helt varv, sen drog dom snabba kusarna iväg .. men vi kämpade om att inte bli sist .. Polenta och Karismas Lillebror kämpade in i de sista .. dessväre blev de Polenta som blev sist, men jag är jättenöjd med henne ändå ! Mitt första lopp och hon fick en rekordsänkning ! :D Innan starten hade hon 2.20,6 i rekord och hon sänkte till 2.19,6 :banana:

Andra loppet, samma dag då (ponnyer får starta 2 gånger på en dag). Detta lopp var ett ganska bra lopp till henne. Dessvärre stod vi längst bak, ensam på volten. 1740 stod vi på .. 100m bakom, med dom värsta konkurrenterna framför .. Vi jagade ikapp dom, tyvärr var Polenta inte alls bra då, hon travade rent ut sagt som en kratta och fick en rapportering på sig .. hon gick 2.23,7 i det loppet .. Dumt att ta ut henne i 2 lopp på samma dag, då detta även var hennes första start i år och tanten har 12 år på nacken så .. men man lär sig av sina misstag :( Vi chansade och anmälde henne till 2 lopp, dumt gjort. Men jag är nöjd med henne ändå, tror både jag och hästen hade roligt - det är huvudsaken :D

Nästa start: Hagmyren 26 augusti - insprängt se upp gott folk ;)

Vet inte riktigt hur man lägge rin bilder men iaf,.,.:D
Körde 2 lopp på bygdetravet (och visst det är inte "på riktigt" men kul att berätta ändå :) ) nu i Lördags... Fick 20m tillägg med Barkhults Officer, han kämpa hela loppet och blev 2a och gick under 15tid sista 500..:) sen i lopp 6 hade jag T.T.Tromb startade ´på start och ledde hela vägen fram tilsl upploppet och blev sen 3a.. helt nöjd med båda 2 och det vart en jätte rolig dag :idea:

verkar ha varit en kanondag för dig! Grattis! :)

Jahnita lyckades bättre än jag trodde i och med att det var kort lopp. Det var inte alls långt ifrån seger. Fan så irriterande!!! (dålig förlorare?:angel:) Men, står man med 60m tillägg på kortlöp och får stryk med yttepyttelite så får man kanske vara nöjd ändå?

Det är klart du ska vara jättenöjd,sa ju det åt dig i går.....:D

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka